Dvojciferný rast predaja mobilných telefónov sa nespomalil ani v prvom polroku 2007. Podľa agentúry Gartner sa počas šiestich mesiacov tohto roka predalo 270,9 milióna mobilných zariadení, čo je o 17,4 percenta viac, ako vlani za také isté obdobie. Odhad spoločnosti Gartner hovorí, že sa v tomto roku predá 1,13 miliardy mobilných telefónov. Najviac sa o to zrejme pričinia Vianoce.
Najväčší hráči na trhu si pritom zachovali svoje postavenie, no americká Motorola výrazne stratila na trhovom podiele. Pokles predaja telefónov tejto značky o 10 miliónov kusov znamenal pokles trhového podielu z necelých 22 pod 15 percent. Gartner to vysvetľuje problémami s portfóliom produktov.
Výrobca2Q 2007 (v mil. ks)Podiel (v %)2Q 2006 (v mil. ks)Podiel (v %)
Nokia99,95836,977,74833,7
Motorola39,48614,650,53221,9
Samsung36,19113,425,75711,2
Sony Ericsson24,3179,015,3086,6
LG18,4336,814,6396,3
Ostatní52,48419,346,76420,1
Spolu270,871100230,750100
Na úkor Motoroly sa zvýšil podiel Samsungu, Sony Ericssonu aj LG. Samsung sa už navyše dostal Motorole na dostrel a neboli by sme prekvapení, ak by si tieto firmy na konci roka vymenili pozície.
Predaj mobilných telefónov vo Východnej Európe, na Strednom Východe a v Afrike dosiahol 46 miliónov zariadení. Je to nárast o 5 percent v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. Aj keď tvoril väčšiu časť rastu predaj telefónov nižších tried, rástol aj predaj mobilných telefónov tretej generácie, čo poukazuje na fakt, že aj v tomto regióne dochádza k výmene GSM na 3G zariadenia.