
úradu SR.
Naopak, až 16 percent obyvateľov SR starších ako 16 rokov už cez internet zakúpilo nejaký tovar alebo službu.
Slováci obľubujú technológie ADSL a WiFi, ktoré sa na penetrácii podieľajú viac ako 85 percentami. Zvyšok pripadá na zastaralé dialupy a internetový boom mobilných telefónov. Práve mobilný internet sa stáva čoraz populárnejším.
"Viac bolo mužov ako žien, prevládli obyvatelia vo veku 25 až 34 rokov, vysokoškolsky vzdelaní a študenti. V štruktúre nakupovaných tovarov a služieb cez internet prevládali odevy, športové potreby (31,3 %) a knihy, časopisy a noviny (29,5 %)," informuje ŠÚ SR a dodáva, že najvýznamnejší rast zaznamenal internetový nákup elektroniky (21,2 %).
Viac ako polovica domácností prezradila, že má doma aspoň jeden osobný počítač. Najvýraznejší bol podiel v skupine domácností s tromi a viac dospelými a s aspoň jedným nedospelým členom (do 16 rokov), kde vlastní počítač až 78,8 % domácností. Prístup na internet doma využíva 34,5 % domácností.
Zisťovanie o IKT v domácnostiach zrealizoval ŠÚ SR v období apríl - máj 2007 a referenčným obdobím bol 1. štvrťrok 2007.
Autor: mg