
V druhom štvrťroku sa tržby za LCD televízory zvýšili medziročne o 28 percent na 14,4 miliardy dolárov, zatiaľ čo pri plazme klesli o 29 percent na 3,4 miliardy dolárov. Uviedla agentúra DisplaySearch.
Plazmové obrazovky pritom kedysi mali dominantnú pozíciu na trhu s veľkými plochými televízormi. Výrobcovia televízorov s LCD ale vyrábajú čím ďalej rozmernejšie obrazovky vďaka tomu, že výroba vo veľkom znižuje náklady.
Prvú priečku na trhu s LCD si v štvrťroku udržal juhokórejský Samsung Electronics Co. Ltd. s podielom 18,6 percenta svetových tržieb. Nasledovali ho japonské koncerny Sony Corp s podielom 13,2 percenta a Sharp Corp s 11,1 percenta, uvádza DisplaySearch.
Najväčším výrobcom plazmových obrazoviek zostáva Panasonic zo skupiny Matsushita Electric Industrial Co Ltd. V počte predaných televízorov mal tretinu svetového trhu s plazmou. Samsung bol druhý s 19,1 percentami a tretia bola kórejská LG Electronics Inc. s 18,1 percentami, napísala agentúra Reuters.