
lia. Stredobodom pozornosti sú sociálne siete a blogy.
Novinkou v tomto trende je, že na svojich mobilných zariadeniach očakávajú rovnakú dávku zábavy ako za stolovým počítačom. S tým výrobcovia zariadení doposiaľ s veľkou istotou nepočítali.
Prieskum, ktorý uskutočnila firma IBM, ukázal, že televízia stráca svoju pozíciu hlavného zariadenia pre zábavu. Takmer pätina internetistov uviedla, že za internetom presedí každý deň približne 6 hodín, kým pri televíznom vysielaní vydrží sedieť v pohovke v rovnakom časovom rozpätí iba 8 percent divákov. Podobná situácia nastáva i pri krátkodobej zábave, trvajúcej v rozpätí od 1 do 4 hodín. Tú si za televíznou obrazovkou vychutnáva 66 percent divákov, kým pri internete až 60 percent. Počítačové technológie tak začínajú šliapať na päty tradičnej televíznej zábave.
Menia sa i návyky divákov. Približne polovica z nich používa rekordéry na to, aby si svoje obľúbené programy pozrela v čase, keď im to vyhovuje – zo záznamu. Prispôsobovanie sa živému vysielaniu ustupuje do úzadia. Ľudia chcú rovnaký komfort ako za počítačom – ak majú chuť na zábavu, vzdelanie či informácie, musí sa to udiať pred ich očami bez toho, aby museli striehnuť na pravú chvíľu.
Prieskum sa uskutočnil medzi respondentmi z USA, Veľkej Británie, Nemecka, Japonska a Austrálie.