Penetrácia mobilných služieb dosiahla koncom júna 105 percent

Penetrácia mobilných služieb stúpla v SR ku koncu júna tohto roka medziročne o 15,2 percentuálneho bodu na 105,63 percenta.mobilní ...

BRATISLAVA 16. augusta (SITA) - Penetrácia mobilných služieb stúpla v SR ku koncu júna tohto roka medziročne o 15,2 percentuálneho bodu na 105,63 %. K 30. júnu evidovali všetci traja slovenskí mobilní operátori, Orange Slovensko, T-Mobile Slovensko a Telefónica O2 Slovakia spolu 5,704 mil. zákazníkov. Ku koncu júna tohto roku tak spoločnosť Orange Slovensko obsadila 53-percentný podiel trhu mobilnej komunikácie, T-Mobile poskytoval služby 39 % zákazníkov mobilných služieb a Telefónica O2 dosiahla 8-percentný podiel trhu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Čísla potvrdzujú predikciu generálneho riaditeľa spoločnosti Orange Slovensko Pavla Lančariča, ktorý vo februári tohto roka po vstupe tretieho operátora na trh odhadol 105-percentnú penetráciu v krátkom čase. Podľa jeho februárových slov by penetrácia mobilných služieb koncom roka 2008 by mohla predstavovať až 120 %. Aktuálne údaje sú vypočítané podľa jednotnej metodiky, ktorú Orange začal používať až začiatkom tohto roka. Pre potreby výpočtu medziročného nárastu penetrácie mobilných služieb však najväčší operátor poskytol aj počet svojich zákazníkov k 30. júnu minulého roka prepočítaný podľa novej metodiky. Údaje operátorov pritom zahŕňajú celkový počet klientov vrátane SIM kariet používaných v technologických zariadeniach, na prevádzku GSM brán, služby mobilného internetu, telemetriu a ďalšie, preto ich nie je možné uviesť ako celkový počet fyzických klientov mobilných operátorov.

Ako informoval agentúru SITA manažér vzťahov s verejnosťou spoločnosti Orange Peter Tóth, koncom júna tohto roka evidovala spoločnosť 3,023 mil. zákazníkov, čo predstavuje 6,1-percentný medziročný nárast. Ku koncu júna minulého roka vykazoval Orange 2,849 mil. zákazníkov. Za prvých šesť mesiacov tohto roka pribudlo celkovo spoločnosti Orange 14,8 tis. zákazníkov.

T-Mobile Slovensko evidoval ku koncu júna 2007 celkovo 2,226 mil. zákazníkov. Vyplýva to zo zverejnenej správy skupiny Slovak Telekom. Počet zákazníkov v segmente fakturovaných služieb sa v porovnaní s júnom 2006 zvýšil o 24 % na 1 mil. zákazníkov. Spoločnosť ohlásila čistý nárast aktívnej migrácie 199 tis. zákazníkov zo segmentu predplatených kariet. Napriek tejto výraznej migrácii sa vďaka celkovému prílevu zákazníkov do spoločnosti znížil celkový počet zákazníkov s predplatenými kartami oproti júnu 2006 len o približne 1 %. Počet zákazníkov s predplatenými kartami tak ku koncu júna dosiahol takmer 1,2 mil.

Spoločnosť Telefónica O2 Slovakia začala pôsobiť na slovenskom telekomunikačnom trhu od februára tohto roka. Ku koncu júna 2007 už evidovala 455 tis. registrovaných zákazníkov. Vyplýva to z neauditovaných konsolidovaných výsledkov spoločnosti Telefónica O2 Czech Republic za prvý polrok 2007, ktoré operátor zverejnil, pričom sú v nich zahrnuté aj výsledky slovenskej spoločnosti. Profil využívania služieb súčasnými zákazníkmi ukazuje, že určité percento zákazníkov používa SIM kartu Telefónica O2 Slovakia ako druhú SIM kartu. Spoločnosť chce dosiahnuť, aby ju zákazníci využívali ako hlavného mobilného operátora, a preto v druhom polroku 2007 pripravuje nové tarifné služby.


Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 163
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 012
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 18 166
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 14 707
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 447
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 697
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 260
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 445
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 168
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 625