Penetrácia mobilných služieb dosiahla koncom júna 105 percent

Penetrácia mobilných služieb stúpla v SR ku koncu júna tohto roka medziročne o 15,2 percentuálneho bodu na 105,63 percenta.mobilní ...

BRATISLAVA 16. augusta (SITA) - Penetrácia mobilných služieb stúpla v SR ku koncu júna tohto roka medziročne o 15,2 percentuálneho bodu na 105,63 %. K 30. júnu evidovali všetci traja slovenskí mobilní operátori, Orange Slovensko, T-Mobile Slovensko a Telefónica O2 Slovakia spolu 5,704 mil. zákazníkov. Ku koncu júna tohto roku tak spoločnosť Orange Slovensko obsadila 53-percentný podiel trhu mobilnej komunikácie, T-Mobile poskytoval služby 39 % zákazníkov mobilných služieb a Telefónica O2 dosiahla 8-percentný podiel trhu.

Čísla potvrdzujú predikciu generálneho riaditeľa spoločnosti Orange Slovensko Pavla Lančariča, ktorý vo februári tohto roka po vstupe tretieho operátora na trh odhadol 105-percentnú penetráciu v krátkom čase. Podľa jeho februárových slov by penetrácia mobilných služieb koncom roka 2008 by mohla predstavovať až 120 %. Aktuálne údaje sú vypočítané podľa jednotnej metodiky, ktorú Orange začal používať až začiatkom tohto roka. Pre potreby výpočtu medziročného nárastu penetrácie mobilných služieb však najväčší operátor poskytol aj počet svojich zákazníkov k 30. júnu minulého roka prepočítaný podľa novej metodiky. Údaje operátorov pritom zahŕňajú celkový počet klientov vrátane SIM kariet používaných v technologických zariadeniach, na prevádzku GSM brán, služby mobilného internetu, telemetriu a ďalšie, preto ich nie je možné uviesť ako celkový počet fyzických klientov mobilných operátorov.

Ako informoval agentúru SITA manažér vzťahov s verejnosťou spoločnosti Orange Peter Tóth, koncom júna tohto roka evidovala spoločnosť 3,023 mil. zákazníkov, čo predstavuje 6,1-percentný medziročný nárast. Ku koncu júna minulého roka vykazoval Orange 2,849 mil. zákazníkov. Za prvých šesť mesiacov tohto roka pribudlo celkovo spoločnosti Orange 14,8 tis. zákazníkov.

T-Mobile Slovensko evidoval ku koncu júna 2007 celkovo 2,226 mil. zákazníkov. Vyplýva to zo zverejnenej správy skupiny Slovak Telekom. Počet zákazníkov v segmente fakturovaných služieb sa v porovnaní s júnom 2006 zvýšil o 24 % na 1 mil. zákazníkov. Spoločnosť ohlásila čistý nárast aktívnej migrácie 199 tis. zákazníkov zo segmentu predplatených kariet. Napriek tejto výraznej migrácii sa vďaka celkovému prílevu zákazníkov do spoločnosti znížil celkový počet zákazníkov s predplatenými kartami oproti júnu 2006 len o približne 1 %. Počet zákazníkov s predplatenými kartami tak ku koncu júna dosiahol takmer 1,2 mil.

Spoločnosť Telefónica O2 Slovakia začala pôsobiť na slovenskom telekomunikačnom trhu od februára tohto roka. Ku koncu júna 2007 už evidovala 455 tis. registrovaných zákazníkov. Vyplýva to z neauditovaných konsolidovaných výsledkov spoločnosti Telefónica O2 Czech Republic za prvý polrok 2007, ktoré operátor zverejnil, pričom sú v nich zahrnuté aj výsledky slovenskej spoločnosti. Profil využívania služieb súčasnými zákazníkmi ukazuje, že určité percento zákazníkov používa SIM kartu Telefónica O2 Slovakia ako druhú SIM kartu. Spoločnosť chce dosiahnuť, aby ju zákazníci využívali ako hlavného mobilného operátora, a preto v druhom polroku 2007 pripravuje nové tarifné služby.


Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

TECH

Vytvorili prvú farbu na vlasy, ktorá dokáže meniť odtiene

Farby sa testujú pre komerčné použitie.

Neprehliadnite tiež

Objavili záhadné mikróby, ktoré prežili v kryštáloch desaťtisíce rokov

Organizmy sú úplne iné než tie v databázach. Niektorí spochybňujú, či naozaj pochádzajú z kryštálov.

Google a Microsoft neukážu weby pre nelegálne sťahovanie

Nový etický kódex platí pre vyhľadávače v Británii, či prekročí jej hranice dnes nie je jasné.

Ako by to vyzeralo, ak by všetci ľudia žili v jednej budove?

Stačí približne 180-tisíc ľudí, aby mala krytá budova vlastné počasie.

Na YouTube bude menej reklám, zrušia tie najdlhšie

Hoci reklamu na YouTube zatiaľ možno filtrovať, firma sa rozhodla zrušiť svoj najinvazívnejší reklamný formát.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 718
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 567
  3. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 271
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 044
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 5 734
  6. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 556
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 340
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 867
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 615
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 995

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop