SME

Penetrácia mobilných služieb dosiahla koncom júna 105 percent

Penetrácia mobilných služieb stúpla v SR ku koncu júna tohto roka medziročne o 15,2 percentuálneho bodu na 105,63 percenta.mobilní ...

BRATISLAVA 16. augusta (SITA) - Penetrácia mobilných služieb stúpla v SR ku koncu júna tohto roka medziročne o 15,2 percentuálneho bodu na 105,63 %. K 30. júnu evidovali všetci traja slovenskí mobilní operátori, Orange Slovensko, T-Mobile Slovensko a Telefónica O2 Slovakia spolu 5,704 mil. zákazníkov. Ku koncu júna tohto roku tak spoločnosť Orange Slovensko obsadila 53-percentný podiel trhu mobilnej komunikácie, T-Mobile poskytoval služby 39 % zákazníkov mobilných služieb a Telefónica O2 dosiahla 8-percentný podiel trhu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Čísla potvrdzujú predikciu generálneho riaditeľa spoločnosti Orange Slovensko Pavla Lančariča, ktorý vo februári tohto roka po vstupe tretieho operátora na trh odhadol 105-percentnú penetráciu v krátkom čase. Podľa jeho februárových slov by penetrácia mobilných služieb koncom roka 2008 by mohla predstavovať až 120 %. Aktuálne údaje sú vypočítané podľa jednotnej metodiky, ktorú Orange začal používať až začiatkom tohto roka. Pre potreby výpočtu medziročného nárastu penetrácie mobilných služieb však najväčší operátor poskytol aj počet svojich zákazníkov k 30. júnu minulého roka prepočítaný podľa novej metodiky. Údaje operátorov pritom zahŕňajú celkový počet klientov vrátane SIM kariet používaných v technologických zariadeniach, na prevádzku GSM brán, služby mobilného internetu, telemetriu a ďalšie, preto ich nie je možné uviesť ako celkový počet fyzických klientov mobilných operátorov.

SkryťVypnúť reklamu

Ako informoval agentúru SITA manažér vzťahov s verejnosťou spoločnosti Orange Peter Tóth, koncom júna tohto roka evidovala spoločnosť 3,023 mil. zákazníkov, čo predstavuje 6,1-percentný medziročný nárast. Ku koncu júna minulého roka vykazoval Orange 2,849 mil. zákazníkov. Za prvých šesť mesiacov tohto roka pribudlo celkovo spoločnosti Orange 14,8 tis. zákazníkov.

T-Mobile Slovensko evidoval ku koncu júna 2007 celkovo 2,226 mil. zákazníkov. Vyplýva to zo zverejnenej správy skupiny Slovak Telekom. Počet zákazníkov v segmente fakturovaných služieb sa v porovnaní s júnom 2006 zvýšil o 24 % na 1 mil. zákazníkov. Spoločnosť ohlásila čistý nárast aktívnej migrácie 199 tis. zákazníkov zo segmentu predplatených kariet. Napriek tejto výraznej migrácii sa vďaka celkovému prílevu zákazníkov do spoločnosti znížil celkový počet zákazníkov s predplatenými kartami oproti júnu 2006 len o približne 1 %. Počet zákazníkov s predplatenými kartami tak ku koncu júna dosiahol takmer 1,2 mil.

SkryťVypnúť reklamu

Spoločnosť Telefónica O2 Slovakia začala pôsobiť na slovenskom telekomunikačnom trhu od februára tohto roka. Ku koncu júna 2007 už evidovala 455 tis. registrovaných zákazníkov. Vyplýva to z neauditovaných konsolidovaných výsledkov spoločnosti Telefónica O2 Czech Republic za prvý polrok 2007, ktoré operátor zverejnil, pričom sú v nich zahrnuté aj výsledky slovenskej spoločnosti. Profil využívania služieb súčasnými zákazníkmi ukazuje, že určité percento zákazníkov používa SIM kartu Telefónica O2 Slovakia ako druhú SIM kartu. Spoločnosť chce dosiahnuť, aby ju zákazníci využívali ako hlavného mobilného operátora, a preto v druhom polroku 2007 pripravuje nové tarifné služby.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  4. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  5. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  6. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 961
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 216
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 894
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 856
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 3 150
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 476
  7. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt 1 595
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 1 495
SkryťZatvoriť reklamu