Penetrácia mobilných služieb dosiahla koncom júna 105 percent

Penetrácia mobilných služieb stúpla v SR ku koncu júna tohto roka medziročne o 15,2 percentuálneho bodu na 105,63 percenta.mobilní ...

BRATISLAVA 16. augusta (SITA) - Penetrácia mobilných služieb stúpla v SR ku koncu júna tohto roka medziročne o 15,2 percentuálneho bodu na 105,63 %. K 30. júnu evidovali všetci traja slovenskí mobilní operátori, Orange Slovensko, T-Mobile Slovensko a Telefónica O2 Slovakia spolu 5,704 mil. zákazníkov. Ku koncu júna tohto roku tak spoločnosť Orange Slovensko obsadila 53-percentný podiel trhu mobilnej komunikácie, T-Mobile poskytoval služby 39 % zákazníkov mobilných služieb a Telefónica O2 dosiahla 8-percentný podiel trhu.

Čísla potvrdzujú predikciu generálneho riaditeľa spoločnosti Orange Slovensko Pavla Lančariča, ktorý vo februári tohto roka po vstupe tretieho operátora na trh odhadol 105-percentnú penetráciu v krátkom čase. Podľa jeho februárových slov by penetrácia mobilných služieb koncom roka 2008 by mohla predstavovať až 120 %. Aktuálne údaje sú vypočítané podľa jednotnej metodiky, ktorú Orange začal používať až začiatkom tohto roka. Pre potreby výpočtu medziročného nárastu penetrácie mobilných služieb však najväčší operátor poskytol aj počet svojich zákazníkov k 30. júnu minulého roka prepočítaný podľa novej metodiky. Údaje operátorov pritom zahŕňajú celkový počet klientov vrátane SIM kariet používaných v technologických zariadeniach, na prevádzku GSM brán, služby mobilného internetu, telemetriu a ďalšie, preto ich nie je možné uviesť ako celkový počet fyzických klientov mobilných operátorov.

Ako informoval agentúru SITA manažér vzťahov s verejnosťou spoločnosti Orange Peter Tóth, koncom júna tohto roka evidovala spoločnosť 3,023 mil. zákazníkov, čo predstavuje 6,1-percentný medziročný nárast. Ku koncu júna minulého roka vykazoval Orange 2,849 mil. zákazníkov. Za prvých šesť mesiacov tohto roka pribudlo celkovo spoločnosti Orange 14,8 tis. zákazníkov.

T-Mobile Slovensko evidoval ku koncu júna 2007 celkovo 2,226 mil. zákazníkov. Vyplýva to zo zverejnenej správy skupiny Slovak Telekom. Počet zákazníkov v segmente fakturovaných služieb sa v porovnaní s júnom 2006 zvýšil o 24 % na 1 mil. zákazníkov. Spoločnosť ohlásila čistý nárast aktívnej migrácie 199 tis. zákazníkov zo segmentu predplatených kariet. Napriek tejto výraznej migrácii sa vďaka celkovému prílevu zákazníkov do spoločnosti znížil celkový počet zákazníkov s predplatenými kartami oproti júnu 2006 len o približne 1 %. Počet zákazníkov s predplatenými kartami tak ku koncu júna dosiahol takmer 1,2 mil.

Spoločnosť Telefónica O2 Slovakia začala pôsobiť na slovenskom telekomunikačnom trhu od februára tohto roka. Ku koncu júna 2007 už evidovala 455 tis. registrovaných zákazníkov. Vyplýva to z neauditovaných konsolidovaných výsledkov spoločnosti Telefónica O2 Czech Republic za prvý polrok 2007, ktoré operátor zverejnil, pričom sú v nich zahrnuté aj výsledky slovenskej spoločnosti. Profil využívania služieb súčasnými zákazníkmi ukazuje, že určité percento zákazníkov používa SIM kartu Telefónica O2 Slovakia ako druhú SIM kartu. Spoločnosť chce dosiahnuť, aby ju zákazníci využívali ako hlavného mobilného operátora, a preto v druhom polroku 2007 pripravuje nové tarifné služby.


Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zelenina z Lidla pohorela v amatérskom teste. Dá sa veriť meračom?

Internetom sa šíri video, v ktorom niekto meria dusičnany v zelenine a ovocí.

KULTÚRA

Dán o knižnom trhu: S mafiánskymi praktikami som sa nestretol

Spisovateľ má s podnikateľmi zlú skúsenosť.

KULTÚRA

Existoval len jeden James Bond, ktorý mohol hrať sám seba

Roger Moore stvárňoval agenta 007 najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Antarktída môže byť v budúcnosti zelená, naznačuje štúdia

Rekordné teplotné zmeny v minulom storočí podstatne zrýchlili rast machov.

Umelá inteligencia a laser. Vytvorili múdru hračku pre mačky

Felik chce zabávať zvieratá, ktoré zostali samy doma.

Objavili ďalšie gény inteligencie. Môžu viesť k liekom na zlepšenie IQ

Rovnaké gény súvisia aj s dlhovekosťou a autizmom.

Natiahnuté aj preliačené. Samsung chce displeje ohýbať v dvoch smeroch

Samsung má nápad, ako zmeniť svet zobrazovacích panelov. Dostanú nové vlastnosti.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  2. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  3. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  6. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 11 913
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 532
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 7 485
  4. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 6 343
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 6 007
  6. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 759
  7. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 5 499
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 260
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 3 505
  10. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 3 021