SME

Hrali sme Juiced 2 - nedopadlo to najlepšie

Dostalo sa nám do rúk hrateľné demo tuningových pretekov Juiced 2. Ako už zrejme tušíte, od radosti si hlavu o betónové panely netrieskami a hru vnímame skôr skepticky. Chcete vedieť prečo?

O Juiced 2: Hot Import Nights sme vás už nedávno informovali formou preview  a tentoraz prišiel čas na vlastné dojmy. Naše slová v predstavení hry boli naladené optimisticky, lenže ako to už býva, nie každý deň je nedeľa a nie v každom podniku vám načapujú po čiaru. A aby to bolo kompletné, nie každá hrateľná verzia potvrdí slová z tlačových správ a rozhovorov, plných bombastických prehlásení. Hrateľná demoverzia pre Xbox 360 na nás totiž pôsobila hlavne kontroverzne. Nebudeme siahodlho opisovať všetky položky, preto sme zvolili formu krátkych dojmov a nebudeme vás zbytočne zaťažovať ďalšími tlačovými prehláseniami o bombastickosti hry. Jednak si to Juiced 2 nezaslúži a jednak vlastne nie je o čom básniť. Poďme však od úplného začiatku. Na prvý diel sme čakali dlhšie, než by bolo vhodné (istý čas bola dokonca hra aj zrušená) a napokon nás výsledok síce prekvapil, ale v rozhodne nie v kladnom zmysle slova. Ničím nezaujímavé, občas frustrujúce preteky vytunených aut za denného svetla mali byť konkurenciou pre Need for Speed: Underground, no keďže vyšli až po druhej undergroundovej potrebe rýchlosti, mnoho vysokých hodnotení hra nezískala. To však nijakým spôsobom neovplyvnilo vysoké predaje, takže keď THQ zavelili do boja, Juice Games sa okamžite vrhli na druhý diel.

Zmien je viacero. Tak napríklad nejazdíme cez deň, ale v noci. Koho ešte bavia nočné preteky, ten si ich užije v značnej miere, avšak počas celého hrania sme mali nepríjemný pocit, že toto sme už niekde videli. Ak ponecháme stranou grafické spracovanie, ktoré je samozrejme na úrovni, nemá Juiced 2 čím zaujať. Je pekné, že asfaltové cesty sa lesknú ako po nedávnom daždi (klišé maximálneho kalibru), do očí vám svietia všadeprítomné neóny a pouličné osvetlenie, karoséria aut je nádherne vymodelovaná a vypastovaná ako od mamičky. Avšak to, že model poškodenia je biedny, nik nezakryje. Úplne skrátene sa dá povedať, že počas nešetrnej jazdy vám môže odpadnúť predný nárazník, zadný nárazník, odletieť krídlo a hoci sa nám to nepodarilo, veríme aj v rozbité sklo, aj keď to už berte ako zbožné prianie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
Pri kontaktoch so zvodidlami síce lietajú iskry, ale na karosériu to žiadny vplyv nemá, prostredie sa po kontakte nijakým spôsobom nedeformuje (Colin McRae DiRT) a jediné, čo engine zvláda, sú odlietajúce kuželi. Ak potajomky dúfate v oškretú karosériu, to sa vám skôr splní sen s Dankou Hantuchovou. Áno ten, ktorý na verejnosti radšej nespomínate.

Ozvučenie pozostávajúce zo škripotov a pískajúcich gúm berieme ako štandard, hudobná vložka žiadne kvality (oficiálny soundtrack zvučných mien, prípadne aspoň kvalitných kúskov) nepotvrdila a jediné, čo by ešte mohlo zaujať, je systém stávok a RPG prvky. Nebudeme si klamať do očí – nezaujalo ani jedno. Stávky sú zhodné s minulým modelom. Vyberiete si protivníka, pred ktorým musíte skončiť, zvolíte sumu a súper buď zbabelo vycúva (a zaplatí malý finančný obnos), stávku zvýši alebo súhlasí. Ak skončíte pred týmto vozidlom, zhrabnete peniaze, ak nie, tak musíte stavenú sumu zaplatiť. To je ten prepracovaný model stávkovania? RPG prvky vlastne predstavujú len zvyšovanie hodnoty vlastností šoférovania. Robíte šmyky? Pribudne vám puntík do šmykov.

SkryťVypnúť reklamu
Prechádzate výborne zákruty, používate nitro, predbiehate protivníkov? Rank-rank, click-click a máte o jednu „guličku“ v danom hodnotení. To sa vám zapisuje na špeciálnu kartu, podľa ktorej vidíte ako ten ktorý pretekár vlastne jazdí. Demoverzia neponúkala dostatočne veľký priestor na otestovanie vplyvu týchto vlastnosti na samotnú jazdu, takže nám to prišlo ako zbytočné. Využitie sa črtá maximálne v multiplayeri pri prezeraní charakteru toho ktorého hráča.

Na záver si môžeme povedať, ako sa to vlastne hrá, čiže najdôležitejší dôvod, prečo zatiaľ strácame o Juiced 2 záujem. Na arkádové preteky sme si už pri sérii Need for Speed zvykli, avšak i tam badať istý posun, ktorý síce nenúti šliapnuť desiatky metrov pred každou zákrutou na brzdu, ale robí preteky aspoň zaujímavými. Pravouhlé zákruty sa striedajú s miernymi a hoci brzdové svetlá auta zasvietia, pretekanie je to skrz naskrz nudné. Celé to pripomína jednoduché závody spred niekoľkých rokov a hoci to bude znieť ironicky, konečne sa séria Juiced môže začať porovnávať s Undergroundom. Nezaujímavé prostredie nočných ulíc všetko umocňuje. Niekoľko desiatok minút sme vydržali držať plyn naplno, na sekundu-dve skočiť na brzdu (podľa zvoleného auta, pričom s muscle nevyhráte, mazda vám zaručí ľahké víťazstvo a so špeciálom necháte všetkých za chrbtom po prvej zákrute...), nechať pustený voľnobeh a v 2/3 zákruty dupnúť na plyn. To je totiž všetko, čo hra dovoľuje. Vami ovládané autá sa priečia fyzikálnym zákonom a reagujú príliš prudko. Neskutočne rýchlo brzdia, zatáčajú nereálne a zdalo sa nám, že sa po ceste skôr plavíme a necítili sme pod virtuálnymi rukami žiadne silné auto, lež angličák behajúci po koberci.

SkryťVypnúť reklamu

Obrovské sklamanie, to si nemusíme klamať a nepomôže tomu ani obrovský výber skutočných vozidiel a jednoduchý tuning. Ten je vlastne až príliš jednoduchý. Chcete výkonnejší motor? Vyberiem položku upgrade motoru a už len odklikávam časti, ktoré sa mi automaticky zlepšia. Podobne postupujete pri zostávajúcich dvoch (zatáčanie, minimalizácia hmotnosti) vlastnostiach. Žiadne montovanie špecifických súčiastok, maximálne volíte výrobcu, čo vám môže byť viete čo. Omnoho viac sa vyhráte pri farbení vozidla či vonkajších doplnkoch, avšak toto malo byť predsa niečo navyše a nie jediná časť hry, ktorá nás skutočne bavila. Zatiaľ to vyzerá tak, že Juiced 2: Hot Import Nights bude rovnakým sklamaním ako predchodca. Radi by sme sa mýlili, ale tentoraz dvíhame varovný prst.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Podcast Klik

Komentovaný prehľad technologických správ.


a 1 ďalší 1
Asteroid 2024 YR4 zachytený Webbovým teleskopom.

Objekt je doteraz najmenší, aký Webbov teleskop zameral.


TASR 1
Ilustračná snímka.

(Ne)vedecký newsletter Tomáša Prokopčáka.


3
Misia Fram2 je pomenovaná po nórskej prieskumnej lodi.

Kapsula za pomoci padákov dosadla do vôd Tichého oceánu.


TASR

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 14 057
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 210
  3. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 8 594
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 292
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 711
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 991
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 188
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 057
SkryťZatvoriť reklamu