SME

Krátky pohľad na Need for Speed: ProStreet

Sériu Need for Speed nikomu predstavovať netreba a najnovší diel s podtitulom ProStreet sa teší obrovskému záujmu hráčov už teraz. Je síce pravdou, že každý nový diel si dokázal získať našu pozornosť (ktorá však pri posledných dvoch dielov po review verziách opadla), ale tentoraz sa na ProStreet tešíme právom. Máme tu pre vás menšie zhrnutie známych informácií, ktoré na nás čakajú. Rozšírené popisy jednotlivých možností si prečítate o niekoľko dní v preview, no už teraz je dobré vedieť, čo nás čaká.

V prvom rade nás nesmierne teší fakt, že EA Black Box konečne zanechali nočné pretekanie, ktoré je v dnešnej dobe na ústupe. Nechceli však nechať tento štýl úplne mimo diania a logicky sa rozhodli preniesť svet tuningu na denné svetlo. Systém voľného jazdenia mestom bol zo zoznamu hlavných vlastností hry vyškrtnutý a nahradili ho víkendové jazdy s ostatnými najlepšími jazdcami, ktorí nemusia nutne pochádzať iba z pouličných pretekov. Aby sa hra priblížila realite (je možné si ProStreet prispôsobiť tak, aby ste ho hrali ako arkádu, čiže minulé diely), rozhodli sa vývojári prepracovať fyzikálny model ovládania vozidla. V minulosti sme ani netušili, že v Need for Speed existuje niečo také ako brzda, no tentoraz budeme brzdiť pravidelne a rozhodne nie jeden-dva metre pred zákrutou. Zatáčanie šmykom má do jednoduchosti (napríklad posledného Colina) nesmierne ďaleko a zvládať vlastné vozidlo už nebude malina. Rovnako je na tom aj model poškodenia, ktorý sa konečne stane realitou a postupne ničiace sa vozidlo nebude vyzerať zdemolovane len pre potechu vášho oka, ale svojho tátoša môžete zničiť tak, že bude jednoducho nepojazdný. Navyše sa po preteku vozidlo neocitne vo vašej garáži vyleštené a bez akéhokoľvek pokrčeného plechu, ale miesto kupovania nových súčiastok môžete (alebo skôr musíte) jednotlivé diely prilepiť späť. A to prilepenie myslíme doslova, takže po niekoľkých nepodarených pretekoch vyzerá váš miláčik ako zjazvená tvár. Istotne si tým získate rešpekt protivníkov, no musíte to potvrdiť i výsledkami.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Aby ste nad inteligentnými protivníkmi zvíťazili, potrebujete získať prvenstvo v štyroch disciplínach: drag (precízne preraďovanie sa vracia späť, pričom sa môžeme tešiť na nový systém spracovania), drift (otestujete si svoje schopnosti jemnej práce s autom na nepríjemnom povrchu), grip racing (klasické pretekanie s ostatnými na tratiach) a speed challenge (rýchlostné preteky – na určitých miestach potrebujete dosiahnuť čo najvyššiu rýchlosť). Vylepšenie vozidla sa tentoraz sústredí skôr na vylepšenie jazdných vlastností než na tisícku spojlerov a blatníkov. Ladenie výkonu vlastným potrebám sa tak stane skutočnou súčasťou hry a užijete si rozšírené nastavovanie výkonu jednotlivých súčiastok. Práve tieto prvky určite prilákajú náročnejších hráčov späť k postupne upadajúcej sérii.

SkryťVypnúť reklamu

Deštrukčný model bude vyzerať úžasne i po grafickej stránke, modely vozidiel majú obrovské množstvo polygónov, takže jednotlivé časti sa budú reálne deformovať a odpadávať. Úžasne však vyzerá napríklad spracovanie dymu a všeobecne efektov prachu, takže po štarte nie je najlepšie byť na konci pelotónu, pretože cez hustú hmlu takmer nič nevidíte. Chvalabohu, že hry zatiaľ nesimulujú aj pachy, to by sme sa pred obrazovky zadusili. Radšej už len v skratke: obrovské množstvo tuningových značiek, 26 skutočných výrobcov vozidiel, nový systém podpory multiplayeru, agresívnejšia umelá inteligencia. Odpoveď na otázku, či sa máme tešiť, je zrejme jednoznačná.

Zdroj: PR

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 299
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 549
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 12 498
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 016
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 693
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 533
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 041
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 265
SkryťZatvoriť reklamu