Ako je z dostupných štatistík známe, Napster získal vo svojich počiatkoch popularitu najmä na univerzitách a stredných školách v Spojených štátoch. Žaloby, ktoré ohrozujú prevádzku Napstera v tej podobe, ako pôvodne vznikol (bezplatné zdieľanie hudobných súborov vo formáte MP3), znamenajú prípravy na spoplatnenie. Preto je pre rozvoj e-commerce veľmi dôležité, aký postoj k zavedeniu spoplatnenia majú práve študenti, ktorí naďalej tvoria najväčšiu časť užívateľov Napsteru.
Prieskum, ktorý vykonala koncom marca spoločnosť Mercer Management Consulting a National Association of Recording Merchandisers, dospel k záveru, že až tretina študentov je ochotná platiť mesačný poplatok 8.50 USD za využívanie služieb Napstera bez akýchkoľvek limitácií na množstvo, druh, autora hudby alebo hudobné vydavateľstvo.
Bez zaujímavosti nezostávajú ani ďalšie výsledky prieskumu:
- študenti, ktorí sa prieskumu zúčastnili, strávia počúvaním hudby prehrávanej zo svojho počítača viacej času ako počúvaním komerčných rozhlasových staníc
- polovica študentov už absolvovala party, kde DJ produkoval hudbu z počítača namiesto klasických prehrávacích stereo zariadení
- medzi najhľadanejšie druhy nahrávok medzi študentami patria single, live záznamy koncertov, tzv. International Music (etnická, resp. etnicko-artificiálna hudba) alebo nahrávky neznámych začínajúcich autorov
- nakupovanie hudobných CD je napriek popularite Napsteru medzi študentami naďalej bežné, či dokonca hodnotené pre svoju kvalitu zvuku a lineárnu dramaturgiu ako lepšie zvukové médium než MP3 súbory stiahnuté cez internet.
Autor: marché