USA: Používatelia DVR preskakujú reklamné vysielanie

Viac ako polovica používateľov digitálneho videorekordéra (DVR) preskakuje všetky reklamy počas sledovania programov hlavného vysielacieho času. Vyplýva to z prvej štúdie svojho druhu, zameranej na to, koľko používateľov DVR sleduje reklamy.

ilustračný obrázok

Americká spoločnosť Nielsen Media Research začala merať, ako sa zmenili návyky pri sledovaní televízie v 17 percentách amerických domácností, ktoré DVR vlastnia. Spoločnosť zverejnila časť výsledkov, ktoré počas prvého májového týždňa získala zo štúdie 1 750 domácností s týmto zariadením. Podľa štúdie zariadenia DVR sa používajú často.

Vo vekovej skupine od 18 do 49 rokov až 42 percent ľudí sledovalo vďaka zariadeniu posunuté vysielanie, namiesto živého prenosu. Medzi domácnosťami s DVR, sledovanie typických primetimových programov vzrástlo o 73 percent, ak zarátame ľudí, ktorí si nahraté programy pozreli v priebehu troch dní. Počet ľudí sledujúcich reklamy je 32 percent, čo znamená, že viac ako polovica používateľov DVR sa reklamám úplne vyhýba.

Spoločnosť Nielsen nezverejní presný počet ľudí vyhýbajúcich sa reklame, ani typ programu, ktorý najčastejšie sledujú. Odhaduje sa, že v USA je 111,4 milióna domácností s televíznym prijímačom. "Je to zrejme menej vyhýbania sa reklame, ako sme si mysleli," povedal Pat McDonough, viceprezident spoločnosti Nielsen pre plánovanie, politiku a analýzy. Nielsen sa zrejme bude zdráhať zverejniť kompletné výsledky štúdie, pretože by mohla mať multimiliónové dôsledky.

Z obavy, že zisky z reklamy klesnú v dôsledku ich slabej sledovanosti, chcú televízne spoločnosti informácie, že sa ich obsahy dostanú k cieľovým skupinám. Inzerenti si na druhej strane myslia, že by mali platiť menej, ak ich reklamy nesleduje také množstvo divákov, ako televízne spoločnosti sľubovali.

"Informácie zverejnené vo štvrtok nikoho neprekvapili," povedala Shari Anne Brill, výskumníčka spoločnosti Madison Avenue agency Carat USA. Spochybnila i presnosť výsledkov spoločnosti Nielsen, pretože výskum sa netýkal konkrétnych reklám.

"Priblížilo nás to k presnejšiemu pohľadu na to, kto sleduje reklamy," dodala. Brill uviedla, že spoločnosť Nielsen dlho zarátavala používateľov videorekordérov do skupiny divákov sledujúcich živé vysielanie, keďže nahrávanie programov na videokazety sa nevyhýba reklamám.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kiska ukončil dlhoročný spor, vymenoval nových ústavných sudcov

Ústavný súd bude po takmer troch rokoch opäť v kompletnom zložení.

Neprehliadnite tiež

Vidíte na obrázku cikcakovité čiary? Môžete zažiť slepotu

Zakrivená slepota nie je diagnóza, spôsobuje ju evolúcia.

Prezradeniu deja nových Star Wars zabráni rozšírenie pre Chrome

Jednoduché rozšírenie označí stránky, ktoré môžu priveľa prezradiť.

Na pravopisné chyby upozorňujú častejšie nepríjemní ľudia

Vplyv veku a vzdelania v štúdii neobjavili.

Juno preskúmala Veľkú červenú škvrnu Jupitera. Zmenšuje sa

Vedci v NASA pracujú na trojrozmernom modeli najznámejšej búrky v slnečnej sústave.

Slováci najviac v roku 2017 vyhľadávali segedín, ako voliť, či Petra Sagana

Spoločnosť Google zverejnila zoznam najviac vyhľadávaných trendov v ich vyhľadávači.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  2. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  3. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  4. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  5. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  6. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  7. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  8. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  9. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  10. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 603
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 5 220
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 2 918
  4. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 2 638
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 343
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 263
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 262
  8. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 2 251
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 089
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 583