USA: Používatelia DVR preskakujú reklamné vysielanie

Viac ako polovica používateľov digitálneho videorekordéra (DVR) preskakuje všetky reklamy počas sledovania programov hlavného vysielacieho času. Vyplýva to z prvej štúdie svojho druhu, zameranej na to, koľko používateľov DVR sleduje reklamy.

ilustračný obrázok

Americká spoločnosť Nielsen Media Research začala merať, ako sa zmenili návyky pri sledovaní televízie v 17 percentách amerických domácností, ktoré DVR vlastnia. Spoločnosť zverejnila časť výsledkov, ktoré počas prvého májového týždňa získala zo štúdie 1 750 domácností s týmto zariadením. Podľa štúdie zariadenia DVR sa používajú často.

Vo vekovej skupine od 18 do 49 rokov až 42 percent ľudí sledovalo vďaka zariadeniu posunuté vysielanie, namiesto živého prenosu. Medzi domácnosťami s DVR, sledovanie typických primetimových programov vzrástlo o 73 percent, ak zarátame ľudí, ktorí si nahraté programy pozreli v priebehu troch dní. Počet ľudí sledujúcich reklamy je 32 percent, čo znamená, že viac ako polovica používateľov DVR sa reklamám úplne vyhýba.

Spoločnosť Nielsen nezverejní presný počet ľudí vyhýbajúcich sa reklame, ani typ programu, ktorý najčastejšie sledujú. Odhaduje sa, že v USA je 111,4 milióna domácností s televíznym prijímačom. "Je to zrejme menej vyhýbania sa reklame, ako sme si mysleli," povedal Pat McDonough, viceprezident spoločnosti Nielsen pre plánovanie, politiku a analýzy. Nielsen sa zrejme bude zdráhať zverejniť kompletné výsledky štúdie, pretože by mohla mať multimiliónové dôsledky.

Z obavy, že zisky z reklamy klesnú v dôsledku ich slabej sledovanosti, chcú televízne spoločnosti informácie, že sa ich obsahy dostanú k cieľovým skupinám. Inzerenti si na druhej strane myslia, že by mali platiť menej, ak ich reklamy nesleduje také množstvo divákov, ako televízne spoločnosti sľubovali.

"Informácie zverejnené vo štvrtok nikoho neprekvapili," povedala Shari Anne Brill, výskumníčka spoločnosti Madison Avenue agency Carat USA. Spochybnila i presnosť výsledkov spoločnosti Nielsen, pretože výskum sa netýkal konkrétnych reklám.

"Priblížilo nás to k presnejšiemu pohľadu na to, kto sleduje reklamy," dodala. Brill uviedla, že spoločnosť Nielsen dlho zarátavala používateľov videorekordérov do skupiny divákov sledujúcich živé vysielanie, keďže nahrávanie programov na videokazety sa nevyhýba reklamám.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Spievajúci dom týral operou celú ulicu

Je to najabsurdnejší susedský spor, ktorý sa na Slovensku odohral. V Štúrove žena štrnásť rokov púšťala od rána do večera nahlas operné árie

SVET

Ugandský Tarantino vraždí pre zábavu. Film je život

Afrika má Chucka Norrisa a točí filmy, ako nik iný.

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Matovič hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

Neprehliadnite tiež

Ako legálne pozerať Hru o tróny bez káblovky cez web

Predplatné stojí necelých 10 eur za mesiac a dostanete prístup k ďalším seriálom a filmom.

OBJEKTÍV

Vlezie medzi sutiny aj do tela. Nový robot sa pohybuje ako vinič

Mäkký robot pomôže pri záchranárskych prácach či v medicíne.

Vedci opravili fyziku, protón je v skutočnosti ešte ľahší

Meranie je trikrát presnejšie ako doterajšie výsledky.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 6 642
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 4 917
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 163
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 801
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 467
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 083
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 816
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 573
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 124
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 661