SME

USA: Používatelia DVR preskakujú reklamné vysielanie

Viac ako polovica používateľov digitálneho videorekordéra (DVR) preskakuje všetky reklamy počas sledovania programov hlavného vysielacieho času. Vyplýva to z prvej štúdie svojho druhu, zameranej na to, koľko používateľov DVR sleduje reklamy.

ilustračný obrázok

Americká spoločnosť Nielsen Media Research začala merať, ako sa zmenili návyky pri sledovaní televízie v 17 percentách amerických domácností, ktoré DVR vlastnia. Spoločnosť zverejnila časť výsledkov, ktoré počas prvého májového týždňa získala zo štúdie 1 750 domácností s týmto zariadením. Podľa štúdie zariadenia DVR sa používajú často.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vo vekovej skupine od 18 do 49 rokov až 42 percent ľudí sledovalo vďaka zariadeniu posunuté vysielanie, namiesto živého prenosu. Medzi domácnosťami s DVR, sledovanie typických primetimových programov vzrástlo o 73 percent, ak zarátame ľudí, ktorí si nahraté programy pozreli v priebehu troch dní. Počet ľudí sledujúcich reklamy je 32 percent, čo znamená, že viac ako polovica používateľov DVR sa reklamám úplne vyhýba.

SkryťVypnúť reklamu

Spoločnosť Nielsen nezverejní presný počet ľudí vyhýbajúcich sa reklame, ani typ programu, ktorý najčastejšie sledujú. Odhaduje sa, že v USA je 111,4 milióna domácností s televíznym prijímačom. "Je to zrejme menej vyhýbania sa reklame, ako sme si mysleli," povedal Pat McDonough, viceprezident spoločnosti Nielsen pre plánovanie, politiku a analýzy. Nielsen sa zrejme bude zdráhať zverejniť kompletné výsledky štúdie, pretože by mohla mať multimiliónové dôsledky.

Z obavy, že zisky z reklamy klesnú v dôsledku ich slabej sledovanosti, chcú televízne spoločnosti informácie, že sa ich obsahy dostanú k cieľovým skupinám. Inzerenti si na druhej strane myslia, že by mali platiť menej, ak ich reklamy nesleduje také množstvo divákov, ako televízne spoločnosti sľubovali.

SkryťVypnúť reklamu

"Informácie zverejnené vo štvrtok nikoho neprekvapili," povedala Shari Anne Brill, výskumníčka spoločnosti Madison Avenue agency Carat USA. Spochybnila i presnosť výsledkov spoločnosti Nielsen, pretože výskum sa netýkal konkrétnych reklám.

"Priblížilo nás to k presnejšiemu pohľadu na to, kto sleduje reklamy," dodala. Brill uviedla, že spoločnosť Nielsen dlho zarátavala používateľov videorekordérov do skupiny divákov sledujúcich živé vysielanie, keďže nahrávanie programov na videokazety sa nevyhýba reklamám.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Mesiac.

Japonská ispace stratila kontakt so sondou stratila necelé dve minúty pred pristátím na Mesiaci.


TASR
Ľudia so závažnými a dlhotrvajúcimi ochoreniami, by mali mať zapísané informácie o svojom zdravotnom stave. Pomôcť im môže aj predinštalovaná funkcia v smartfóne.

Záchranári cez zamknutú obrazovku zistia zdravotné údaje.


Vizualizácia zrážky Mliečnej cesty s galaxiou Andromeda.

Milkomeda nie je samozrejmosť.


10
Logá spoločností Instragram, Facebook, WhatsApp a Meta.

Spoločnosť nahradí štátne dotácie, ktoré udržiavali prevádzku elektrárne Clinton Clean Energy Center.


SITA

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 000
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 190
  3. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 545
  4. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 4 335
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 154
  6. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 594
  7. Plátené tašky a opakované použitie 3 444
  8. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 2 428
SkryťZatvoriť reklamu