Budeme posielať viac SMS aj MMS správ

Tretina klientov mobilných operátorov na Slovensku predpokladá, že bude v budúcnosti viac telefonovať.Asi pätina bude posielať viac SMS a MMS správ.

Pätina z oslovených klientov mobilných operátorov si myslí, že bude v budúcnosti posielať viac SMS a MMS správ ako dnes.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – REUTERS)

Tretina klientov mobilných operátorov na Slovensku predpokladá, že bude v budúcnosti viac telefonovať.Asi pätina bude posielať viac SMS a multimediálnych správ.

BRATISLAVA. Klienti mobil­ných operátorov na Slovensku očakávajú, že budú v budúcnosti viac telefonovať, posielať viac esemesiek aj multimediálnych správ. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK, ktorý sa uskutočnil v jedenástich európskych krajinách.

Viac ako tretina respondentov totiž očakáva, že bude telefonovať viac a len približne štyri percentá opýtaných takúto zmenu nepredpokladajú. Ostatní respondenti nepredpokladajú zmenu v ich zákazníckom správaní. Väčší podiel tých, ktorí očakávajú, že budú telefonovať viac, bol na Ukrajine, v Bulharsku a Rusku.

Na opačnej strane sú klienti mobilných operátorov v Rakúsku či Maďarsku.

„Na očakávania respondentov vplýva mnoho faktorov. Medzi ne patrí napríklad ich finančná situácia, životný štýl, demografia, ale aj akciové ponuky zo strany operátorov a pozícia značiek a služieb v mys­liach zákazníkov,“ povedal Martin Mravec, výkonný riaditeľ a šéf segmentu telekomunikácií pre strednú a východnú Európu spoločnosti GfK.

Prichádzame na chuť multimédiám

Aj napriek tomu, že mnoho klientov mobilných operátorov u nás považuje v internetových diskusiách multimediálne MMS správy za zbytočné, 21 percent respondentov očakáva, že v budúcnosti pošlú viac MMS správ denne ako dnes. Je to najviac zo všetkých krajín, kde sa prieskum konal. V multimediálnej správe možno poslať okrem textu aj fotografiu či nahrávku hlasu. Šesť z desiatich respondentov nevedelo zhodnotiť svoje budúce potreby. Tieto očakávania klientov podľa Mravca bude ovplyvňovať ďalšie upevňovanie pozície v znalosti, preferenciách, používaní a imidži služieb s pridanou hodnotou a vhodnou komunikačnou stratégiou operátorov. Nie je neobvyklé, že odoslanie MMS správy v akcii stojí 1,2 koruny a odoslanie SMS správy vyjde v tom istom čase na 3 koruny.

Naopak, najmenej ľudí, ktorí si myslia, že pošlú v budúcnosti viac MMS správ, je v Česku.

Na špičke v očakávaniach je Slovensko aj z pohľadu posielania textových SMS správ. Zhruba 23 percent respondentov očakáva nárast počtu SMS správ. Lepšie sú na tom len Ukrajina a Rusko. Rovnako ako pri telefonovaní je na chvoste aj v tomto ohľade Rakúsko a Maďarsko. Nárast počtu odosla­ných SMS správ očakáva v týchto krajinách menej ako desať percent opýtaných.

V posielaní SMS aj MMS sme vpredu

Klienti mobilných operátorov na Slovensku uprednostňujú v niektorých prípadoch textovú SMS správu pred telefonátom. Môže za tým byť to, že sa im javí odoslanie SMS správy lacnejšie ako zavolanie. Je to dané historicky, keď sa aj za 10–sekundový telefonát platilo ako za celú minútu. Aj to teda môže byť dôvod, prečo 67 percent opýtaných tvrdí, že pošle aspoň jednu SMS správu denne. Napríklad v Rakúsku je to 36 a Bulharsku 33 percent. Naopak, v Srbsku a Slovinsku pošle jednu SMS správu denne zhruba osem z desiatich opýtaných.

Slovensko však nepatrí medzi krajiny, kde klienti mobilných operátorov posielajú veľké množstvo SMS či MMS správ. Tí, ktorí posielajú SMS správy denne, totiž v priemere pošlú 2,9 správy za jeden deň. Vo väčšine krajín, v ktorých sa robil prieskum, je to viac. Napríklad v Srbsku či Chorvátsku pošlú klienti operátorov v priemere 5,4 SMS správy denne. V týchto krajinách je aj väčší podiel ľudí, ktorí SMS správy posielajú, ako u nás.

Na Slovensku odpovedalo 13 percent používateľov mobil­ných telefónov, že pošlú aspoň jednu MMS správu za deň. Priemerne pritom pošlú za desať dní 14 správ. Multimediálne správy využíva väčší podiel klien­tov mobilných operátorov len v Slovinsku (24 percent) a na Ukrajine (16 percent). Najmenej záujemcov o posielanie fotiek či videí z mobilu je v Maďarsku a Bulharsku.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 37 310
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 763
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 20 961
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 773
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 187
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 020
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 627
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 613
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 358
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 753