
dvolaním na manažérov podniku a analytikov to napísala agentúra Reuters.
IBM je po Microsofte druhý najväčší výrobca softvéru na svete. Teraz tvoria programy približne 20 percent tržieb IBM, a asi 40 percent zisku pred zdanením. Podnik vyrábajúci počítačový hardvér chce preto investovať do programov, aby si zvýšil rentabilitu.
Medzi štyrmi divíziami IBM má softvérové oddelenie najvyššiu maržu hrubého zisku. V prvom štvrťroku to bolo výrazných 83,6 percenta, zatiaľ čo pri hardvéri bola táto marža 34,8 percenta a služby vykázali 29,2 percenta.
Jednu z príležitostí pre ďalší rast vidí IBM v predaji svojich programov softvérovým firmám, ktoré potom zákazníkom dodajú vlastné programy prepojené s produktmi od IBM. Napríklad prednedávnom takto IBM rozšírila spoluprácu so spoločnosťou Cisco Systems a jej programy konečným odberateľom Cisca zjednodušia prácu s komunikačnými sieťami. Spoločnosť už podpísala viac ako 4500 dohôd s firmami, ktoré vo svojich výrobkoch používajú softvér od IBM.
Agentúra IDC zaoberajúca sa prieskumom trhu s technológiami odhaduje, že ročné tržby za takto dodané programy dosahujú svetovo celkom 25 miliárd dolárov.
IBM pred nedávnom oznámila, že kúpi spoločnosť Watchfire, ktorá sa zaoberá bezpečnostným softvérom a vyrába programy testujúce vzájomnú kompatibilitu. Americká spoločnosť taktiež uviedla, že kúpi švédsku firmu Telelogic, ktorej produkty pomáhajú navrhovať, zostavovať a testovať komplexné systémy, napríklad letecké radary či systémy proti blokovaniu bŕzd v autách, napísala agentúra.
Zisk IBM v prvom štvrťroku tohto roku vzrástol o osem percent na 1,84 miliardy dolárov. Tržby IBM od januára do marca stúpli na 22,03 miliardy dolárov z minuloročných 20,66 miliardy. Firma ťažila hlavne z rastu predaja softvéru a služieb.