SME

Tretina technikov špehuje

Ak by ste mohli čítať e-maily svojich kolegov, urobili by ste to? Technici vo vašej firme môžu – a tretina z nich to aj naozaj robí, tvrdí najnovší prieskum.

Pokušenie špehovať svojich kolegov alebo si pozrieť, aký majú plat, je pre mnohých IT expertov priveľké.Pokušenie špehovať svojich kolegov alebo si pozrieť, aký majú plat, je pre mnohých IT expertov priveľké. (Zdroj: TASR/EPAP)

V prieskume spoločnosti Cyber-Ark sa každý tretí z 200 respondentov spomedzi zamestnancov IT oddelení priznal, že občas zneužije svoje privilégiá a číta súkromné súbory na počítačoch kolegov, sleduje ich e-maily, zisťuje informácie o platoch či prezerá životopisy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Preč sú časy, keď ste sa museli fyzicky vlámať do skrine personalistu, aby ste sa dostali k dôležitým súkromným informáciám. Všetko, čo potrebujete dnes, je administrátorské heslo a môžete nakúkať na väčšinu miest. A práve to sa aj skutočne deje,“ povedal európsky šéf firmy Cyber-Ark Calum Macleod.

SkryťVypnúť reklamu

Firma považuje za ešte alarmujúcejšie ďalšie zistenie: štvrtina počítačových technikov vie o svojich bývalých kolegoch, že majú naďalej prístup k citlivým firemným informáciám, aj keď už vo firme dávno nepracujú. Pätina firiem totiž svoje správcovské heslá mení len veľmi zriedka a sedem percent to nerobí nikdy.

Osem percent technikov uviedlo, že ich firma stále používa štandardné heslá nastavené výrobcom – ich využitie je vďaka tomu podľa Cyber-Arku stále najčastejším spôsobom, ako do firemných sietí prenikajú hackeri.

Hoci náplňou práce IT oddelení je aj vzdelávanie používateľov v tom, ako si chrániť svoje heslo pred prezradením, viac než polovica odborníkov podľa prieskumu sama zhrešila a heslá si takisto zapisujú na papieriky.

Autor: tb

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Mesiac.

Japonská ispace stratila kontakt so sondou stratila necelé dve minúty pred pristátím na Mesiaci.


TASR
Ľudia so závažnými a dlhotrvajúcimi ochoreniami, by mali mať zapísané informácie o svojom zdravotnom stave. Pomôcť im môže aj predinštalovaná funkcia v smartfóne.

Záchranári si zistia zdravotné údaje.


Vizualizácia zrážky Mliečnej cesty s galaxiou Andromeda.

Milkomeda nie je samozrejmosť.


10
Logá spoločností Instragram, Facebook, WhatsApp a Meta.

Spoločnosť nahradí štátne dotácie, ktoré udržiavali prevádzku elektrárne Clinton Clean Energy Center.


SITA

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 987
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 506
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 386
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 577
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 888
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 381
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 947
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 708
SkryťZatvoriť reklamu