Je to zatiaľ posledný krok Dellu na ceste predaja svojich počítačov prostredníctvom maloobchodných sietí. Koncern sa totiž vzdal pôvodnej stratégie predávať počítače priamo zákazníkom. Od svojho založenia v roku 1980 sa Dell spoliehal na predaj počítačov a ostatných výrobkov priamo spotrebiteľom a firemným zákazníkom prostredníctvom telefónu a internetu. Koncern až donedávna považoval priamy predaj za dôležitú cenovú výhodu v porovnaní s konkurenciou, ktorá predávala počítače prostredníctvom maloobchodníkov.
Dell už v máji informoval, že začne vo viac ako 3 000 obchodoch Wal-Mart v Severnej Amerike predávať stolové počítače za menej ako 700 USD za kus. Hovorca Dellu Dwayne Cox 24. mája uviedol, že koncern začne predaj dvoch modelov stolových počítačov radu Dimension v sieti obchodov Wal-Mart 10. júna. Dodal, že je to prvý krok na svetový maloobchodný trh. Dell bude tieto počítače predávať v predajniach Wal-Mart v USA, Kanade a Portoriku.
Piatkové vyhlásenie teda znamená, že Dell v rámci pokusu o urýchlenie rastu rozširuje maloobchodný predaj aj na notebooky, ktoré sú tradične drahšie a výnosnejšie než lacné stolové počítače.
Dell je podľa počtu predaných počítačov ich druhým najväčším svetovým výrobcom, a to po spoločnosti Hewlett-Packard. Notebooky Dell Inspiron 1501, ktoré sa budú predávať v obchodoch Sam's Club, budú vybavené dvojjadrovým procesorom AMD, dvojgigovou operačnou pamäťou a 120-gigabajtovým harddiskom, uviedol hovorca koncernu David Frink.
Bude na nich nainštalovaný operačný systém Windows Vista Home Premium od Microsoftu. Dell tiež začne v lete predávať notebooky v zatiaľ nešpecifikovanom počte obchodov Wal-Mart, informoval hovorca spoločnosti Bob Kaufman. Dodal, že zatiaľ nevie, aké modely to budú. Informovala o tom agentúra Reuters.
(1 USD = 25,468 SKK)