SME
Štvrtok, 24. jún, 2021 | Meniny má JánKrížovkyKrížovky

YouTube berie divákov TV

Každý tretí častý návštevník populárnej internetovej stránky YouTube menej pozerá televíziu.

Ako sa menia návyky ľudí, ktorí trávia čas surfovaním po obľúbenej webovej stránke na zdieľanie videí YouTube.com?

Túto otázku si položili dve americké výskumné organizácie Harris Interactive a Centrum pre výskum médií.

Zistili, že video na YouTube už niekedy sledovalo 42 percent používateľov internetu a každý siedmy internetista stránku navštevuje pravidelne.

Tretina stálych návštevníkov YouTube uviedla, že už trávi menej času pred televízorom.

Najčastejšie pozerajú YouTube muži vo veku od 18 do 24 rokov, čo je podľa výskumného inštitútu Project For Excellence In Journalism pre obchodníkov najviac cenená skupina.

Skryť Vypnúť reklamu

„Zistenia výskumu sú zlou správou pre televízny priemysel, najmä pre veľké televízne stanice,“ komentovali výsledky prieskumu autori webu Journalism.org. „Ak Američania trávia menej času pozeraním televízie, príjmy z reklamy – vo veľkej miere určované počtom divákov – môžu ďalej klesať, pretože konzumenti naďalej pokračujú v migrácii na internet a bezdrôtové médiá.“

Na rekordéroch sa nepozerajú reklamy
Druhú zlú správu pre televízie priniesol prieskum spoločnosti Nielsen Media Research: viac ako polovica používateľov digitálneho videorekordéra (DVR) preskakuje počas sledovania programov v hlavnom vysielacom čase všetky reklamy.

Tretina divákov pozerá reklamy aj na digitálnom videorekordéri, no vyše 50 % používateľov DVR sa reklamám úplne vyhýba. Odhaduje sa, že v USA je 111,4 milióna domácností s televíznym prijímačom. Približne 17 % z nich má doma digitálny videorekordér.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Časť lebky a čeľuste Homo Nešer Ramla.

Homo Nešer Ramla štiepil kamenné nástroje.


24m

Podpora Windows 10 skončí v roku 2025.


3 h
Ilustračné foto.

Teleso našli v starých dátach.


6 h

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  2. Čo by som urobil inak, keby som znovu staval dom?
  3. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  4. V 95-tom sme netušili, že dnes budú naše prístroje zachraňovať
  5. Česi pod Tatrami šijú tričká, na ktorých nie je vidieť pot
  6. Holenie je umenie. A vy môžete byť jeho majstrom
  7. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  8. Pôžička s výraznou zľavou z úroku? Vieme, kde ju nájdete
  9. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  10. Vážení poslanci, to naozaj?
  1. Úspešná budúcnosť začína štúdiom na FMMR TUKE
  2. Vážení poslanci, to naozaj?
  3. V 95-tom sme netušili, že dnes budú naše prístroje zachraňovať
  4. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  5. Pôžička s výraznou zľavou z úroku? Vieme, kde ju nájdete
  6. Vážení poslanci, to naozaj?
  7. Koniec čakania na kuriéra
  8. Čo by som urobil inak, keby som znovu staval dom?
  9. Prvé mesiace 2021 vzrástol počet susedských sporov
  10. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  1. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 8 657
  2. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 6 136
  3. Stiahnite si stovky e-kníh 5 994
  4. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 5 181
  5. Vážení poslanci, to naozaj? 4 092
  6. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania 3 495
  7. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 3 428
  8. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 3 332
  9. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou 3 252
  10. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto 3 050