SME

Príjmy z reklamy dosiahli rekord

Firmy vynakladajú čoraz viac prostriedkov, aby oslovili spotrebiteľov cez internet. Odborníci očakávajú, že rast bude pokračovať. Príjmy z internetovej reklamy v USA narástli v minulom roku o 35 percent, a dosiahli tak nový rekord – 16,88 miliardy dolárov

(viac než 422 miliárd korún).

Tržby vo výške 4,8 miliardy dolárov za posledné tri mesiace roku navyše predstavovali kvartálny rekord a medziročne sa zvýšili o 35 percent. Autori štúdie veria, že rastový trend bude pokračovať, uviedol internetový server IT News.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Interaktívne reklamné príjmy naďalej vykazujú solídny rast,“ napísal vo svojej štúdii generálny riaditeľ agentúry IAB Randall Rothenberg.

Inzerenti a agentúry podľa neho oceňujú, že internet ako médium jedinečným spôsobom ovplyvňuje správanie spotrebiteľov. Má vplyv na povedomie zákazníkov o výrobku a na vernosť značke. IAB vypracovala štúdiu v spolupráci s firmou PricewaterhouseCoopers LLP (PwC).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Rast sa nezastaví
„S úplnou dôverou tvrdíme, že tento rastový trend bude pokračovať, pretože obchodníci dávajú čím ďalej tým viac marketingových peňazí na internetovú reklamu,“ uvádzajú autori štúdie. Oceňujú, že internet ponúka nové a účinné cesty spojenia inzerentov so spotrebiteľmi.

Správa uvádza, že solídny rast vykázali takmer všetky typy príjmov, ktoré reklama na internete prináša. Ponúkané spektrum formátov je pritom široké – siaha od textov pripojených k výsledkom vyhľadávania až po širokopásmové video. Kategóriou, na ktorú sa vynaložilo najväčšie množstvo prostriedkov, bola reklama zameraná na spotrebiteľa.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Do roku 2030 sa má v Indii zdvojnásobiť množstvo produkovaného odpadu. Už dnes veľká časť končí v uliciach a v prírode.

V kaviarni vyzbierali až 23 ton plastu.


Veronika Cechová 17

Týždenný podcast o novinkách z vedy.


a 1 ďalší

Starship po približne hodinovom lete kontrolovane pristála v Indickom oceáne.


TASR
Nobelova cena.

(Ne)vedecký newsletter Tomáša Prokopčáka.


4

Komerčné články

  1. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie
  2. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  3. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  4. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  5. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  6. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  7. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  8. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  1. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  2. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  3. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  4. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  5. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  6. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  7. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  8. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  1. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina 8 539
  2. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 6 304
  3. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym 4 221
  4. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu 3 943
  5. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 3 253
  6. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 2 947
  7. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne 2 354
  8. Slovenská značka získala Obal roka 2025 2 007
SkryťZatvoriť reklamu