(viac než 422 miliárd korún).
Tržby vo výške 4,8 miliardy dolárov za posledné tri mesiace roku navyše predstavovali kvartálny rekord a medziročne sa zvýšili o 35 percent. Autori štúdie veria, že rastový trend bude pokračovať, uviedol internetový server IT News.
„Interaktívne reklamné príjmy naďalej vykazujú solídny rast,“ napísal vo svojej štúdii generálny riaditeľ agentúry IAB Randall Rothenberg.
Inzerenti a agentúry podľa neho oceňujú, že internet ako médium jedinečným spôsobom ovplyvňuje správanie spotrebiteľov. Má vplyv na povedomie zákazníkov o výrobku a na vernosť značke. IAB vypracovala štúdiu v spolupráci s firmou PricewaterhouseCoopers LLP (PwC).
Rast sa nezastaví
„S úplnou dôverou tvrdíme, že tento rastový trend bude pokračovať, pretože obchodníci dávajú čím ďalej tým viac marketingových peňazí na internetovú reklamu,“ uvádzajú autori štúdie. Oceňujú, že internet ponúka nové a účinné cesty spojenia inzerentov so spotrebiteľmi.
Správa uvádza, že solídny rast vykázali takmer všetky typy príjmov, ktoré reklama na internete prináša. Ponúkané spektrum formátov je pritom široké – siaha od textov pripojených k výsledkom vyhľadávania až po širokopásmové video. Kategóriou, na ktorú sa vynaložilo najväčšie množstvo prostriedkov, bola reklama zameraná na spotrebiteľa.