Google o DoubleClick bojoval so svojim hlavným konkurentom Microsoftom, ktorý sa snaží na tomto trhu presadiť.
DoubleClick svojim klientom poskytuje asistenciu pri zadávaní a sledovaní reklamy na internete, vrátane reklamy pri vyhľadávaní, z ktorého Google urobil v posledných rokoch veľmi lukratívny biznis. Čo sa úspešnosti týka Google nechal za sebou firmu Microsoft i firmu Yahoo!, ktoré sa tejto činnosti tiež začali venovať.
Vzhľadom na to, že Google má pod kontrolou značnú časť trhu vyhľadávania hesiel na internete, ostražitosť regulačných orgánov sa dala očakávať.
Zástupca Googlu Don Harrison však tvrdí, že akvizícia by neznamenala žiadne bezpečnostné rizika a úrady by ju mali schváliť.
"Množstvo nezávislých analytikov a odborníkov po preskúmaní podmienok akvizície dospelo k názoru, že odvetvie on-line reklamy sa dynamicky vyvíja. Svedčí o tom i počet akvizícií oznámených v poslednej dobe. Vysoká konkurencia, ktorá tu panuje, prinesie zákazníkom účinnejšiu reklamu a väčší výber zadávateľom i tvorcom stránok," povedal Harrison.
Na FTC už sa obrátila organizácia Electronic Privacy Information Center a ďalšie súkromné skupiny, ktoré sa obávajú, že dohoda medzi Googlom a firmou DoubleClick by mohla znamenať ohrozenie súkromia spotrebiteľov.
Google ale už začiatkom mája oznámil, že prípadné obavy rozptýli, úradom všetko vysvetlí a s dokončením transakcie počíta do konca roka.