SME

Až T­-Com zlomil imidž zlého monopolu

Slovenský operátor T–Home nepotrebuje. Minimálne nie akútne. S parametrami T–Comu je spokojný.

(Zdroj: TREND/VLADO BENKO)

BRATISLAVA. Riaditeľ pre stratégiu reklamnej agentúry Istropolitana D' Arcy Pavol Minár bol pri tom, keď najstaršia slovenská telekomunikačná firma opúšťala meno Slovenské telekomunikácie a aj keď rok po tom inštalovala značku T–Com. Pomáhal kreatívcom aj pri tvorbe značky Magio.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Či bolo rozumné robiť rebranding dvakrát a neuviesť po Slovenských telekomuniká­ciách­ na trh priamo T–Com, nerieši. Takéto rozhodnutia sú vecou najvyšších manažérov klien­ta. Dochádza k nim často nielen v Bratislave, ale i v centrálach koncernov. Úlohou agentúry je poradiť, aké parametre by nová značka mala mať, no hlavne, ako to najefektívnejšie dosiahnuť.

SkryťVypnúť reklamu

V tomto zmysle je Pavol Minár spokojný. Tvrdí, že pri uvedení značky T–Com sa konečne podarilo zmazať nálepku bývalého socialistického monopolu.

V čase uvedenia značky Slovak Telecom bolo telefonovanie na pevnej linke ešte stále kľúčovým produktom firmy. V čase, keď prichádzal T–Com, už internetové služby rástli tak významne, že podnik venoval podpore ich predaja väčšinu svojej novej komunikácie.

Zásadné bolo podľa Pavla Minára aj rozhodnutie predstaviť on–line značku iným typom rebrandingu, ako je na Slovensku zvykom. „Preto chýbali nič nehovoriaci usmievajúci sa ľudia a podávania rúk a tak ďalej,“ hovorí. Agentúra ponúkla televízny šot, ktorého príbeh nebol dokončený. Kto chcel vedieť, ako dopadne, mal navštíviť webstránku novej značky. A buď sa pozrieť, aké konce ponúkajú tvorcovia, alebo napísať vlastný koniec. Web navštívilo vyše stotisíc ľudí a o vlastný príbeh sa pokúsilo šesťtisíc z nich.

SkryťVypnúť reklamu

Aj výsledok vo vedomí spotrebiteľov je pre T–Com uspokojivý. Ako značku hlasovej služby ho vníma menej ako pätina ľudí, ako internetovú spoločnosť až 45 percent.

Preto sa aj Minárovi zdá ro­zumné, že značka T–Home nenahradí na Slovensku T–Com minimálne v najbližšom roku. „Hoci je T–Com medzinárodná značka, na Slovensku je oveľa silnejšia ako napríklad doma v Nemecku,“ povedal.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 29 558
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 430
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 913
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 266
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 102
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 845
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 763
SkryťZatvoriť reklamu