SME

T­-Home zatiaľ T-­Com nenahradí

Deutsche Telekom mení značku T­-Com na T­-Home, lebo sa neujala. Jeho dcéra Slovak Telekom k tomuto kroku zatiaľ nepristúpi.

Deutsche Telekom mení značku T-­Com na T-­Home, lebo sa neujala. Jeho dcéra Slovak Telekom k tomuto kroku zatiaľ nepristúpi.

BRATISLAVA. Nemecký telekomunikačný operátor Deu­tsche Telekom sa pripravuje na zmenu svojej obchodnej značky pre pevné linky T­-Com na T-Home. Pod nový brand by sa tak mali dostať služby pevnej telefónnej linky, internetu a digitálnej televízie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dôvod Deutsche Telekomu je pre zmenu prozaický. Na memeckom trhu nebol brand T­-Com taký úspešný, ako by koncern chcel.

SkryťVypnúť reklamu

Slovak Telekomu, ktorého majoritným vlastníkom je nemecká firma, sa zmena tak skoro nedotkne.

„V tomto ani v budúcom roku neuvažujeme o zmene obchodnej značky na T­-Home,“ povedal viceprezident Slovak Telekomu Rüdiger Schulz. Klienti na Slovensku totiž vnímajú značku T–Com pomerne dobre.

Schulz napriek tomu pripúšťa, že zo strany Deutsche Telekomu môže napokon prísť rozhodnutie na zmenu značky. Šlo by o rozhodnutie, ktoré by zmenu značky prikázalo aj ďalším dcéram nemeckej firmy.

Triple Play bude predávať T­-Home

V Nemecku si budú klienti od T­-Home kupovať širokopásmové pripojenie na internet, napríklad cez ADSL, pevnú linku alebo aj digitálnu televíziu. Tieto služby sa predávajú aj spolu pod označením Triple Play. Pre túto službu má slovenský podnik len nedávno uvedenú značku Magio.

SkryťVypnúť reklamu

Okrem T-Home budú existovať ešte značky T-Mobile a T-Systems, ktoré skupina používa už teraz. T­-Mobile je mobilný operátor a T­-Systems zahŕňa služby pre veľkých klientov či iných telekomunikačných operátorov.

Pevná linka stále pod inou značkou

Slovak Telekom menil svoj názov v minulosti už niekoľkokrát. Pôvodne Slovenské telekomunikácie zmenili v roku 2004 názov na Slovak Telecom. Jedným z cieľov zmeny bolo, aby sa niekdajší štátny monopol zbavil zlého imidžu medzi spotrebiteľmi.

Už o dva roky na to prišla korekcia názvu tak, aby bol rovnaký ako má materská firma. Od marca minulého roku sa teda spoločnosť volá Slovak Telekom. V tom čase uviedla firma aj obchodnú značku T-­Com, aby sa zjednotilo členenie služieb podľa materského nemeckého telekomu.

SkryťVypnúť reklamu

Deutsche Telekom si na Slovensku v januári zaregistroval aj značku T-­Life. To, na čo ju chce využiť, Slovak Telekom nevedel odpovedať s tým, že ju má zaregistrovanú materská firma.

Koľko stáli nové mená telekomovZmena zo Slovenských telekomunikácií na Slovak Telecom stála zhruba 120 miliónov korún

Zmena zo Slovak Telecom na Slovak Telekom a zavedenie značky T­-Com vyšla na 364 miliónov.

Náklady na zmenu EuroTelu na T­-Mobile boli 399 miliónov korún.

Zdroj: Slovak Telekom

Kliknite - obrázok zväčšíte. OPRAVA: V infografe je chybne uvedený dátum uvedenia značky T-Com. Správy dátum jej uvedenia je marec 2006. Za chybu sa ospravedlňujeme.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu