Dell zmení taktiku a zameria sa na nepriamy predaj počítačov

Americký výrobca osobných počítačov Dell po dvoch dekádach priameho predaja zmení taktiku a rozšíri odbyt o predaj cez obchodníkov. Minulý týždeň sa o tom zmienila odborná tlač a neskôr o tom napísal aj Financial Times.

foto - ap photo/diane bondareff

"Určite sú ľudia, ktorí nechcú kupovať priamo (u výrobcu)," povedal šéf a zakladateľ podniku Michael Dell. "Títo zákazníci tak teraz budú mať šancu zohnať výrobky od Dellu," povedal Dell magazínu CRN, ktorý je určený predajcom.

Nová stratégie zahrnie do predaja maloobchodníkov i špecializovaných predajcov, ktorí navrhujú, zostavujú a inštalujú klientom počítače a ich siete na mieru.

Prostredníctvom sprostredkovateľov predávajú počítače ostatní výrobcovia vrátane Hewlett-Packardu a IBM.

Článok pokračuje pod video reklamou

Dell doteraz staval odbyt predovšetkým na predaji cez telefón a internet. Ako argument uvádzal, že priamy kontakt výrobcu so zákazníkom predstavuje najlepší spôsob, ako minimalizovať predajné náklady a okamžite reagovať na zmeny v dopyte.

Dell i tak spolupracoval s predajcami, túto cestu ale nepovažoval za významnú časť svojho podnikania, napísal denník.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 707
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 718
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 16 996
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 417
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 560
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 562
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 519
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 486
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 020
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 655