MADRID 18. mája (SITA, Reuters) - Španielsky mobilný operátor Telefónica rozpútal na domácom trhu cenovú vojnu, keď znížil tarify svojej dcérskej spoločnosti Movistar o takmer 10 %. Spoločnosť chce tak svojou ponukou prilákať klientov. V piatok o tom informoval hovorca firmy Miguel Ángel Garzón.
Najväčší španielsky telekomunikačný operátor, ktorý má v Španielsku takmer 22 mil. klientov, v stredu oznámil svoje silné tržby za prvý štvrťrok a znížením taríf si chce upevniť pozíciu na trhu. Španielske úrady totiž presadzujú vstup virtuálnych operátorov, ktorí odkúpia kapacity existujúcich sietí a predajú ich zákazníkom pod ich vlastnou značkou. Virtuálni operátori sú totiž zodpovední za znižovanie cien mobilných taríf po celej Európe a hlavne v Nemecku.
Telefónica na Slovensku pôsobí prostredníctvom divízie Telefónica O2 Slovakia s.r.o., ktorá začala prevádzku 2. februára tohto roka. Tretí slovenský mobilný operátor evidoval k 19. aprílu už viac ako 400 tis. aktívnych zákazníkov predplatených služieb.