
Microsoft začal konkurovať zabehnutým antivírusovým firmám vlastným bezpečnostným softvérom pre koncové PC. Spoločnosť začala ponúkať softvér pod názvom Forefront Client, ktorý je určený pre ochranu užívateľských PC pred škodlivými kódmi.
Nový produkt zaisťuje detekciu a odstránenie vírusov, špiónskych programov a ďalších novo vznikajúcich hrozieb. Je pritom, rovnako ako ostatné bezpečnostné programy tohto radu, určený predovšetkým pre firemných zákazníkov.
Portfolio Forefront teraz predstavuje ucelenú sadu produktov zabezpečenia na strane klienta, serveru i hraničnej siete.
Podľa lektora počítačovej školy Gopas Jana Váňu môže Forefront na trhu pre stredné a veľké firmy veľmi úspešne konkurovať už zavedeným riešeniam od firiem, ako sú Symantec alebo McAfee.
"MS Forefront tu dokáže veľmi dobre využiť už zavedené management nástroje a služby. Samozrejme ťaží z veľkej integrácie s ostatnými produktmi firmy Microsoft, čo je jeho veľkou konkurenčnou výhodou," dodal. Naopak u menších firiem môže mať podľa Váni s konkurencieschopnosťou problémy, pretože náklady na jeho zavedení sú navýšené o ďalší podporné a doplnkové produkty, ktoré väčšie firmy vo svojej infraštruktúre už majú.
"Jediné prostredie pre správu celého systému, jeden dodávateľ celej infraštruktúry a jednoduchý licenčný model nám tak oproti iným bezpečnostným riešeniam poskytujú skutočnú konkurenčnú výhodu," uviedol šéf serverovej divízie českej pobočky Microsoftu Dalibor Lukeš.
Microsoft išiel pri vývoji vlastného bezpečnostného softvéru cestou akvizície. Firma v priebehu posledných štyroch rokov kúpila napríklad rumunskú antivírusovú firmu GeCad, výrobcu antispywarových nástrojov Giant Company Software alebo antivírusovú firmu Sybari Software.
http://www.microsoft.com/forefront/clientsecurity/default.mspx