
Domáca atramentová tlač bude lacnejšia. Zákazník sa pri nákupe náplne sám rozhodne, či je ochotný zaplatiť si za kvalitu, alebo sa uspokojí s nižšou kvalitou za menej peňazí. Nový obchodný model plánuje predstaviť HP, Kodak a FujiFilm.
Obchod s náplňami do tlačiarní je lukratívny a celosvetovo predstavuje objem vo výške 32 miliárd dolárov. Výrobcovia tlačiarní dodávajúci originálny spotrebný materiál však strácajú časť svojho trhového podielu kvôli firmám, ktoré ponúkajú opätovné plnenie náplní. Preto sa pohrávajú s myšlienkou dať zákazníkovi na výber. 10 eur za „nekvalitnú značkovú“ náplň nie je v porovnaní s cenami prvotriednych náplní veľa.
Pri tlači fotografií a dokumentov pre archívne účely je dôležité, aby si svoje výtlačky zachovali svoju kvalitu počas celej doby životnosti. Vyblednutý dokument v archíve môže v budúcnosti spôsobiť problémy a fotografia ktorá vekom zmenila farby nikoho neohúri.
Naopak, ak si študent tlačí svoje školské práce a texty, alebo domácnosť experimentuje s grafikou, nie je dôležité či bude výtlačok svetlostály desiatky rokov a či sa farby v jemných detailoch zlievajú – práve ich môže nová ponuka zaujať.
Spustenie nového obchodného modelu zatiaľ nebolo časovo konkretizované, je však pravdepodobné, že výrobcovia tlačiarní dlho otáľať nebudú.
Viac: http://www.reghardware.co.uk/2007/04/24/hp_to_sell_lowcost_ink/
Autor: mg