flOw... life could be simple

Život môže byť jednoduchší, stačí tak málo, na chvíľku vypnúť a nechať sa unášať prúdom harmónie pokoja. Neustále sa rozširujúcu zbierku hier pre PlayStation 3 prichádza obohatiť originálny titul zvaný flOw.

Život môže byť jednoduchší, stačí tak málo, na chvíľku vypnúť a nechať sa unášať prúdom harmónie pokoja. Neustále sa rozširujúcu zbierku hier pre PlayStation 3 prichádza obohatiť originálny titul zvaný flOw.

Doposiaľ sa hovorilo o relaxovaní či odreagovaní pri videohrách, no ak sme si chceli oddýchnuť, na moment sa zastaviť, zatvoriť oči, spustiť príjemnú hudbu a vychutnať si pokoj po vyčerpávajúcom dni, nikoho z nás by ani nenapadlo zapnúť si niektorú z hier. A tak sa jedna z neveľkých spoločností rozhodla vytvoriť unikátny projekt, ktorý sa tejto myšlienke priblížil. Svetlo sveta, alebo skôr podvodných hlbín, uzrel flOw, vtedy ešte nie pre novú konzolu z dielne Sony, ale pre naše milované osobné počítače. V dobe svojho vzniku hra neoplývala možnosťami dnešného flOw, nakoľko spočiatku vyšla len ako malá flash hra, ktorú si ľudia z celého sveta mohli prostredníctvom internetu zahrať. Úplne originálny počin s doposiaľ neznámym menom sa stal nečakaným hitom, keď len v priebehu niekoľkých týždňov si ho stiahlo viac než pol milióna hráčov.

My sa však dnes nestretávame pri recenzii na pôvodnú verziu, ale pri hre na PS3, ktorá pôvodný nápad tvorcov rozšírila do ich vysnívaných predstáv. Nová verzia prešla viacerými zmenami oproti svojmu predchodcovi, a keďže tentoraz zaplaví naše televízory v obývačkách, prichádza s podporou maximálneho rozlíšenia (FullHD), aby tak zo svojej krásy nestratila ani kvapku. FlOw sa po celý čas odohráva v hlbinách vôd, kde už nieto rýb, len malých mikroorganizmov. Hra začína vysvetlením princípu a možností na svetlomodrom pozadí, ktoré sa v priebehu chvíľky zmení na podmorský svet, kde len lúče slnka prenikajúce pomedzi neprebádanú hlbočinu odhaľujú nápis Sony Computer Entertainment. V tejto chvíli už hráč ovláda svoj prvý mikroorganizmus, pripomínajúci malého hada s veľkou otvorenou pusou. Ako ale môže takáto hra osloviť všetkých ľudí bez rozdielu veku, keď iba hráči sú zvyknutí držať v ruke gamepad?

Odpoveď je však prostejšia než vlny na morskej hladine a spočiatku kritizovaný motion-senzor obsiahnutý v každom ovládači pribaľovanom pri PlayStation 3 sa ukazuje ako jeden z najlepších nápadov, s ktorým nový systém prišiel na trh. Obyčajným naklonením ovládača na pravú stranu, hráč udáva pohyb ovládanému stvoreniu. Stlačením ľubovolného tlačidla, okrem troch magických v strede, stvorenie vykoná svoju jedinú špecialitu, ale o tom až neskôr.

Vo flOw by ste len ťažko hľadali ponuku novej hry, načítania predchádzajúcej pozície či Options. Hra si napriek tomu dáta ukladá a pri opätovnom spustení flOw ich automaticky načíta. Celkovo môže hráč získať okrem základného ďalších päť mikroorganizmov, ktoré sa od seba líšia nielen tvarom, ale aj schopnosťami. Spočiatku hra ponúka na výber len jeden z nich, pričom ostatné musí hráč získať. Získavanie nových stvorení zároveň predstavuje jediný “gól“ hry. Ich obstaranie nie je vôbec náročné, stačí sa s stále s posledným získaným ponoriť na dno jeho možností, teda hĺbky, ktorú znesie. Avšak tento proces už závisí od schopnosti hráča, pretože aj keď je flOw jednou z najupokojujúcejších hier, hlbiny skrývajú množstvo nepriateľských stvorení. Každý organizmus začína vo svojom základnom stave a je len na hráčovi, aby mu dopomohol vyvinúť sa a prežiť klesanie.

Teraz, keď už máte predstavu, ako sa v hre pohybujete (len pripomeniem, že nie je možnosť si ovládanie zmeniť podľa vlastných predstáv), vydávate sa v ústrety okrúhlemu stvoreniu s červenými trojuholníkmi krúžiacimi vôkol neho. Zjedením jeho sa váš mikroorganizmus ponorí o niečo hlbšie. Pri žiadnom z mikroorganizmov hráč nemusí nič stláčať na to, aby jeho stvorenie konzumovalo menšie organizmy. Tento proces nastáva automaticky pri kontakte s pusou vami ovládaného stvorenia a ostatných organizmov v hlbinách. Úlohou je zjesť všetko, čo vo vode nájdete, tým sa váš mikroorganizmus začne vyvíjať a stane sa z neho omnoho väčší predátor. Hlbiny okrem malých planktónov skrývajú aj dva rôzne typy nepriateľov. Prvým z nich sú nepriatelia, ktorí nikdy neútočia, len pri ich napadnutí sa splašia, druhý naopak útok vrátia alebo ho sami iniciujú. Nepriatelia nemajú žiadny ukazovateľ energie, štatistiky obrany či sily útoku. Záleží na každom z nich, ako je vyvinutý.

Hráč stupeň vyvinutia pozná podľa žiariacich kruhov na tele ako svojho, tak aj ostatných organizmov. Na to, aby ste ktoréhokoľvek z nich porazili, postačí skonzumovať všetky jeho žiariace body. Tým sa nepriateľ rozpadne na niekoľko menších častí, ktoré váš organizmus vyvinú ešte väčšmi.

Nikde nie je napísane, že musíte skonzumovať všetko, čo je na obrazovke. Ak sa chcete dopracovať na dno, stačí jesť už spomínané malé kruhovité stvorenia s červenými trojuholníkmi okolo svojho tela. Nájdením a skonzumovaním rovnakého stvorenia, no s trojuholníkmi sfarbenými domodra, váš mikroorganizmus vypláva o jednu sféru späť. Ak sa hráč potrebuje na okamih vzdialiť, môže kedykoľvek stlačiť štart a tým hru zapauzovať, nie však v pravom slova zmysle, pretože týmto sa vami ovládaný organizmus len vzdiali do bezpečia, odkiaľ môže vyplávať až na úplný začiatok. Najhlbšia plocha pri každom organizme, samozrejme okrem posledného, skrýva malý zárodok ďalšieho. Ako som už spomínal v úvode, v hre sa ich nachádza niekoľko a každý z nich okrem unikátneho tvaru disponuje aj akousi špecialitou, ktorá ho od ostatných robí výnimočným. Zatiaľ čo prvý mikroorganizmus sa pri stlačení akéhokoľvek tlačidla mierne zrýchli, štvrtý v poradí dokáže svojich nepriateľom paralyzovať, a tak si hravo poradiť s kýmkoľvek.

Nech už hra pri slovách ako nepriateľské organizmy či konzumovanie ostatných, vyznie akokoľvek rozporuplne so slovami o oddychu, vedzte, že tomu tak nie je. FlOw oplýva atmosférou a zážitkom z podvodného sveta natoľko vierohodne, akoby ste tam sami boli a koniec koncov, čo môže byť ukľudňujúcejšie než tmavý podvodný svet? Svet, v ktorom počujete razenie vody pri pohybe organizmov, svet neustále sprevádzaní tichými tóninami príjemnej hudby v pozadí.

FlOw ale na rozdiel od ostatných hier neokupuje pulty našich obchodov, dokonca ani tých v západnej Európe. Zaobstarať si ho možno len prostredníctvom online služby PS 3, tzv. PlayStation Store za cenu takmer štyristo korún, ktorá v porovnaní s cenami “klasických“ titulov vyznieva vcelku príjemne. Zabúdať tiež nesmieme na multiplayer. Ostatní hráči sa môžu kedykoľvek pridať a ponoriť sa priamo k vám s rovnakým typom organizmu, aký si zvolil prvý hráč. Výnimočný titul akých nevychádza mnoho máte na dosah rúk a pritom nemusíte vystrčiť ani päty z vlastného obydlia, stačí pripojenie na internet, poriadne ozvučenie a televízor pre ešte intenzívnejší zážitok. Ak nutne potrebujete na konci každého článku hodnotenie, primyslite si osmičku - podobné hry však hodnotenie nepotrebujú. 

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Chceli ju dať zabiť: Polícia mi oznámila, že za mňa vypísali 20 miliónov korún

Polícia zatkla bývalého šéfa Markízy Pavla Ruska.

KOMENTÁRE

Rusko: Keď úspešných mužov dobiehajú staré hriechy

Môžeme podozrenie polície nazvať odôvodneným?

DOMOV

Polícia zatkla bývalého šéfa Markízy Pavla Ruska

V roku 1997 si Rusko údajne objednal vraždu.

KOMENTÁRE

Kto bude v Česku vládnuť alebo ako skrotiť Babiša

Babiš a Fiala nesiahajú Ficovi a Bugárovi ani po členky.

Neprehliadnite tiež

Prelomový objav. Vyrobili nový lacný materiál, ktorý zrýchli elektroniku

Z tekutého kovu vytvorili vedci 2D materiál tenký niekoľko atómov.

Žiarlivosť môže skutočne bolieť. Prvýkrát ju videli v mozgu

Komplikovanú zmes emócií vedci videli v mozgu monogamných primátov.

Britská televízia vyberie program podľa umelej inteligencie

Rozsiahly projekt má pomôcť v modernizácii vysielania BBC.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  3. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  4. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  5. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  6. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  8. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  9. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  1. Energetici predávajú nevyužívaný majetok
  2. Posledných 30 r. cena fotovoltických panelov klesla 100 násobne
  3. Trendy udržateľnej architektúry
  4. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  5. Ako dobre bývať v centre Bratislavy?
  6. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  7. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  8. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  9. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  10. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 12 448
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 512
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 543
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 049
  5. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV 1 547
  6. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja 1 429
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 177
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 014
  9. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 603
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 590