Google kupuje firmu DoubleClick za 3,1 mld. USD

Internetový vyhľadávať Google oznámil, že kupuje online marketingovú firmu DoubleClick za 3,1 miliardy USD, v prepočte 76,97 miliardy SKK. Ide o najväčšie prevzatie v doterajšej histórii Google.


Internetový koncern tým vyradil konkurentov ako Microsoft a Yahoo. Celý proces kúpy by sa mohol uzatvoriť do konca roka, oznámil Google v piatok po zatvorení burzy. V poburzovom obchode stratili akcie Google 2,30 USD na 463,99 USD.

Touto kúpou Google postupuje stále dopredu na trhu s grafickou reklamou na webových stránkach, ktorá predstavuje polovicu celého reklamného trhu na internete. Doteraz tu bol lídrom Yahoo. "Základňa DoubleClicku sa dotýka mnohých existujúcich zákazníkov Google," pripomenul šéf koncernu Eric Schmidt. Prevzatie urýchli vstup jeho koncernu na niektoré trhy o niekoľko rokov.

Článok pokračuje pod video reklamou

DoubleClick je od svojho založenia v roku 1996 priekopníkom online reklamy, pretože jeho technológia uľahčuje umiestnenie reklamy a zároveň sleduje jej efektívnosť. Od roku 2005 patrí kapitálovej spoločnosti Hellman & Friedman, ktorá zaňho podľa informovaných zdrojov zaplatila pred 21 mesiacmi 335 miliónov USD.

"To posilní postavenie Google ako absolútnej jednotky," vyhlásil Shar VanBoskirk zo spoločnosti Forrester Research. "Doplní si svoje schopnosti v celej oblasti online. Neexistuje nič, čo by sme nemali."

Google chce sumu zaplatiť v hotovosti. Kúpa sa uskutočňuje 6 mesiacov po tom, čo získal video portál YouTube za 1,65 miliardy USD. Denník Wall Street Journal minulý týždeň informoval, že Microsoft nezvyšoval viac ponuku za DoubleClick, keď kúpna suma prekročila hranicu 2 miliárd USD.

Informovala o tom agentúra Reuters na svojej internetovej stránke www.reuters.de

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  3. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  4. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  5. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  6. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  7. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli
  9. Naša freestyle kajakárka: na majstrovstvá ideme tri baby
  10. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70%
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  4. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  5. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  6. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  7. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  8. Atos predstavil najúplnejšie 4G a LTE komunikačné riešenie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 614
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 9 060
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 7 715
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 167
  5. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 012
  6. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 5 156
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 338
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 4 228
  9. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 3 491
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 3 134