Doména .eu má viac ako 2,5 mil. doménových mien

Európska internetová doméma .eu zaregistrovala viac ako 2,5 mil. doménových mien, pričom 7. apríla oslávila rok od sprístupnenia pre verejnosť.

foto - ap photo

Počet aktívnych používateľov robí .eu treťou najpopulárnejšou doménou najvyššej úrovne a siedmou najpopulárnejšou v celosvetovom meradle. So 17-percentným nárastom registrácii za posledných päť mesiacov je .eu tiež jedným z najrýchlejšie rastúcich doménových mien najvyššej úrovne na internete. Vyplýva to zo správy Európskej komisie.

Občania a spoločnosti zo všetkých 27 členských štátov zažiadali o doménu .eu už počas ich prvého roku existencie. Najväčší dopyt po .eu je v Nemecku (31 %), v Spojenom Kráľovstve (17 %) a Holandsku (12 %). Úspech .eu bol tiež sprevádzaný zvýšením dopytu po národných menách vo väčšine členských štátov. Popularita doménového mena .eu takisto podnietila Francúzsko k otvoreniu jej národného doménového mena verejnosti, domény .fr, ktoré bolo predtým rezervované pre profesionálov, asociácie alebo verejné orgány, pričom sa uplatňujú pravidlá a praktiky podobné ako pri uvedení domény .eu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Doména .eu bola po prvýkrát sprístupnená podnikateľom s prednostnými právami 7. decembra 2005. Od začiatkom apríla 2006, registrácia bola otvorená pre všetkých obyvateľov EÚ a organizácie a oficiálnym sídlom v EÚ. Centrálna správa doménových mien .eu je zverená nezávislej neziskovej organizácii EURid. Od 1. januára 2007, obyvatelia a spoločnosti nových členských štátov Rumunska a Bulharska si môžu takisto zaregistrovať doménové meno .eu.

Doménové meno sa používa na identifikáciu počítača alebo siete na internete. Domény najvyššej úrovne sú základným kameňom medzinárodného systému internetových doménových mien.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 907
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 787
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 017
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 707
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 153
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 011
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 644
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 586
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 350
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 759