V Spojených štátoch to podľa posledného prieskumu Pew Internet & American Life Project z júla 2006 bolo len 39 percent.
Podobný rozdiel je aj v tvorbe blogov. V Spojených štátoch si vlastný blog vytvorilo osem percent dospelých návštevníkov internetu. Slováci o ne prejavili väčší záujem: svoj blog minimálne s jedným príspevkom má každý šiesty užívateľ internetu (16 %). Do slovenskej štatistiky však boli zahrnutí internetisti vo veku od 15 rokov, kým v americkej až od 18 rokov.
Tradičné médiá stále dôveryhodnejšie
Význam slova „blog“ pozná 38 percent internetových užívateľov v Amerike. Zvyšných 62 % nemá o tomto pojme jasnú predstavu.
Slovákom je tento termín známejší, väčšina vie, čo pomenovanie „blog“ znamená. Podľa TNS SK je na Slovensku 16 percent užívateľov internetu, ktorí nevedia, čo je to blog.
Agentúra TNS sa pýtala aj na dôveryhodnosť blogov. Podľa 40 percent respondentov sú tradičné médiá dôveryhodnejšie než blogy. Štvrtina opytovaných uviedla, že dôveruje obom rovnako.
Väčšiu dôveru blogom pred tradičnými médiami prejavilo 6 percent respondentov.
Záujem o blogy vyvrcholí
Na internete možno dnes nájsť viac než 57 miliónov blogov a každý deň k nim pribudne 100 tisíc nových, uvádza štatistika Technorati. Odhaduje sa, že už tento rok môže dosiahnuť blogovanie svoj vrchol a počet blogov sa ustáli na čísle 100 miliónov.
Video je v kurze
Prieskum TNS zisťoval aj záujem Slovákov o video na internete. Osem z desiatich užívateľov internetu už pozeralo na webovej sieti video alebo sledovalo živé alebo archívne televízne vysielanie. Zaujímal ich hlavne konkrétny televízny záznam, správy a zábava. Takmer štvrtina internetistov tiež uviedla, že by mali záujem o tvorbu vlastného videa a jeho vystavenie na internete.
Agentúra TNS svoj prieskum realizovala v marci prostredníctvom online dotazníka na vzorke 1078 respondentov.
Autor: Matúš Demko