
San Francisco/Brusel 8.apríla (TASR) - Európska komisia (EK) začala na základe podaní konkurentov skúmať marketingové praktiky amerického výrobcu počítačových čipov spoločnosti Intel Corp. Tá sa okamžite ohradila a vyhlásila, že koná v "súlade s právom a férovo".
Podľa sťažností konkurentov z konca minulého roka Intel zneužíva vlastnú dominanciu na trhu tým, že odmeňuje niektorých svojich zákazníkov, a iných núti k tomu, aby boli voči Intelu lojálni. Podľa hovorkyne EK Amelie Torresovej sa konkurenti sťažujú, že "Intel podmieňuje vyplácanie reklamných dotácií výrobcom PC a maloobchodníkom vyjadrením alebo podpisom dohody, že nebudú kupovať ďalšie produkty od jeho rivalov".
A. Torresová priznáva, že takýto systém nie je sám o sebe ilegálny, iné je to však v prípade firiem s dominantným postavením na trhu. "Na trhu s mikroprocesormi veríme, že Intel má dominantnú pozíciu," povedala. Komisia tiež bude skúmať reklamnú kampaň s názvom Intel inside, vďaka ktorej sa čipy Intelu dostali do väčšiny počítačových domácností a ktorá obsahuje spoločnú reklamu s výrobcami počítačov, ktorí čipy Intelu pre svoje produkty potrebujú.