Bratislava 27. marca (TASR) - Mobilné telefóny už dlho nie sú doménou bohatých a strednej triedy. Potvrdzuje to aj nedávno uskutočnená globálna štúdia spoločnosti pre prieskum trhu Synovate, podľa ktorej viac ako dve tretiny (67 %) zákazníkov s nízkym príjmom, oproti 84 % príslušníkov strednej vrstvy, vlastní mobilný telefón.
Zo štúdie však vyplynulo, že oveľa viac zákazníkov so stredne vysokým príjmom vlastní osobné počítače, autá, má bankový účet a kreditné karty.
Zákazníci s nízkym príjmom z celého sveta chcú tie isté veci a rovnakú kvalitu produktov ako zákazníci strednej vrstvy, no líšia sa hlavne nákupným správaním.
Menej než dve tretiny zákazníkov s nízkym príjmom preferuje lokálne značky, ak cena a kvalita sú rovnaké, jedna tretina verí, že lokálne značky sú rovnako dobré ako medzinárodné značky a 31 % opýtaných súhlasí s tým, že väčšina ľudí nerozozná lokálnu značku od medzinárodnej, pričom všetky názory odzrkadľujú zákazníkov so stredne vysokým príjmom.
Spoločnosť Synovate spol. s r.o., patrí do medzinárodnej siete výskumných agentúr Synovate. Na slovenskom trhu pôsobí už 12 rokov. Za ten čas sa stala etablovanou agentúrou ponúkajúcou svojim klientom riešenia a poradenstvo v oblasti riadenia produktu, značky, marketingovej komunikácie, vzťahov so zákazníkmi, hľadania štrbín a zvyšovania trhového potenciálu spoločnosti. Skupina SYNOVATE globálne zamestnáva vyše 5 500 zamestnancov v 108 mestách v 51 krajinách.