
"Adobe hľadá nové spôsoby ako dodať svoju technológiu na trh - tak, ako každý prezieravý výrobca softvéru," vyhlásila hovorkyňa spoločnosti.
Adobe nedávno uzavrel dohodu so stránkou Photobucket, ktorá umožňuje užívateľom zdieľať svoj fotomateriál online. Plánom ich spolupráce je integrovať so stránkou upravovacie funkcie Photoshopu. Pri tempe, akým Google, Microsoft a iné spoločnosti konvertujú svoj softvér na služby, Adobe potrebuje urýchliť svoj plán, aby neostal v závese.
Online verzia Photoshopu by mohla priemerného návštevníka internetu zaujať. Avšak získať si profesionálnych fotografov - najvýznamnejšiu skupinu užívateľov Photoshopu - bude komplikovanejšie.
"Nevidím v tom veľký úžitok. Pracujem so súbormi o veľkosti napríklad dvoch gigabajtov (Gb) a neviem si dosť dobre predstaviť, ako ich uploadujem. Použitie internetovej aplikácie nie je pre mňa rozumným riešením. Možno tak pre niekoho, kto používa iPhoto," povedal americký fotograf Jeff Singer.
"Všetko, čo ma spomaľuje v práci, mi uberá peniaze. A naopak - všetko, čo moju prácu zrýchľuje, mi pomáha zvyšovať zisk," dodal fotograf Robert Houser z Kalifornie. Nedostatok záujmu zo strany profesionálov však nemusí nutne znamenať pre Adobe neúspech. Online verzia programu Photoshop je určená najmä pre začiatočníkov.
Autor: adobe