lových sietí MTV, Nickelodeon, Comedy Central a filmového štúdia Paramount.
Zarážajúce na zmluve s JumpTV však je, že spoločnosť Jump už svoju online sieť pre vysielanie videa má. Jump zakúpilo autorské práva od televíznych spoločností v 70 krajinách a vysiela tento materiál cez internet, spoločne s reklamnými blokmi. Cieľovou skupinou divákov sú ľudia, ktorí sa odsťahovali z Ameriky a cudzinci.
Riaditeľ JumpTV Isaza Tuzman povedal, že jeho spoločnosť bude naďalej poskytovať streamované video na svojej internetovej sieti, ale zároveň využije stránku Joost ako kanál pre sprístupnenie ich materiálu širšej diváckej obci. Joost je stále v beta testovacej verzii. V konečnej verzii má byť sprístupnená verejnosti v júni. Už v súčasnosti sa však stránka teší značnej mediálizácii, čiastočne vďaka faktu, že jej zakladateľmi sú programátori Janus Friis a Niklas Zennstrom, ktorých peer-to-peer program Kazaa kedysi otriasol hudobným priemyslom.
Joost profituje i z dobrého načasovania. Vďaka rozvoju širokopásmového vysokorýchlostného internetu je dnes online video dostupné vskutku všade a viaceré spoločnosti pripravujú platformy, ktoré chránia autorské práva a umožňujú ich vlastníkom uploadovať svoj materiál na internet. Na rozdiel od napríklad YouTube, Joost bude ponúkať videá vysokej kvality obrazu prostredníctvom peer-to-peer distribúcie. Čím viac ľudí bude systém používať, tým efektívnejšie budú prenosy materiálu.
Nutnosťou pri prezeraní videí bude inštalácia aplikácie Joost, čo by potenciálne mohlo odradiť užívateľov, navyknutých na prezeranie videoklipov priamo z internetu. "Nemyslím si, že by Joost robil čosi tak úchvatne originálneho. Užívatelia si nechcú inštalovať softvér, pokiaľ majú možnosť prezerať si ten istý materiál streamovaním z internetu," vyhlásil riaditeľ spoločnosti Maven Networks Hilmi Ozguc. Odpoveďou stránky Joost je pokus skombinovať prezeranie videí s inými funkciami, napríklad možnosťou chatovať s inými užívateľmi.