Stratégia Empire Earth vzbudila svojho času pred vydaním značný ohlas. Ako priama konkurencia Age of Empires 2 / Age of Mythology mala priniesť obrovský úsek dejín ľudstva do trojrozmerného prostredia. Výsledok sa až na niektoré chybičky vcelku podaril, ale masy sa tvorcom nepodarilo zaujať. Druhý diel vznikal pod taktovkou iného vývojárskeho tímu (Mad Doc Software) a hoci sa doň vkladali obrovské nádeje, prepadol nielen po stránke hrateľnosti (len mierne nadpriemerné hodnotenia), ale hlavne u samotných hráčov, ktorých koncept rozdelenej kampane medzi takmer všetky epochy ľudstva už začal zrejme nudiť a dali prednosť konkurenčnému Age of Empires 3. Ten sa zameriaval síce na kratšie obdobie (osídľovanie Ameriky), ale o to viac bol prepracovaný. A prečo táto menšia exkurzia do histórie? Mad Doc Software pracujú podľa renomovaného PC Gameru na Empire Earth III, ktorý v náznakoch tvorcovia predstavili. Vieme, že sekundárne úlohy v kampani nebudú napevno naprogramované, ale dočkáme sa náhodného generovania. Druhým prvkom, ktorý výrazne odlíši Empire Earth III od ostatných real-time stratégií, je voľná forma kampane. Znamená to, že môžeme zabudnúť na tradičnú schému úrovní – plynulo prejdeme od pravekých dôb cez stredovek až do ďalekej budúcnosti, pričom zvyšovanie vyspelosti nebudeme v priebehu misií strácať, ale začneme s tým, s čím sme skončili. To je určite fajn nápad, avšak ďalšie konkrétnejšie informácie už zverejnené neboli. Určite aj z dôvodu ranného vývoja, pretože je celý projekt ešte len v plienkach.