Yahoo! chce zastaviť klesajúce zisky vyššími príjmami z internetovej reklamy

Internetový koncern Yahoo! zaznamenal v minulom roku výrazný pokles svojho zisku. V súvislosti so zavedením svojho nového softvéru na prehliadanie reklamy, ktorý už dlhší čas mešká, však dúfa v obrat minuloročného trendu.


Yahoo! chce prostredníctvom internetového vyhľadávania reklamy razantnejšie konkurovať hlavnému konkurentovi a lídrovi v tejto branži - spoločnosti Google. Cieľom je tiež zvýšenie príjmov z reklamy na internete. Trhový podiel Google, ako aj príjmy z internetovej reklamy sú v porovnaní s Yahoo! oveľa vyššie.

Zisk Yahoo! sa vo 4. kvartáli 2006 prepadol medziročne zo 683,2 na 268,7 milióna USD. Zisk na akciu sa znížil na 19 centov, zatiaľ čo v rovnakom období roka 2005 bol na úrovni 46 centov. Obrat koncernu vzrástol v posledných 3 mesiacoch minulého roka z 1,5 na 1,7 miliardy USD. Obchod na zahraničných trhoch pritom expandoval výraznejšie ako v USA.

Yahoo! zaznamenalo v uplynulom roku obrat 6,4 miliardy USD oproti 5,3 miliardy USD za rok 2005. Zisk za rok 2006 sa medziročne znížil z 1,9 miliardy USD (1,28 USD na akciu) na 751,4 milióna USD (52 centov na akciu).

Nový vyhľadávací softvér, ktorý Yahoo! vyvíjalo pod kódovým označením Panama, by mala spoločnosť predstaviť 5. februára. Koncern si od neho sľubuje prominentné umiestnenie sprievodných inzerátov na vyhľadávaných stránkach a tým tiež vyššie príjmy z reklamy. Firmy platia za svoje reklamné inzeráty len v prípade, že si užívateľ na ich reklamu klikne. Nový systém od Yahoo! odstupňuje inzeráty tak, aby boli zobrazené vo vrchnej časti internetovej stránky, čo zvýši
šancu na úspech reklamy.

Google svoj systém dlho dolaďoval a na každej prehliadnutej reklame zarába oveľa viac ako Yahoo! či iné internetové portály. Kurz akcie Yahoo! sa po skončení obchodovania na burze zvýšil o 5,34 % na 28,40 USD. Informovala o tom nemecká agentúra DPA.

(1 USD = 26,653 SKK)

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

TECH

Vytvorili prvú farbu na vlasy, ktorá dokáže meniť odtiene

Farby sa testujú pre komerčné použitie.

Neprehliadnite tiež

Objavili záhadné mikróby, ktoré prežili v kryštáloch desaťtisíce rokov

Organizmy sú úplne iné než tie v databázach. Niektorí spochybňujú, či naozaj pochádzajú z kryštálov.

Google a Microsoft neukážu weby pre nelegálne sťahovanie

Nový etický kódex platí pre vyhľadávače v Británii, či prekročí jej hranice dnes nie je jasné.

Ako by to vyzeralo, ak by všetci ľudia žili v jednej budove?

Stačí približne 180-tisíc ľudí, aby mala krytá budova vlastné počasie.

Na YouTube bude menej reklám, zrušia tie najdlhšie

Hoci reklamu na YouTube zatiaľ možno filtrovať, firma sa rozhodla zrušiť svoj najinvazívnejší reklamný formát.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 748
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 554
  3. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 279
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 042
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 5 716
  6. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 573
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 324
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 873
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 619
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 993

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop