SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Yahoo! chce zastaviť klesajúce zisky vyššími príjmami z internetovej reklamy

Internetový koncern Yahoo! zaznamenal v minulom roku výrazný pokles svojho zisku. V súvislosti so zavedením svojho nového softvéru na prehliadanie reklamy, ktorý už dlhší čas mešká, však dúfa v obrat minuloročného trendu.


Yahoo! chce prostredníctvom internetového vyhľadávania reklamy razantnejšie konkurovať hlavnému konkurentovi a lídrovi v tejto branži - spoločnosti Google. Cieľom je tiež zvýšenie príjmov z reklamy na internete. Trhový podiel Google, ako aj príjmy z internetovej reklamy sú v porovnaní s Yahoo! oveľa vyššie.

Zisk Yahoo! sa vo 4. kvartáli 2006 prepadol medziročne zo 683,2 na 268,7 milióna USD. Zisk na akciu sa znížil na 19 centov, zatiaľ čo v rovnakom období roka 2005 bol na úrovni 46 centov. Obrat koncernu vzrástol v posledných 3 mesiacoch minulého roka z 1,5 na 1,7 miliardy USD. Obchod na zahraničných trhoch pritom expandoval výraznejšie ako v USA.

Skryť Vypnúť reklamu

Yahoo! zaznamenalo v uplynulom roku obrat 6,4 miliardy USD oproti 5,3 miliardy USD za rok 2005. Zisk za rok 2006 sa medziročne znížil z 1,9 miliardy USD (1,28 USD na akciu) na 751,4 milióna USD (52 centov na akciu).

Nový vyhľadávací softvér, ktorý Yahoo! vyvíjalo pod kódovým označením Panama, by mala spoločnosť predstaviť 5. februára. Koncern si od neho sľubuje prominentné umiestnenie sprievodných inzerátov na vyhľadávaných stránkach a tým tiež vyššie príjmy z reklamy. Firmy platia za svoje reklamné inzeráty len v prípade, že si užívateľ na ich reklamu klikne. Nový systém od Yahoo! odstupňuje inzeráty tak, aby boli zobrazené vo vrchnej časti internetovej stránky, čo zvýši
šancu na úspech reklamy.

Google svoj systém dlho dolaďoval a na každej prehliadnutej reklame zarába oveľa viac ako Yahoo! či iné internetové portály. Kurz akcie Yahoo! sa po skončení obchodovania na burze zvýšil o 5,34 % na 28,40 USD. Informovala o tom nemecká agentúra DPA.

Skryť Vypnúť reklamu

(1 USD = 26,653 SKK)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Britský variant už u nás zrejme dominuje. Nemusí to byť nevyhnutne zlá správa

Britskú mutáciu odhalili vo väčšine vzoriek Trenčanov z decembra.

Ilustračné foto
Očkovanie v UNLP.

Koronavírus na Slovensku: Návrat žiakov do škôl sa odkladá minimálne o ďalší týždeň (minúta po minúte)

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 228-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 737 obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

Minister školstva, vedy, výskumu a športu SR Branislav Gröhling (SaS).
Komentár Petra Schutza

Na vaše prianie, madam

Opäť sa bude aj Kremeľ otriasať. Nie obavami, ale rehotom Putina.

Peter Schutz

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.
Podcast Zoom

Zoom: Ukázali, aké dlhodobé problémy spôsobí Covid-19

Týždenný podcast o novinkách z vedy.

Vedátorský podcast

Prečo sa magnetické pole Zeme hýbe a ako sa udrží mucha na stene?

Od muchy na stene až po kvantovú nadvládu a gravitačné vlny, Vedátorský podcast odpovedal na otázky poslucháčov.

Ilustračná foto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  6. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  9. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  10. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 28 729
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 26 064
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 720
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 832
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 178
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 846
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 481
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 358
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 298
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 145