SME

Yahoo! chce zastaviť klesajúce zisky vyššími príjmami z internetovej reklamy

Internetový koncern Yahoo! zaznamenal v minulom roku výrazný pokles svojho zisku. V súvislosti so zavedením svojho nového softvéru na prehliadanie reklamy, ktorý už dlhší čas mešká, však dúfa v obrat minuloročného trendu.


Yahoo! chce prostredníctvom internetového vyhľadávania reklamy razantnejšie konkurovať hlavnému konkurentovi a lídrovi v tejto branži - spoločnosti Google. Cieľom je tiež zvýšenie príjmov z reklamy na internete. Trhový podiel Google, ako aj príjmy z internetovej reklamy sú v porovnaní s Yahoo! oveľa vyššie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zisk Yahoo! sa vo 4. kvartáli 2006 prepadol medziročne zo 683,2 na 268,7 milióna USD. Zisk na akciu sa znížil na 19 centov, zatiaľ čo v rovnakom období roka 2005 bol na úrovni 46 centov. Obrat koncernu vzrástol v posledných 3 mesiacoch minulého roka z 1,5 na 1,7 miliardy USD. Obchod na zahraničných trhoch pritom expandoval výraznejšie ako v USA.

SkryťVypnúť reklamu

Yahoo! zaznamenalo v uplynulom roku obrat 6,4 miliardy USD oproti 5,3 miliardy USD za rok 2005. Zisk za rok 2006 sa medziročne znížil z 1,9 miliardy USD (1,28 USD na akciu) na 751,4 milióna USD (52 centov na akciu).

Nový vyhľadávací softvér, ktorý Yahoo! vyvíjalo pod kódovým označením Panama, by mala spoločnosť predstaviť 5. februára. Koncern si od neho sľubuje prominentné umiestnenie sprievodných inzerátov na vyhľadávaných stránkach a tým tiež vyššie príjmy z reklamy. Firmy platia za svoje reklamné inzeráty len v prípade, že si užívateľ na ich reklamu klikne. Nový systém od Yahoo! odstupňuje inzeráty tak, aby boli zobrazené vo vrchnej časti internetovej stránky, čo zvýši
šancu na úspech reklamy.

Google svoj systém dlho dolaďoval a na každej prehliadnutej reklame zarába oveľa viac ako Yahoo! či iné internetové portály. Kurz akcie Yahoo! sa po skončení obchodovania na burze zvýšil o 5,34 % na 28,40 USD. Informovala o tom nemecká agentúra DPA.

SkryťVypnúť reklamu

(1 USD = 26,653 SKK)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 23 186
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 768
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 544
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 939
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 357
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 305
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 894
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 633
SkryťZatvoriť reklamu