Yahoo! chce zastaviť klesajúce zisky vyššími príjmami z internetovej reklamy

Internetový koncern Yahoo! zaznamenal v minulom roku výrazný pokles svojho zisku. V súvislosti so zavedením svojho nového softvéru na prehliadanie reklamy, ktorý už dlhší čas mešká, však dúfa v obrat minuloročného trendu.


Yahoo! chce prostredníctvom internetového vyhľadávania reklamy razantnejšie konkurovať hlavnému konkurentovi a lídrovi v tejto branži - spoločnosti Google. Cieľom je tiež zvýšenie príjmov z reklamy na internete. Trhový podiel Google, ako aj príjmy z internetovej reklamy sú v porovnaní s Yahoo! oveľa vyššie.

Zisk Yahoo! sa vo 4. kvartáli 2006 prepadol medziročne zo 683,2 na 268,7 milióna USD. Zisk na akciu sa znížil na 19 centov, zatiaľ čo v rovnakom období roka 2005 bol na úrovni 46 centov. Obrat koncernu vzrástol v posledných 3 mesiacoch minulého roka z 1,5 na 1,7 miliardy USD. Obchod na zahraničných trhoch pritom expandoval výraznejšie ako v USA.

Článok pokračuje pod video reklamou

Yahoo! zaznamenalo v uplynulom roku obrat 6,4 miliardy USD oproti 5,3 miliardy USD za rok 2005. Zisk za rok 2006 sa medziročne znížil z 1,9 miliardy USD (1,28 USD na akciu) na 751,4 milióna USD (52 centov na akciu).

Nový vyhľadávací softvér, ktorý Yahoo! vyvíjalo pod kódovým označením Panama, by mala spoločnosť predstaviť 5. februára. Koncern si od neho sľubuje prominentné umiestnenie sprievodných inzerátov na vyhľadávaných stránkach a tým tiež vyššie príjmy z reklamy. Firmy platia za svoje reklamné inzeráty len v prípade, že si užívateľ na ich reklamu klikne. Nový systém od Yahoo! odstupňuje inzeráty tak, aby boli zobrazené vo vrchnej časti internetovej stránky, čo zvýši
šancu na úspech reklamy.

Google svoj systém dlho dolaďoval a na každej prehliadnutej reklame zarába oveľa viac ako Yahoo! či iné internetové portály. Kurz akcie Yahoo! sa po skončení obchodovania na burze zvýšil o 5,34 % na 28,40 USD. Informovala o tom nemecká agentúra DPA.

(1 USD = 26,653 SKK)

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 33 480
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 22 202
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 19 133
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 11 751
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 269
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 811
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 937
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 594
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 752
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 344