
Yahoo! chce prostredníctvom internetového vyhľadávania reklamy razantnejšie konkurovať hlavnému konkurentovi a lídrovi v tejto branži - spoločnosti Google. Cieľom je tiež zvýšenie príjmov z reklamy na internete. Trhový podiel Google, ako aj príjmy z internetovej reklamy sú v porovnaní s Yahoo! oveľa vyššie.
Zisk Yahoo! sa vo 4. kvartáli 2006 prepadol medziročne zo 683,2 na 268,7 milióna USD. Zisk na akciu sa znížil na 19 centov, zatiaľ čo v rovnakom období roka 2005 bol na úrovni 46 centov. Obrat koncernu vzrástol v posledných 3 mesiacoch minulého roka z 1,5 na 1,7 miliardy USD. Obchod na zahraničných trhoch pritom expandoval výraznejšie ako v USA.
Yahoo! zaznamenalo v uplynulom roku obrat 6,4 miliardy USD oproti 5,3 miliardy USD za rok 2005. Zisk za rok 2006 sa medziročne znížil z 1,9 miliardy USD (1,28 USD na akciu) na 751,4 milióna USD (52 centov na akciu).
Nový vyhľadávací softvér, ktorý Yahoo! vyvíjalo pod kódovým označením Panama, by mala spoločnosť predstaviť 5. februára. Koncern si od neho sľubuje prominentné umiestnenie sprievodných inzerátov na vyhľadávaných stránkach a tým tiež vyššie príjmy z reklamy. Firmy platia za svoje reklamné inzeráty len v prípade, že si užívateľ na ich reklamu klikne. Nový systém od Yahoo! odstupňuje inzeráty tak, aby boli zobrazené vo vrchnej časti internetovej stránky, čo zvýši
šancu na úspech reklamy.
Google svoj systém dlho dolaďoval a na každej prehliadnutej reklame zarába oveľa viac ako Yahoo! či iné internetové portály. Kurz akcie Yahoo! sa po skončení obchodovania na burze zvýšil o 5,34 % na 28,40 USD. Informovala o tom nemecká agentúra DPA.
(1 USD = 26,653 SKK)