
eď sa objaví vysielanie na internete, klesne televíziám sledovanosť.
"Televízia v osobnom počítači a prístroje iPod v skutočnosti rozširujú divácku obec u televíznych a káblových programov," tvrdia autori štúdie. Opierajú sa pritom o štatistiku, ktorá hovorí, že Američania mali v rokoch 2005 a 2006 zapnutý televízor v priemere osem hodín a 14 minút denne. To je rekord za dobu sledovania týchto údajov.
Nielsen tiež zistil, že širokopásmové pripojenie na internet má na vysielanie pozitívne dopady, pretože rozširuje možnosti jeho využitia. Relácie sa potom dajú sledovať nielen doma, ale i v kanceláriách, kaviarňach alebo na ďalších miestach, kde sú prípojky wi-fi.
Ľudia, ktorí sledujú televíziu cez internet, sú atraktívnejší taktiež pre zadávateľov reklamy. Tí vynakladajú na televíznu reklamu približne 70 miliárd dolárov ročne. "Spotrebiteľ na internete je pre televíziu naozaj tým pravým. Je mladší, bohatší, vzdelanejší a vie to s modernou technikou," povedal manažér Nielsenu Larry Gerbrandt.
"Pokiaľ pracujete v reklame, potom chcete presne týchto ľudí," dodal Gerbrandt k záverom štúdie. U ľudí, ktorí majú rýchly internet, existuje až štyrikrát väčšia pravdepodobnosť, že budú mať vysokoškolské vzdelanie, ako je tomu u ľudí bez širokopásmových prípojok.
Podľa štúdie má asi 28 percent domácností s rýchlym internetom príjem nad 100.000 dolárov ročne. Pre zadávateľov reklamy je hlavná výhoda i v tom, že reklamné bloky sa na internete nedajú preskočiť, zatiaľ čo reklama v televízii sa dá s pomocou digitálneho rekordéra ignorovať.