SME

Televízne vysielanie je podľa štúdie lepšie vysielať cez internet

Americké televízne stanice sú schopné zaujať mladších, bohatších a vzdelanejších divákov, keď relácie a programy presunú na internet. Zistila to štúdia, ktorú uskutočnili organizácie Nielsen Analytics a Scarborough Research. Pritom neplatí domnienka, že k

foto - stock.xchng

eď sa objaví vysielanie na internete, klesne televíziám sledovanosť.

"Televízia v osobnom počítači a prístroje iPod v skutočnosti rozširujú divácku obec u televíznych a káblových programov," tvrdia autori štúdie. Opierajú sa pritom o štatistiku, ktorá hovorí, že Američania mali v rokoch 2005 a 2006 zapnutý televízor v priemere osem hodín a 14 minút denne. To je rekord za dobu sledovania týchto údajov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nielsen tiež zistil, že širokopásmové pripojenie na internet má na vysielanie pozitívne dopady, pretože rozširuje možnosti jeho využitia. Relácie sa potom dajú sledovať nielen doma, ale i v kanceláriách, kaviarňach alebo na ďalších miestach, kde sú prípojky wi-fi.

SkryťVypnúť reklamu

Ľudia, ktorí sledujú televíziu cez internet, sú atraktívnejší taktiež pre zadávateľov reklamy. Tí vynakladajú na televíznu reklamu približne 70 miliárd dolárov ročne. "Spotrebiteľ na internete je pre televíziu naozaj tým pravým. Je mladší, bohatší, vzdelanejší a vie to s modernou technikou," povedal manažér Nielsenu Larry Gerbrandt.

"Pokiaľ pracujete v reklame, potom chcete presne týchto ľudí," dodal Gerbrandt k záverom štúdie. U ľudí, ktorí majú rýchly internet, existuje až štyrikrát väčšia pravdepodobnosť, že budú mať vysokoškolské vzdelanie, ako je tomu u ľudí bez širokopásmových prípojok.

Podľa štúdie má asi 28 percent domácností s rýchlym internetom príjem nad 100.000 dolárov ročne. Pre zadávateľov reklamy je hlavná výhoda i v tom, že reklamné bloky sa na internete nedajú preskočiť, zatiaľ čo reklama v televízii sa dá s pomocou digitálneho rekordéra ignorovať.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 511
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 6 766
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 920
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 4 964
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 828
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 265
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 155
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 2 902
SkryťZatvoriť reklamu