ST a Slovanet sa sporia o prístup k novým službám

Telekomunikačné spoločnosti Slovak Telekom (ST) a Slovanet sa opäť sporia o možnosť prístupu novým službám, ktoré nedávno ST uviedol na trh pod názvom Magio.

BRATISLAVA 22. januára (SITA) - Hlavným dôvodom konfliktu je veľkoobchodná ponuka, ktorá by umožnila prístup menších operátorov k sieti ST, a teda aj novým technológiám a službám. Zatiaľ čo dominantný operátor tvrdí, že podmienky pre prístup alternatívnych operátorov vytvoril, Slovanet tieto vyjadrenia odmieta a podal už podnety aj na Protimonopolný úrad SR (PMÚ) a Telekomunikačný úrad SR (TÚ).

"Napriek starostlivej príprave na uvedenie služby sa objavili na Telekomunikačnom úrade SR a Protimonopolnom úrade SR podnety spoločnosti Slovanet na zastavenie služby, čo by malo nepríjemný dopad na existujúcich zákazníkov i všetkých záujemcov o túto novinku,“ vyhlásil v pondelok v tlačovej správe ST. "Cieľom podaní nie je produkt Magio zastaviť, ale dosiahnuť, aby ST predložil veľkoobchodnú ponuku, ktorá by aj alternatívcom umožňovala ponúkať klientom vlastné produkty širokopásmového prístupu na základe technických zmien, ktoré ST nedávno implementoval vo svojej sieti," reagoval Slovanet.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nové služby založené na báze Triple Play, ktoré umožňujú prostredníctvom širokopásmového internetu poskytovať pripojenie k sieti, telefonovanie aj digitálnu televíziu (IPTV), uviedol ST na trh koncom decembra minulého roka. Ešte predtým podľa vyhlásenia firmy odprezentoval alternatívnym operátorom veľkoobchodnú ponuku, ktorá by im umožňovala ponúkať svoje rovnaké služby v kombinácii s digitálnou televíziou od T-Comu. "S alternatívnymi operátormi sme diskutovali niekoľko mesiacov a vypracovali sme pre nich takú veľkoobchodnú ponuku na poskytovanie širokopásmového internetu spolu s IPTV od Slovak Telekomu, aby aj pri uvedení služieb Triple Play bola chránená ich pozícia na trhu prístupu ku širokopásmového internetu," uviedol Pavol Kukura, výkonný viceprezident ST pre stratégiu a regulačné záležitosti. Údajnú prezentáciu ponuky však odmieta Slovanet. "Neprebehla ani žiadna diskusia, ako tvrdí ST, a to napriek tomu, že Slovanet požiadal o predloženie veľkoobchodnej ponuky ešte pred spustením Triple Play od ST. Túto skutočnosť má Slovanet písomne doloženú," reagovala PR manažérka Slovanetu Ivica Hricová.

Firmy sa okrem toho sporia aj o to, ako a či vôbec podmienky prístupu k novým produktom poskytovaným prostredníctvom širokopásmového internetu regulované. ST nie je podľa svojich predstaviteľov dominantným poskytovateľom na maloobchodnom, ani veľkoobchodnom trhu digitálneho prenosu rozhlasového a televízneho vysielania koncovým užívateľom, ale je novým subjektom vstupujúcim na tento trh. "Zdôrazňujem, že situácia na maloobchodnom trhu digitálneho prenosu rozhlasového a televízneho vysielania koncovým používateľom je úplne odlišná - Slovak Telekom je novým hráčom, ktorý chce konkurovať zabehnutému operátorovi UPC Broadband Slovakia a ďalšiemu novému hráčovi, spoločnosti Orange Slovensko," uviedol Pavol Kukura. Firme navyše podľa jej vyhlásenia nevznikla povinnosť poskytnutia prístupu na tvorbu vlastných IPTV produktov alternatívnych operátorov.

Slovanet naopak tvrdí, že ST má ako dominantný poskytovateľ ovládajúci unikátne zariadenie povinnosť dodržiavať zákon o ochrane hospodárskej súťaže a umožniť k nemu prístup za nediskriminačných podmienok aj pre alternatívnych operátorov. Podľa firmy však ST porušuje zákon preto, že implementoval vo svojej sieti také technologické zmeny, ktoré mu umožňujú poskytovať služby na báze širokopásmového prístupu za značne výhodnejších podmienok ako predtým. "Podobná situácia nastala v roku 2002 pri spustení technológie DSL, čo vyhodnotil PMÚ ako zneužitie dominantného postavenia a ST uložil pokutu," uviedla Hricová. Firma okrem toho vyhlásila, že má aj "dôvodné podozrenie, že ST novú technológiu širokopásmového prístupu využíva aj na iné služby, ako poskytovanie Triple Play".


Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  4. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  5. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  10. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 30 863
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 22 380
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 20 881
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 677
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 353
  6. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 5 843
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 332
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 698
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 839
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 089