
stení predaja na tomto rastúcom trhu.
Microsoft je v kontakte aj s ministerstvami kultúry a informácií, aby preveril, či vedenie v Pekingu nemá proti výrobku žiadne námietky. Pretože vláda podrobne kontroluje obsah videohier a pri udeľovaní licencií je zdržanlivá, je jej rozhodnutie pre termín začiatku predaja obzvlášť dôležité.
"Firma rokuje s veľkým počtom potenciálnych predávajúcich a overuje si odozvu u testovacích hráčov. Robia všetko možné s jediným cieľom: uviesť Xbox v Číne čo najrýchlejšie," povedal zástupca branže, ktorý si neželal byť menovaný.
Doteraz predával Microsoft v Číne iba počítačový softvér. Len v Hongkongu možno Xbox kúpiť od novembra 2005. Najväčším konkurentom na čínskom trhu môže byť obľúbený Playstation 2 od Sony, ktorý sa tam predáva 3 roky. Na medzinárodnom trhu súperí Microsoft s nástupníckym modelom Playstation 3 od Sony a najnovšou konzolou Wii od Nintenda.
Trh s hrami v Číne razantne rastie. Z 1,3 miliardy Číňanov používa 120 miliónov internet. Kvôli vysokých cenám hracích konzol sú stále podstatne obľúbenejšie internetové hry. Odborníci z branže s napätím očakávajú predovšetkým to, aký drahý bude Xbox v Číne a ako chce Microsoft zabrániť nelegálnemu kopírovaniu hier. Informoval o tom nemecký denník Handelsblatt v online vydaní.