Telekomunikačné spoločnosti v SR majú nedostatky v elektronickej komunikácii

Niektoré telekomunikačné spoločnosti v SR majú stále nedostatky v elektronickej komunikácii so svojimi zákazníkmi. Vyplynulo to z prieskumu spoločnosti United Interactive.

Bratislava 19. januára (TASR) - Niektoré telekomunikačné spoločnosti v SR majú stále nedostatky v elektronickej komunikácii so svojimi zákazníkmi. Vyplynulo to z prieskumu spoločnosti United Interactive, ktorý uskutočnila koncom minulého roka v 11 kontaktných centrách telekomunikačných firiem.

Pri meraní skúmaných subjektov sa využívala metóda mystery shopping a metodika e-Contact Performance Index (e-CPI). Výsledná hodnota e-CPI predstavuje komplexnú informáciu vychádzajúcu z čiastkových výsledkov sledovaných faktorov, maximálne e-CPI môže dosiahnuť hodnotu 100 bodov. Pri hodnotení sa zvažuje napríklad počet krokov potrebných k získaniu kontaktného e-mailu alebo elektronického formulára, rýchlosť odpovede na otázku a opakovanú otázku, formálna a obsahová stránka.

Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa výsledného e-CPI najlepšie v prieskume obstála spoločnosť Slovanet - 71,3. Druhé miesto obsadil T-Mobile 66,0. Tretí T-Com 63,6. Na 4. mieste sa umiestnil Orange 61,5. Na poslednom mieste sa nachádza Energotel (5,0), tzn. zistený rozdiel predstavuje hodnotu 66,3 indexových bodov.

Priemerné e-CPI spoločností telekomunikačného sektora predstavuje hodnotu 51,2 indexových bodov (pre porovnanie: priemerný e-CPI bankových inštitúcií dosiahol hodnotu 65,0 a e-obchodov 60,7 indexových bodov).

Najrýchlejšie v prieskume reagoval Orange (priemerné e-CP Score Time 35,6), najnižšie hodnoty boli zaznamenané u spoločnosti UPC (priemerné e-CP Score Time 25,3).

Najvyššie priemerné e-CP Score Content hodnotiace obsahovú stránku dosiahol Orange (27,0), najnižšiu hodnotu Energotel (15,0).

Najvyššie priemerné e-CP Score Form hodnotiace formálnu stránku dosiahla spoločnosť GTS Nextra (20,0), najnižšiu hodnotu Energotel (11,5).

Na všetky zaslané otázky neodpovedala ani jedna z 11 oslovených spoločností.

United Interactive sa zaoberá marketingovými prieskumami a poskytovaním poradenských služieb v interaktívnom prostredí. Vznikla v roku 2004 v Českej republike.

United Interactive realizovala prieskum v telekomunikačnom sektore paralelne i v ČR. Priemerný e-CPI pätnástich pozorovaných českých spoločností dosiahol hodnotu 54,7 indexových bodov. Najvyššia hodnota e-CPI patrí mobilnému operátorovi T-Mobile (84,2), najnižšiu dosiahla spoločnosť BroadNet (17,6).

TASR o tom informovala Jana Filová zo spoločnosti United Unteractive Slovakia, s. r. o.

UPOZORNENIE:

Grafická služba Ekonomickej redakcie TASR vydáva k správe graf.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  4. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  5. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  10. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. GOPASS-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 29 645
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 21 370
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 20 111
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 13 034
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 721
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 043
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 738
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 024
  9. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 2 122
  10. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších! 2 010