Bratislava 19. januára (TASR) - Niektoré telekomunikačné spoločnosti v SR majú stále nedostatky v elektronickej komunikácii so svojimi zákazníkmi. Vyplynulo to z prieskumu spoločnosti United Interactive, ktorý uskutočnila koncom minulého roka v 11 kontaktných centrách telekomunikačných firiem.
Pri meraní skúmaných subjektov sa využívala metóda mystery shopping a metodika e-Contact Performance Index (e-CPI). Výsledná hodnota e-CPI predstavuje komplexnú informáciu vychádzajúcu z čiastkových výsledkov sledovaných faktorov, maximálne e-CPI môže dosiahnuť hodnotu 100 bodov. Pri hodnotení sa zvažuje napríklad počet krokov potrebných k získaniu kontaktného e-mailu alebo elektronického formulára, rýchlosť odpovede na otázku a opakovanú otázku, formálna a obsahová stránka.
Podľa výsledného e-CPI najlepšie v prieskume obstála spoločnosť Slovanet - 71,3. Druhé miesto obsadil T-Mobile 66,0. Tretí T-Com 63,6. Na 4. mieste sa umiestnil Orange 61,5. Na poslednom mieste sa nachádza Energotel (5,0), tzn. zistený rozdiel predstavuje hodnotu 66,3 indexových bodov.
Priemerné e-CPI spoločností telekomunikačného sektora predstavuje hodnotu 51,2 indexových bodov (pre porovnanie: priemerný e-CPI bankových inštitúcií dosiahol hodnotu 65,0 a e-obchodov 60,7 indexových bodov).
Najrýchlejšie v prieskume reagoval Orange (priemerné e-CP Score Time 35,6), najnižšie hodnoty boli zaznamenané u spoločnosti UPC (priemerné e-CP Score Time 25,3).
Najvyššie priemerné e-CP Score Content hodnotiace obsahovú stránku dosiahol Orange (27,0), najnižšiu hodnotu Energotel (15,0).
Najvyššie priemerné e-CP Score Form hodnotiace formálnu stránku dosiahla spoločnosť GTS Nextra (20,0), najnižšiu hodnotu Energotel (11,5).
Na všetky zaslané otázky neodpovedala ani jedna z 11 oslovených spoločností.
United Interactive sa zaoberá marketingovými prieskumami a poskytovaním poradenských služieb v interaktívnom prostredí. Vznikla v roku 2004 v Českej republike.
United Interactive realizovala prieskum v telekomunikačnom sektore paralelne i v ČR. Priemerný e-CPI pätnástich pozorovaných českých spoločností dosiahol hodnotu 54,7 indexových bodov. Najvyššia hodnota e-CPI patrí mobilnému operátorovi T-Mobile (84,2), najnižšiu dosiahla spoločnosť BroadNet (17,6).
TASR o tom informovala Jana Filová zo spoločnosti United Unteractive Slovakia, s. r. o.
UPOZORNENIE:
Grafická služba Ekonomickej redakcie TASR vydáva k správe graf.