Pred niekoľkými rokmi utopia, dnes drsný fakt, ktorý nenechá žiadneho vydavateľa kľudne spávať. Ono stačí jediný dôkaz o úspechu MMORPG medzi hráčmi a každý by chcel mať svojho zástupcu na trhu. Po pionieroch Ultima Online a Everquest sa chopil vlády World of Warcraft a nikoho k bohato naloženému válovu už nepustil. Blizzard sa môže pokojne usmievať, pretože hráči si nielenže kúpia hru, ale aj platia pravidelné mesačné poplatky a prinášajú tak do kasy ďalšie bubáčiky. Posledný report od vývojárov znie, že počet aktívnych hráčov presiahol hodnotu 8 miliónov. Nemusíte brať do rúk kalkulačku, príjem bude vskutku vysoký. Väčšina virtuálnych osobností pochádza bez väčšieho prekvapenia z ďalekého východu, kde je prihlásených až 3,5 milióna hráčov, Ameriku zastupujú dva a Európu jeden a pol milióna. Aby to bolo všetko skopané pod čiernu zem, treba ešte pripomenúť, že 16.januára prichádza na trh všetkými očakávaný datadisk The Burning Crusade, ktorý World of Warcraft sakramentsky rozšíri a počet závislákov razantne stúpne. No nie je to nádherne byť WoW negatívny?