SME

Orange, T-Com a T-Mobile vo svojich reklamách opäť zavádzali zákazníkov

Arbitrážna komisia Rady pre reklamu na prvom tohtoročnom zasadnutí označila 4 sťažnosti zaslané fyzickými osobami za opodstatnené.

Bratislava 12. januára (TASR) - Arbitrážna komisia (AK) Rady pre reklamu (RPR) ako orgán etickej samoregulácie v oblasti reklamy na Slovensku na prvom tohtoročnom zasadnutí z 8 posúdených sťažností označila 4, zaslané fyzickými osobami, za opodstatnené. Ide o reklamy na vianočný paušál 499, najrýchlejší 4G internet, volania na 2 roky zadarmo a na HP Compaq NX6125 Business Nottebook PC. TASR o tom informovala Daniela Nováčková zo sekretariátu RPR.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa sťažovateľa text reklamy na "Vianočný paušál 499", ktorej zadávateľom je a. s. Orange Slovensko, uvádza spotrebiteľa do omylu, že v rámci paušálu je k dispozícii "kredit" 499 Sk aj na volania a správy do konkurenčných sietí, ako aj reklamný text "2 roky nekonečných volaní zadarmo", pričom ide o obmedzené volania len v čase od 8.00 do 18.00 h. Po posúdení podkladov AK RPR vyhlásila, že sťažnosť je opodstatnená a predmetná reklama spoločnosti Orange Slovensko je v rozpore s Etickým kódexom. V rozhodnutí AK sa uvádza, že predmetná reklama využíva 2 slová "zadarmo" a "bezplatný", pričom tieto volania sú spoplatnené mesačným paušálom, časovo obmedzené a len v sieti Orange. Uvedené slová však majú jednoznačný význam a nie je možné ich spájať s akoukoľvek úhradou.

SkryťVypnúť reklamu

Ako zavádzajúci charakterizoval sťažovateľ reklamný TV spot "Najrýchlejší 4G internet" zadávateľa T-Com Slovensko, a. s., pretože z reklamy nie je zreteľný fakt, že cena za internet 299 Sk je bez DPH. Výsledkom šetrenia AK je záver, že sťažnosť je opodstatnená a predmetná inzercia spoločnosti T Com, a. s., je v rozpore s kódexom. Táto reklama, spresnila AK, nedostatočne komunikuje oznam o tom, že cena služby je uvedená bez DPH. Informácia však musí byť pre spotrebiteľa uverejnená zrozumiteľne a kompletne.

Rovnako sťažnosť na reklamu "Volanie na 2 roky zadarmo" zadávateľa T-Mobile Slovensko, a. s., je podľa sťažovateľa zavádzajúca, keď tvrdí, že zákazník telefonuje zadarmo. Podľa neho je niečo zadarmo, keď to stojí 0 Sk. Aj túto sťažnosť komisia označila za opodstatnenú a dospela k záveru, že reklama od a. s. T-Mobile Slovensko nespĺňa relevantné ustanovenia kódexu. Komisia vysvetlila, že kampaň využíva slovo zadarmo, pričom volania sú spoplatnené mesačným paušálom, obmedzené časovo a počtom minút v sieti T-Mobile a do ostatných sietí. Slovo zadarmo má iba jednorazový význam a nie je možné ho spájať s akoukoľvek úhradou alebo obmedzením.

SkryťVypnúť reklamu

Aj sťažnosť týkajúcu sa letáka na notebook HP Compaq NX6125 po posúdení podkladov AK posúdila ako opodstatnenú. Podľa sťažovateľa sú informácie na letáku zavádzajúce, lebo informujú o životnosti batérie notebooku až 3,5 hodiny, pričom reálny čas je nižší ako 1,5 hodiny a pravde takisto nezodpovedá tvrdenie o možnom celodennom využití notebooku s prídavnou batériou. Televízna reklama s. r. o. Hewlett Packard Slovakia je teda v rozpore s príslušným bodom kódexu. To znamená, že nevenovala dostatočnú pozornosť prezentácii úžitkových vlastností produktu a výdrži batérie a podľa AK môže viesť spotrebiteľa k mylným predstavám o produkte a pripisovaniu vyššej hodnoty produktu, ako je skutočnosť.

Medzi neopodstatnené AK RPR zaradila sťažnosti na reklamy na 2 billboardoch - "Dôchodok na európskej úrovni" (zadávateľ Capitol, a. s.), SKINY Outlet, Nákupno-zábavné centrum MOLO, Pezinok, (zadávateľ Glamour SK, s. r. o.), ako aj televíznu reklamu na kávu Jacobs (Kraft foods, a. s.) a reklamnú kampaň "Nové rádio" - HIT RÁDIO (Spinoza, s. r. o.).

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  4. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  5. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  6. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 963
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 022
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 902
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 863
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 3 140
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 469
  7. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt 1 598
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 1 474
SkryťZatvoriť reklamu