Orange, T-Com a T-Mobile vo svojich reklamách opäť zavádzali zákazníkov

Arbitrážna komisia Rady pre reklamu na prvom tohtoročnom zasadnutí označila 4 sťažnosti zaslané fyzickými osobami za opodstatnené.

Bratislava 12. januára (TASR) - Arbitrážna komisia (AK) Rady pre reklamu (RPR) ako orgán etickej samoregulácie v oblasti reklamy na Slovensku na prvom tohtoročnom zasadnutí z 8 posúdených sťažností označila 4, zaslané fyzickými osobami, za opodstatnené. Ide o reklamy na vianočný paušál 499, najrýchlejší 4G internet, volania na 2 roky zadarmo a na HP Compaq NX6125 Business Nottebook PC. TASR o tom informovala Daniela Nováčková zo sekretariátu RPR.

Podľa sťažovateľa text reklamy na "Vianočný paušál 499", ktorej zadávateľom je a. s. Orange Slovensko, uvádza spotrebiteľa do omylu, že v rámci paušálu je k dispozícii "kredit" 499 Sk aj na volania a správy do konkurenčných sietí, ako aj reklamný text "2 roky nekonečných volaní zadarmo", pričom ide o obmedzené volania len v čase od 8.00 do 18.00 h. Po posúdení podkladov AK RPR vyhlásila, že sťažnosť je opodstatnená a predmetná reklama spoločnosti Orange Slovensko je v rozpore s Etickým kódexom. V rozhodnutí AK sa uvádza, že predmetná reklama využíva 2 slová "zadarmo" a "bezplatný", pričom tieto volania sú spoplatnené mesačným paušálom, časovo obmedzené a len v sieti Orange. Uvedené slová však majú jednoznačný význam a nie je možné ich spájať s akoukoľvek úhradou.

Ako zavádzajúci charakterizoval sťažovateľ reklamný TV spot "Najrýchlejší 4G internet" zadávateľa T-Com Slovensko, a. s., pretože z reklamy nie je zreteľný fakt, že cena za internet 299 Sk je bez DPH. Výsledkom šetrenia AK je záver, že sťažnosť je opodstatnená a predmetná inzercia spoločnosti T Com, a. s., je v rozpore s kódexom. Táto reklama, spresnila AK, nedostatočne komunikuje oznam o tom, že cena služby je uvedená bez DPH. Informácia však musí byť pre spotrebiteľa uverejnená zrozumiteľne a kompletne.

Rovnako sťažnosť na reklamu "Volanie na 2 roky zadarmo" zadávateľa T-Mobile Slovensko, a. s., je podľa sťažovateľa zavádzajúca, keď tvrdí, že zákazník telefonuje zadarmo. Podľa neho je niečo zadarmo, keď to stojí 0 Sk. Aj túto sťažnosť komisia označila za opodstatnenú a dospela k záveru, že reklama od a. s. T-Mobile Slovensko nespĺňa relevantné ustanovenia kódexu. Komisia vysvetlila, že kampaň využíva slovo zadarmo, pričom volania sú spoplatnené mesačným paušálom, obmedzené časovo a počtom minút v sieti T-Mobile a do ostatných sietí. Slovo zadarmo má iba jednorazový význam a nie je možné ho spájať s akoukoľvek úhradou alebo obmedzením.

Aj sťažnosť týkajúcu sa letáka na notebook HP Compaq NX6125 po posúdení podkladov AK posúdila ako opodstatnenú. Podľa sťažovateľa sú informácie na letáku zavádzajúce, lebo informujú o životnosti batérie notebooku až 3,5 hodiny, pričom reálny čas je nižší ako 1,5 hodiny a pravde takisto nezodpovedá tvrdenie o možnom celodennom využití notebooku s prídavnou batériou. Televízna reklama s. r. o. Hewlett Packard Slovakia je teda v rozpore s príslušným bodom kódexu. To znamená, že nevenovala dostatočnú pozornosť prezentácii úžitkových vlastností produktu a výdrži batérie a podľa AK môže viesť spotrebiteľa k mylným predstavám o produkte a pripisovaniu vyššej hodnoty produktu, ako je skutočnosť.

Medzi neopodstatnené AK RPR zaradila sťažnosti na reklamy na 2 billboardoch - "Dôchodok na európskej úrovni" (zadávateľ Capitol, a. s.), SKINY Outlet, Nákupno-zábavné centrum MOLO, Pezinok, (zadávateľ Glamour SK, s. r. o.), ako aj televíznu reklamu na kávu Jacobs (Kraft foods, a. s.) a reklamnú kampaň "Nové rádio" - HIT RÁDIO (Spinoza, s. r. o.).

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

Neprehliadnite tiež

DETSKÁ RUBRIKA

Lelek lesný vidí aj za seba, nemusí ani pohnúť hlavou

Prezývali ho kozodoj, hoci kozy nikdy nedojil.

OBJEKTÍV

Skutočný Iron Man: Vynálezca s oblekom stanovil nový rýchlostný rekord

Oblek poháňa šesť malých prúdových motorov.

Vesmírne kráľovstvo Asgardia vypustilo do vesmíru svoj prvý satelit

Má vlajku a dokonca aj hymnu. Zatiaľ ho však žiadna pozemská krajina či národ neuznáva.

Je lepší vinyl alebo cédečko? Čo o kvalite zvuku hovorí matematika

Fanúšikovia na platne nedajú dopustiť, argumentujú vernosťou zvuku.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 057
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 585
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 343
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 062
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 898
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 829
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 685
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 260
  9. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 185
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 871