SME
Nedeľa, 13. jún, 2021 | Meniny má AntonKrížovkyKrížovky

Orange, T-Com a T-Mobile vo svojich reklamách opäť zavádzali zákazníkov

Arbitrážna komisia Rady pre reklamu na prvom tohtoročnom zasadnutí označila 4 sťažnosti zaslané fyzickými osobami za opodstatnené.

Bratislava 12. januára (TASR) - Arbitrážna komisia (AK) Rady pre reklamu (RPR) ako orgán etickej samoregulácie v oblasti reklamy na Slovensku na prvom tohtoročnom zasadnutí z 8 posúdených sťažností označila 4, zaslané fyzickými osobami, za opodstatnené. Ide o reklamy na vianočný paušál 499, najrýchlejší 4G internet, volania na 2 roky zadarmo a na HP Compaq NX6125 Business Nottebook PC. TASR o tom informovala Daniela Nováčková zo sekretariátu RPR.

Podľa sťažovateľa text reklamy na "Vianočný paušál 499", ktorej zadávateľom je a. s. Orange Slovensko, uvádza spotrebiteľa do omylu, že v rámci paušálu je k dispozícii "kredit" 499 Sk aj na volania a správy do konkurenčných sietí, ako aj reklamný text "2 roky nekonečných volaní zadarmo", pričom ide o obmedzené volania len v čase od 8.00 do 18.00 h. Po posúdení podkladov AK RPR vyhlásila, že sťažnosť je opodstatnená a predmetná reklama spoločnosti Orange Slovensko je v rozpore s Etickým kódexom. V rozhodnutí AK sa uvádza, že predmetná reklama využíva 2 slová "zadarmo" a "bezplatný", pričom tieto volania sú spoplatnené mesačným paušálom, časovo obmedzené a len v sieti Orange. Uvedené slová však majú jednoznačný význam a nie je možné ich spájať s akoukoľvek úhradou.

Skryť Vypnúť reklamu

Ako zavádzajúci charakterizoval sťažovateľ reklamný TV spot "Najrýchlejší 4G internet" zadávateľa T-Com Slovensko, a. s., pretože z reklamy nie je zreteľný fakt, že cena za internet 299 Sk je bez DPH. Výsledkom šetrenia AK je záver, že sťažnosť je opodstatnená a predmetná inzercia spoločnosti T Com, a. s., je v rozpore s kódexom. Táto reklama, spresnila AK, nedostatočne komunikuje oznam o tom, že cena služby je uvedená bez DPH. Informácia však musí byť pre spotrebiteľa uverejnená zrozumiteľne a kompletne.

Rovnako sťažnosť na reklamu "Volanie na 2 roky zadarmo" zadávateľa T-Mobile Slovensko, a. s., je podľa sťažovateľa zavádzajúca, keď tvrdí, že zákazník telefonuje zadarmo. Podľa neho je niečo zadarmo, keď to stojí 0 Sk. Aj túto sťažnosť komisia označila za opodstatnenú a dospela k záveru, že reklama od a. s. T-Mobile Slovensko nespĺňa relevantné ustanovenia kódexu. Komisia vysvetlila, že kampaň využíva slovo zadarmo, pričom volania sú spoplatnené mesačným paušálom, obmedzené časovo a počtom minút v sieti T-Mobile a do ostatných sietí. Slovo zadarmo má iba jednorazový význam a nie je možné ho spájať s akoukoľvek úhradou alebo obmedzením.

Skryť Vypnúť reklamu

Aj sťažnosť týkajúcu sa letáka na notebook HP Compaq NX6125 po posúdení podkladov AK posúdila ako opodstatnenú. Podľa sťažovateľa sú informácie na letáku zavádzajúce, lebo informujú o životnosti batérie notebooku až 3,5 hodiny, pričom reálny čas je nižší ako 1,5 hodiny a pravde takisto nezodpovedá tvrdenie o možnom celodennom využití notebooku s prídavnou batériou. Televízna reklama s. r. o. Hewlett Packard Slovakia je teda v rozpore s príslušným bodom kódexu. To znamená, že nevenovala dostatočnú pozornosť prezentácii úžitkových vlastností produktu a výdrži batérie a podľa AK môže viesť spotrebiteľa k mylným predstavám o produkte a pripisovaniu vyššej hodnoty produktu, ako je skutočnosť.

Medzi neopodstatnené AK RPR zaradila sťažnosti na reklamy na 2 billboardoch - "Dôchodok na európskej úrovni" (zadávateľ Capitol, a. s.), SKINY Outlet, Nákupno-zábavné centrum MOLO, Pezinok, (zadávateľ Glamour SK, s. r. o.), ako aj televíznu reklamu na kávu Jacobs (Kraft foods, a. s.) a reklamnú kampaň "Nové rádio" - HIT RÁDIO (Spinoza, s. r. o.).

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Technologický podcast Klik.

Komentovaný prehľad správ.


a 2 ďalší 12. jún

Inzercia - Tlačové správy

  1. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  3. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  4. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  5. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  7. Od zmesi plynov po sofistikovanú kvapalinu
  8. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov
  9. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát
  10. Tipy a triky na spracovanie letného ovocia
  1. Pečeň je priamo zodpovedná za stav vášho imunitného systému
  2. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  4. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  5. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  6. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  7. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  8. Prešovský McDonald’s podržal zamestnancov počas pandémie
  9. Hrajte futbal ako Valábik! Lopty rozdáva po celom Slovensku
  10. Medzi zateplením minerálnou vlnou a PUR penou sú veľké rozdiely
  1. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 10 990
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 9 874
  3. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 8 837
  4. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát 8 784
  5. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 8 508
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 8 269
  7. Dnes ma živí instagram, hovorí bývalá tanečníčka Katarína Jakeš 7 948
  8. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 7 883
  9. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 245
  10. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 6 404