SME

RPR: Šírenie reklamy SMS, MMS a e-mailom je zakázané bez súhlasu jej príjemcu

Šírenie reklamy formou SMS, MMS a e-mailom je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu adresáta. Vyplýva to z novelizovaného Etického kódexu Rady pre reklamu.

Bratislava 10. januára (TASR) - Šírenie reklamy vrátane priameho marketingu formou SMS, MMS a e-mailom je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu adresáta, užívateľa alebo príjemcu takejto reklamy. Udelený súhlas možno kedykoľvek odvolať, vyplýva to z novelizovaného Etického kódexu Rady pre reklamu (RPR).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa novelizovaného kódexu je zakázané zasielanie takejto reklamy, z ktorej nie je známa totožnosť a adresa odosielateľa, na ktorú môže príjemca reklamy zaslať požiadavku o skončenie zasielania takých správ, prípadne zaslať zrušenie súhlasu na zasielanie reklamy.

SkryťVypnúť reklamu

Predchádzajúci súhlas príjemcu takejto reklamy sa nevyžaduje v prípade priameho marketingu vlastných tovarov a služieb podniku príjemcovi reklamy, ktorého kontaktné informácie na doručenie elektronickej pošty podnik získal v súvislosti s predajom tovaru alebo služieb príjemcovi reklamy a v súlade s týmto kódexom. Príjemcovi reklamy sa musí poskytnúť možnosť jednoducho a bezplatne kedykoľvek odmietnuť takéto používanie údajov.

Ak je prostredníctvom SMS, MMS alebo e-mailu ponúkaná osobitná ponuka, napríklad zľava, odmena, dar, spotrebiteľská hra alebo súťaž, musí byť od základnej ponuky pre príjemcu služieb rozlíšiteľná. Tento bod však vstúpi do platnosti až po schválení zákona o reklame zasielanej SMS, MMS a emailom.

Rada pre reklamu, ako orgán samoregulácie reklamy na Slovensku, novelizovala etické zásady reklamnej praxe - Etický kódex 28. novembra a novelizácia vstúpila do platnosti od 2. januára 2007. Okrem nového bodu týkajúceho sa reklamy zasielanej SMS, MMS a e-mailom rada upravila aj článok o pravdivosti reklamy.

SkryťVypnúť reklamu

TASR o tom dnes informovala Daniela Nováčková z Rady pre reklamu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  4. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  5. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  6. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 972
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 10 724
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 960
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 934
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 3 051
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 450
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 388
  8. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt 1 603
SkryťZatvoriť reklamu