RPR: Šírenie reklamy SMS, MMS a e-mailom je zakázané bez súhlasu jej príjemcu

Šírenie reklamy formou SMS, MMS a e-mailom je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu adresáta. Vyplýva to z novelizovaného Etického kódexu Rady pre reklamu.

Bratislava 10. januára (TASR) - Šírenie reklamy vrátane priameho marketingu formou SMS, MMS a e-mailom je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu adresáta, užívateľa alebo príjemcu takejto reklamy. Udelený súhlas možno kedykoľvek odvolať, vyplýva to z novelizovaného Etického kódexu Rady pre reklamu (RPR).

Podľa novelizovaného kódexu je zakázané zasielanie takejto reklamy, z ktorej nie je známa totožnosť a adresa odosielateľa, na ktorú môže príjemca reklamy zaslať požiadavku o skončenie zasielania takých správ, prípadne zaslať zrušenie súhlasu na zasielanie reklamy.

Článok pokračuje pod video reklamou

Predchádzajúci súhlas príjemcu takejto reklamy sa nevyžaduje v prípade priameho marketingu vlastných tovarov a služieb podniku príjemcovi reklamy, ktorého kontaktné informácie na doručenie elektronickej pošty podnik získal v súvislosti s predajom tovaru alebo služieb príjemcovi reklamy a v súlade s týmto kódexom. Príjemcovi reklamy sa musí poskytnúť možnosť jednoducho a bezplatne kedykoľvek odmietnuť takéto používanie údajov.

Ak je prostredníctvom SMS, MMS alebo e-mailu ponúkaná osobitná ponuka, napríklad zľava, odmena, dar, spotrebiteľská hra alebo súťaž, musí byť od základnej ponuky pre príjemcu služieb rozlíšiteľná. Tento bod však vstúpi do platnosti až po schválení zákona o reklame zasielanej SMS, MMS a emailom.

Rada pre reklamu, ako orgán samoregulácie reklamy na Slovensku, novelizovala etické zásady reklamnej praxe - Etický kódex 28. novembra a novelizácia vstúpila do platnosti od 2. januára 2007. Okrem nového bodu týkajúceho sa reklamy zasielanej SMS, MMS a e-mailom rada upravila aj článok o pravdivosti reklamy.

TASR o tom dnes informovala Daniela Nováčková z Rady pre reklamu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 907
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 787
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 017
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 707
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 153
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 011
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 644
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 586
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 350
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 759