
archív. Mladí ľudia do 30 rokov využívajú na nahrávanie programu najmä DVD rekordéry a internet.
Takmer polovica Slovákov (46%) sleduje televíziu bez toho, aby si vopred vybrali konkrétny program, ktorý chcú sledovať. Viac je však tých (52%), ktorí denne zisťujú informácie o vysielanom programe. Slováci však zároveň často prepínajú kanály a počas jedného večera často striedajú televízne stanice, ktoré sledujú. Do skupiny častých "prepínačov" patrí podľa výsledkov prieskumu až 46% slovenských divákov.
Jedným z najzaujímavejších výsledkov prieskumu je údaj o posielaní krátkych textových správ (SMS) do televíznych programov. Aj keď stále viac televízií v rôznych reláciách umožňuje hlasovať prostredníctvom SMS, až 69% európskych a 60% slovenských divákov nikdy neposlalo žiadnu SMS-ku do televíznych programov. Spomedzi tých, čo SMS-ky posielajú, sú prevažne ženy a mladí ľudia do 30 rokov.
Z výsledkov prieskumu taktiež vyplýva, že podobne ako 52% Európanov, viac ako polovica Slovákov (56%) hľadá informácie o televíznom programe najmä v novinách venujúcich sa TV programu, t. j. špecializovaných tlačených televíznych sprievodcoch. Z dennej tlače a teletextu získava tieto informácie 28% slovenských respondentov, podstatne zriedkavejším zdrojom týchto informácií je internet (9%). Pri rozhodovaní sa o tom, čo sledovať na TV, sa až 38% Slovákov rozhoduje na základe ukážok z filmov a iných relácií. V ostatných sledovaných krajinách je to až 42%. Menej častým zdrojom pri rozhodovaní sú programové tipy publikované v médiách (21%) a odporúčania od kamarátov a rodinných príslušníkov (15%).
Vyplýva to z prieskumu, ktorý sa uskutočnil v 13 európskych krajinách (Rakúsko, Belgicko, Česká republika, Francúzsko, Nemecko, Maďarsko, Írsko, Holandsko, Poľsko, Rumunsko, Slovensko, Slovinsko a Švajčiarsko) na vzorke 6052 respondentov v období október - december tohto roku. Ide už o tretí paneurópsky prieskum UPC, ktorý je zároveň jedným z najrozsiahlejších dosiaľ vykonaných prieskumov verejnej mienky tohto druhu.
Výsledky prieskumu poskytol agentúre SITA hovorca spoločnosti UPC BROADBAND SLOVAKIA Jaroslav Kolár.