Alpha Prime - česká verzia Dooma

Kopírovanie podarených nápadov ešte nikoho nezabilo a českí vývojári z Black Element si z toho veľkú hlavu nerobia. Vzali úspešný žáner, zabalili do sci-fi a už to lieta, už to búcha, so štipkou podarenej zápletky by predsa mohlo ísť aj o hit, no nie?

O hit by ísť mohlo, no Alpha Prime sa ním nestane. Chvalabohu či bohužiaľ, to je už na vašej žánrovej orientácií, do ktorej vám nebudem skákať. Netreba si naberať do taniera bohatú porciu ideálov, Alpha Prime je strieľačka z vlastného pohľadu, kde síce taktika hrá svoju úlohu, no skôr než cvičiť akrobatické kúsky a namáhať si logické závity bude hrdina držať prst na spúšti a valcovať všetok ten robotický i ľudský sajrajt, aby konečne zistil, ako to s tým hubbradiom, Glomarom a prospektormi všeobecne bolo. A zomierať. Stále a stále a stále, no aspoň si spomenieme na doby dávno zabudnuté, kedy bola česť byť hráčom. Kedy sa odpadlíci netolerovali a dohranie bez podvodov bola samozrejmosť a nie výnimka. Lež poporiadku.

Zápletku Alpha Prime mal mať pôvodne na starosti Ondrej Neff, známa to persóna hlavne priateľom sci-fi, no napokon vysvitlo, že writer dodal len základnú myšlienku a dialógy, posúvajúce príbeh vpred, vyšli z hlavy úplne inej, na Neffovom krku nevisiacej. Aké však bolo moje prekvapenie, že i neúčasť známeho autora nijako projektu neublížili, dokonca si dovolím tvrdiť, že nebyť podarených (síce béčkových) rozhovorov, zápletka ako taká by nikoho nedostala a pri všetkej počestnosti by dokázala skrsnúť i v mojej značne deformovanej hlave. Nechcem tým nikoho uraziť, veď posúďte sami. Na planéte Alpha Prime sa nachádza substancia zvaná hubbardium, ktorú ťažia prospektori. Bývalá hlavného hrdinu, Livia, požiada svojho večne nahnevaného priateľa o záchranu jej súčasného priateľa, ktorý zostal na planéte uväznený. Aby to nebolo všetko prospektori začnú drmoliť niečo o Glomarovom srdci, ktoré ich všetkých zahubí, s ťažbou treba prestať a podobné vtákoviny. Hubbardium má samo o sebe zaujímavé účinky na ľudský organizmus, dočasne všetko naokolo spomalí a... bullet time. Niečo sa nám však na planéte pokazilo a hoci proroctvo Zlatej Brány predpovedá, že kolo-kolo urobí bác, nie je tomu tak. Takmer všetci skapali, ľudstvo sa o tomto tajomnom projekte nesmie dozvedieť, takže chvíľu po Arnieho (trochu zostarnutý hlavný geroj) „pristátí“ sa na scéne objaví aj partička drsňákov od vlády, obhajujúca farby korporácie, ktorá ide všetkým preživším po krku. Keď tak na to pozerám, Neff si vzal od všetkého všetko, je tu vidieť námet z herného Dooma (nakazená vesmírna stanica) alebo Max Payna (nikomu sa nedá veriť), filmových Votrelcov, knižnej Gateway, trochu Blade Runnera a špinavosť vládnucich vrstiev predsa kvitne za každého počasia, nezávisle od obdobia, z ktorého by sme mohli, respektíve chceli čerpať. Ako som už spomenul, psíček a mačička varili, tentoraz sa to však dá aj jesť.

Na počudovanie však tento guláš začne pôsobiť priaznivo, no dávkovanie sa tvorcom príliš nepodarilo, pretože spočiatku má zápletka ďaleko do ohúrenia. A bez urážky, príbeh predsa musí okamžite na začiatku minimálne nakopnúť. To sa začne diať asi v polovici hry, kam sa niektorí z hráčov ani nedostanú a odpadnú od vyčerpania, kŕčov, znechutenia či porušenia nervovej sústavy. Vo vopred pripravených momentoch sa zápletka prezentuje formou rozhovorov, zamotáva sa, hoci jej jadro tvorí klišé najväčšieho kalibru, každý pokec som neodklepával s rukou na zívajúcich ústach, ale pekne poctivo počúval ako prváčik 2.septembra v škole. To sa ráta, hlavne ak netušíte, komu máte veriť, niektoré postavy zahynú, niektoré sa stratia, všetci hádžu špinu na iných a hlavný hrdina si môže už len trieskať hlavu o najbližší holografický projektor, že sa na túto samovražednú misiu nechal nahovoriť a prestrieľať sa až do konca. Škoda len, že príbeh je braný len ako statický kúsok mozaiky a neobsahuje žiadne dobrovoľné úlohy, no to je údel FPSky zo starej školy, kde láskanie s inými žánrami nenosí a výsledné dietko tak nie je zmesou od každého niečo, no žánrovo vyhraneným titulom. Berte alebo nechajte tak, proroctvo hry je jasné, na nič iné Alpha Prime ani nevsádza.

Arzenál zbraní samozrejme vyzerá futuristicky, no vo svojej podstate predstavuje mnohokrát videnú batôžtek záchrancu sveta. Nájdete kladivo, pištolku, brokovnicu, automat, sniperku, plameňomet občas si zahádžete granátom – tradičná výbava, no zaručujem vám, že využívať budete každú z ponúkaných zbraní, munície na rozdávanie nie je. Viac nájdete v špeciálnom boxe. Okrem toho máte k dispozícii hackerské nádobíčko, ktorým otvoríte elektronicky uzavreté dvere, získate kontrolu nad nakladačom a uvoľníte tak zabarikádovanú cestu pre vláčik budúcnosti alebo si uľahčíte postup a stlačíte pre ďalší postup nutné tlačidlo z diaľky, šetriac tak nohy hrdinu, ale i jeho zdravie, nakoľko na neho čaká cestou niekoľko nadržaných nepriateľov. Občas sa ocitnete aj mimo vesmírneho komplexu, takže je nutné dopĺňať časom míňajúci sa kyslík, trochu si zašoférujete po povrchu planéty, inak stále dupete svojimi vojenskými podrážkami po vesmírnej stanici, bez akýchkoľvek hrdinských prejavov strieľate robotov a zmutovaných ľudí, pričom úplne na všetko je hráč sám, hoci v niektorých momentoch to zaváňa kooperáciou, avšak ide len o planý poplach. Akcia ako vyšitá, kto čakal niečo viac, stojí v nesprávnom rade.

GRAFIKA 7 / 10
S hodnotením grafického spracovania nižšie ísť nemôžem. V prvom rade vyzerá Alpha Prime vcelku chutne a žalúdok sa rozhodne nikomu dvíhať nebude a v rade druhom, mám sci-fi prostredie rád, hoci obľubu vo vesmírnych komplexoch rozumne vysvetliť nedokážem. Ochutnávka technického spracovania bola nedávno ponúknutá všetkým prostredníctvom dema, komu sa máli, stačí pozrieť na video, prípadne preštudovať priložené obrázky. Nie je žiadnym tajomstvom, že engine hry je tvorený zopár ľuďmi, no s najväčšou pravdepodobnosťou pôjde o skutočné hlavičky, pretože výsledok je na veľkosť osadenstva neskutočný. Obrovské vesmírne hangáre sú striedané úzkymi chodbami a miestnosťami menšej rozlohy, v sci-fi sa iné čakať ani nedá. Architektúra má futuristický nádych, avšak všetko akoby pochádzalo už z našej doby. S rôznorodosťou je to už horšie, tu sa nič iné ani čakať nedalo, no kto čakal pestrofarebnú džungľu, zasnežené pláne, slnkom zaliate púšte, vošiel do nesprávnych dverí. Tvorcovia sa svojho času chvastali použitým fyzikálnym enginom, no zrejme by nás ohúrili tak pred rokom, dnes je možnosť uchopiť predmet a hodiť ho úplne bežnou záležitosťou, dokonca si dovolím tvrdiť nutnosťou. V niektorých prípadoch je dokonca postup vpred založený na „logickom“ uvažovaní, takže ak chce hrdina prejsť nad priepasťou, musí uchopiť neďaleko pohádzané dosky a spraviť si z nich cestu. Milé, ale veľmi málokedy praktizované.

Dôležitou súčasťou grafiky je však atmosféra, ktorú technické spracovanie produkuje. Spočiatku vyzerá prostredie mŕtvo, čo bol istotne cieľ tvorcov, no tohto dojmu som sa nezbavil a umelá pachuť mi ostáva na jazyku po celý čas hrania. Rozhodne to nebolo žužlaním káblu od myšky, prostrediu chýbala depresia, potrebná dávka napätia. Rozbité okná, pohádzané predmety a občasne pohodené krvavé telo to nespraví, všade je neskutočne veľa svetla, chýba špinavosť interiérov, no možno pred hráčov prchala pani upratovačka, ktorá v strachu z neutíchajúcej streľby všetko vydrhla. Napriek tomu sa však Black Elementu podarilo vytvoriť uveriteľný svet, no k omamnému očareniu chýba mnoho. Efektov si hráč užije dostatok, krvavé fľaky striedajú odlesky a prach. Všetky animácie prebiehajú v engine hry, no keďže ide o silný nástroj, netreba roniť krokodílie slzy, vyzerá to uveriteľne, rovnako ako animácie pohybov, pádov, pokľaknutí, krytia sa a vystrkovania spoza prekážok. Efekt spomalenia času je prezentovaním sčervenenia obrazovky, čo je však trochu na škodu, pretože potom hráč netuší, či to do neho niekto šije alebo si vykračuje bez škrabnutia sťa lesná víla po lúke. To však už zbytočne rýpem, tak spravíme hop k interface-u.

INTERFACE 8 / 10
Ovládanie bez výraznejšej chybičky, využíva všetko, čo dávno funguje a vždy fungovať bude. Podobne je na tom HUD, zobrazujúci všetko podstatné, príliš neotravuje, no stále máte všetko na očiach. Keby som mal niečo Alpha Prime čo sa týka ovládanie vytknúť, pozastavil by som sa nad trochu niektorými vecami – kvočať môžete len pri stlačenom klávese, takže ak chcete postupovať opatrne, musí jeden prst stále trpieť. Ešteže to nie je zúfalo potrebné. Trochu zamrzí aj podivne naprogramovaných aktívnych miestach – chcete si doplniť kyslík z búdky, no musíte nájsť to správne miesto, ktoré nemusí byť na celej ploche prístroja. V kombinácii s kvočaním a ukrývaním sa pred dobiedzajúcimi protivníkmi ide o značne adrenalínovú záležitosť, no rozhodne nie charakteru, ktorý chceli docieliť tvorcovia. Ovládanie nepatrí medzi nemotorné, až na chybičky si naň veľmi rýchlo zvyknete.

HRATEĽNOSŤ 6 / 10

ZBRANE

Kladivo
Nie príliš silná zbraň, hodiaca sa maximálne tak na lúskanie orechov, čo sa s prichádzajúcimi Vianocami hodí. Len škoda, že v hre nie sú žiadne orechy. Na zlikvidovanie protivníka som ho ani raz nepoužil, no vo chvíľach stresu som sa ním oháňal a hladil všetko naokolo.


Pištoľ
Čo očakávate od zbrane s tak tradičným názvom? Nech to je čokoľvek, klasická zbraň v strieľakách má v Alpha Prime svoje neoceniteľné miesto. Munície je málo a aj obyčajná pištoľ dokáže spraviť paseku v s dotieravými protivníkmi. Účinnosť je síce slabšia, ale nič to nemení na tom, že ju budete využívať po celý čas hrania.


Brokovnica
Miláčik všetkých mlynčekov na mäso. Na krátku vzdialenosť krvavo deštruktívna, na diaľku zúfalo nepresná. Trochu dlhšie sa nabíja, takže pri prestrelkách s viacerými nepriateľmi stráca na efektivite. Na jednorázové „pamlsky“ v podobe osamotených, prípadne dvojice protivníkov, však nie je nič krajšie ako prikradnúť sa zozadu a...


Automatická puška
Papá mnoho munície, no rýchlosť streľby všetko kompenzuje, navyše je výborne využiteľná na stredné vzdialenosti. Keďže sa používa v armáde, je súčasťou výbavy nejedného vojaka, no treba brať ohľad na jednoduchý fakt – radšej streľba s nízkou kadenciou po dávkach, inak nielenže netrafíte ani žiadny lesklý kovový zadok robota, ale si broky vystrieľate pánu bohu do voken.


Útočná puška
Kamarátka vyššie uvedeného nástroja skazy s jedným zásadným rozdielom. Náboje majú špeciálny obal, takže prejdu aj cez špeciálny oblek a spôsobia viac zranenia. Čiže výkonnejšia varianta predošlej kamarátky do dažďa.


Raketomet
Je pomalý, nemotorným hráčom neodporúčam ani pozrieť naň, munície je málo, ale na hordy protivníkov nie je účinnejšieho lieku. Pozor však na úzke priestory, kto druhému jamu kope, do lesa na zelenú nechodí.


Plameňomet
Počas hrania som ho využil raz a potom som znechutene zábavku s ohňom nechal na pyromanov. Nie je o čo stáť z prozaického dôvodu. Dosah plameňu je zúfalo malý, takže je nutné podísť k nepriateľovi na dostatočnú vzdialenosť a účinnosť nie je okamžitá v porovnaní s brokovnicou. Hoci tvorcovia hovoria o devastujúcom účinku, treba brať ohľad na to, že každá opekačka vám zoberie nezanedbateľné percento zo zdravia.


Granáty
Ďalšia klasika, tentoraz z rodu šup ho tam. Protivníci naň príliš nereagujú a pri správnom načasovaní dokážete týmto pozdravom zlikvidovať i viacero hliadok jednou ranou. Ide o jedinú účinnú zbraň na statické veže, no práve v tomto prípade platí pravidlo o vysokej náročnosti. Musíte to s granátmi vedieť, inak erupcie vzájomného porozumenia neprídu.

S hrateľnosťou to je všetko o niečo ošemetnejšie, avšak nedá sa povedať, že by bola vyslovene odpudzujúca sťa ranný pohľad do zrkadla, no jej vnady výrazným lákadlom pre každého rozhodne nie sú. Po vzatí do úvahy vecí povedaných vyššie – čiže vezmite jed na to, že sa nedočkáte ničoho viac ako obyčajnej strieľačky – a nižšie – delirická obtiažnosť preverí, či ako hráč máte poriadne gule – sa musím obhajovať jednoduchou taktikou. On to je vo svojom vnútri zábavné, hoci s neustále objavujú nástrahy, odťahujúce od hrania. Lenže behanie po sci-fi priestoroch a likvidovanie šialených robotov či ľudských zabijakov bez vyššej podstaty má svoje kladné stránky a dokonca dokáže byť i zábavnou vložkou dňa. Nech sa na to pozriem z akejkoľvek strany, podobných jednoduchých dielok, ktorými sa netreba desiatky minút prehrýzať, nie je až tak mnoho. Okamžite sa vrháte do víru akcie a hoci atmosféra v niektorých momentoch redne, doháňa to neskôr. Tento húpačkový systém však môže ustrnúť v bode najnižšom a v tom prípade dosiahne znechutenie maximálne možnú hodnotu. Alarm signalizujúci nepriaznivý vývoj nezvráti nič. Žiadne výrazné prekvapenia od Alpha Prime čakať nemôžete – táto veta by sa dala vmontovať do takmer každoho hodnotiaceho celku, no pre hrateľnosť to platí dvojnásobne. Enormný nedostatok nábojov a zdravie bimbajúce okolo minimálnej hodnoty navodzuje napätie, zároveň však zbytočne frustruje a odrádza. Umelá atmosféra je zhusťovaná posúvaním príbehu, no dochádza k tomu len počas dialógov, inak sa strnulosti nič nevyrovná. Všetky prostredia svojou umelosťou nevzbudzujú dojem základne, kde kedysi (alebo kedykoľvek) niekto skutočne žil. Je to, akoby niekto len na porade prehlásil, že by bolo dobré umiestniť novú hru do sci-fi prostredia a tvorcovia robotickým spôsobom všetko prekopírovali, no zabudli do hry vložiť aj kúsok seba. Neviem, či ide o v poslednom čase české špecifikum, ale po El Matadore musím povedať, že po technickej stránke výhrady nemám, no kde sa podela charakteristická láska k hrám samotným?

Chcete príbeh z hrania? Trápne sa zakrádam s okom na mierení osvetlenou chodbou, keď tu zrazu narazím na hliadkujúceho strážcu – pálim do neho, pálim, kľučkujem, konečne leží na zemi, objaví sa jeho kamarát, tak sa proces opakuje. Vchádzam do obrovskej haly, obzerám sa okolo seba, vidím PRÍLIŠ MNOHO protivníkov, ktorí ma nepripraveného dostanú skôr, než stihnem čokoľvek poved... A hrdina v kaluži krvi chrochtá mŕtvolné songy. Loading a ešte raz, tentoraz prezieravejšie a hlavne poučený z predošlého bezhlavého vojdenia do dverí najprv checkujem situáciu, aby som uznal za vhodné, že je lepšie vsadiť na náhodu, pretože protivníci sú presní až to zabolí (a prejaví sa na zdraví). A takto dookola, až kým nezamdliete od únavy. Únavy z vysilenia alebo únavy z nudy. Výber je na vás.

MULTIPLAYER
Hra ho neobsahuje.

 

ZVUKY 8 / 10
Dabing musím jednoznačne okomentovať kladne, čo je na pomery českej hry dostatočne nezvyčajný jav, aby bolo prekvapenie doplnené o výborný zvukový sprievod ruchu okolo. Ten sa skladá z tradičnej streľby, výbuchov, výkrikov nepriateľa, pohybu po rôznych povrchoch alebo manipulácie s predmetmi. Nechýba takmer nič, no dabing je na dané pomery vskutku výborný. Hlavná postava znie dostatočne drsne, z ostatných persón má každá svoju hlasovú osobnosť, ktorá jej vštepuje nezameniteľný charakter. Taliansky prospektor Paolo nádherne žvatlá, hádže vety bez ladu a skladu, používa i talianske výrazy, no je z neho cítiť strach i napätie zároveň, takže tak i pôsobí. Naproti tomu je úhlavný nepriateľ až nepríjemne chladný a svojim prednesom poukazuje na to, že nebude mať s nikým zľutovanie. Lívia ma v sebe niečo tajomné, takže jej i napriek sladkým slovíčkam neveríte a neustále ste na pochybách, hlasy menia intonáciu, dokonca príde čas i na dramatické pauzy, takže text nie je len monotónne odverklikovaný. K dispozícii som mal českú verziu hry (české titulky, anglický dabing), ktorá sa bude predávať aj u nás a veľmi ma potešilo, že pôvodný text nebol od slova do slova nadabovaný, respektíve anglická verzia nebola presne preložená do češtiny (netuším ktorá forma bola zvolená), ale tvorcovia používajú vetné súvetia a hračky typické pre naše národy a v angličtine to neznie umelo. Smrť doslovnému prekladu a veľká vďaka Black Elementu.

HUDBA 6 / 10
Hudobná vložka o sebe spočiatku vôbec nedáva vedieť a ani som nepostrehol znejúce melódie, no neskôr sa situácia obráti a do uší začne prenikať viacero rýchlych skladieb, ktoré patria medzi tradičný sci-fi repertoár. Neurazia, ale ani nezahrejú, na to by bolo zrejme treba o niečo vyšší rozpočet, takže na symfonickú pompéznosť prípadne pod kožu vtierajúce sa vokály zabudnite.

NÁROČNOSŤ & INTELIGENCIA 5 / 10
Málokedy začínam hodnotenie náročnosti výstražne zdvihnutým prstom, no Alpha Prime mi svojou obtiažnosťou pripomenula dávne časy, kedy bola každá hra riadne hardcore. Spočiatku som dvíhajúcej sa náročnosti nedával veľký význam, no približne od polovice druhej úrovni začalo prituhovať, až prišiel prvý výrazný zásek. Žiadny zákys, logický problém alebo technická chyba – ono som sa nedokázal ani na 10ty pokus prestrieľať húfom protivníkov. Jednoducho to nešlo, ak sa podarilo zvládnuť úvodnú skupinku, s mizivým percentom zdravia ma odpravil robot za prvými dverami a všetko mohlo začať nanovo. Podotýkam, že som Alpha Prime rozohral na strednej, čiže normálnej obtiažnosti, ktorá postupne ešte viac rastie. Problém však nevidím v prehnanej umelej inteligencii protivníkov, hoci sa dôsledne skrývajú, neustále pohybujú a snažia sa neskákať pod idúci vlak. Pes je zakopaný vo vysokej výdrži protivníkov. Ich telá musíte nakŕmiť riadnou dávkou olova, porovnateľnou s tým, koľko sa zmestí do vás. Jediným riešením je zbesilé kľučkovanie, pri ktorom je však mierenie nepresnejšie, a keďže je munície poskromne, zbytočne plytvať neodporúčam. Celý proces hrania sa tak zvrháva v úspešné zlikvidovanie nepriateľa za čo najmenšej straty zdravia a následného rýchleho uloženia pozície, pretože prekvapenie od chrbta znamená istú smrť. V iných strieľačkách len mierne pošteklí a upozorní na hráčovu nepozornosť, no v Alpha Prime môžete stláčať F9 pre load alebo rovno reset na počítači.

Frustrujúca náročnosť sa postupne začne premietať aj do ostatných súčastí, začne trpieť hrateľnosť, atmosféra sa začne nepríjemne drobiť, kúskovať. Lenže každá minca má dve strany a tá druhá je v Alpha Prime prozaická výzva pre skutočného hráča. Tvorcovia zrejme vedeli do čoho idú a desiatka úrovní tak nepredstavuje príliš veľké sústo pre cheaterov, no skutoční poctivci si vystačia na pomerne dlhú dobu. Aj keď sa mi nedarilo prejsť cez inkriminované miesto, neustále som pozíciu nahrával, skúšal nájsť ten správny fígeľ ako prejsť cez presilu. Niekedy pomohla náhoda, inokedy som jednoducho lokáciou radšej len prebehol bez jediného výstrelu, prípadne som postupne likvidoval protivníkov brokovnicou za efektu spomalenia času či vykúkal spoza rohu s nažhaveným automatom. Je to výzva, je to niečo, čím sa nemôže pochváliť každá hra, tobôž nie akčná. Akoby sa Alpha Prime smiala do tváre neúspešnému hráčovi a ukazovala na neho prstom, že na to jednoducho nemá. Lenže po rade neúspešných pokusov prasknú nervy každému a jediným riešením je dávkovať hru po kúskoch a pri problémových situáciách sa radšej vzdialiť od počítača. Myslím, že pre mainstreamovú väčšinu bude Alpha Prime nehrateľným dielkom, ktoré im vypadne z rúk možno až v druhej úrovni. Ťažké chvíle som zažíval pri rôznych statických strelných zariadeniach, ktoré likvidovali všetko v dosahu ako na bežiacom páse a bežnou streľbou sa zničiť nedali. Správne umiestnený granát síce všetko vyriešil, ale čo ak žiadny pri sebe nemáte? Zbesilý útok a kľučkovanie, riadna adrenalínová bomba. A po mnohých nepodarených pokusoch i znechucujúca.

ZÁVEREČNÝ VERDIKT 6,8 / 10
Od Alpha Prime sa možno očakávalo zbytočne príliš mnoho, hoci bola od začiatku koncipovaná ako obyčajný shooter z vlastného pohľadu s príjemnou zápletkou. Neponúka žiadny nadštandardný servis, no rozhodne to neznamená, že by nedokázala zabaviť. Jedinou otázkou však ostáva, či vysoká obtiažnosť súbojov neodradí bežných hráčov. Frustrácia s nimi spojená je niekedy alarmujúca, ale to je na druhú stranu obrovská výzva pre skúsenejších. Takže ak chcete nenáročnú zábavu, Alpha Prime za uvedenú nízku cenu nebude šliapnutím vedľa.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Kuriózny zločin spred 50 rokov ožíva vďaka novinárovi Romanovi Kaliskému

Vlastnú susedu chcela utopiť v odpadovej šachte, napokon dostala 6 rokov.

DOMOV

Viezli sme sa po trase, po ktorej Remiáš prešiel naposledy

Uplynulo 21 rokov od smrti Remiáša.

TECH

Objavili prepojenie medzi autizmom u vnúčat a fajčením v tehotenstve

Fajčenie môže ohroziť aj vaše vnúčatá.

ŠPORT

Slováci porazili Nórov, opäť im dali tri góly

Slováci si udržali čisté konto.

Neprehliadnite tiež

Objavili prepojenie medzi autizmom u vnúčat a fajčením v tehotenstve

Deti mali vyššiu šancu prejavovať znaky autizmu, ak fajčila ich babka z matkinej strany.

Fotosyntézu spustili v umelej hmote, čistí vzduch a vyrába čistú energiu

Zariadenie zatiaľ vyskúšali len pri modrom svetelnom spektre.

Vypočítali, ako sa dá cestovať v čase, ale stroj postaviť nevedia

Nový výskum navrhuje matematický model, ktorý umožňuje cestovanie v čase.

Na Marse by ľudia mohli bývať v domčekoch z červených tehál

Inžinieri našli spôsob, ako z červenej pôdy Marsu vyrábať odolné tehly.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  7. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  8. Inteligencia vo všetkom
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 8 156
  2. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 7 679
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 336
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 7 145
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 097
  6. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 5 244
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 073
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 3 839
  9. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 072
  10. 5 krokov k vlastnému bývaniu 2 965

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop