![]() |
Neviem, aké zbrane sa budú používať v Tretej svetovej vojne,
ale viem, že vo Štvrtej to budú kamene a palice.
Albert Einstein
Bohemia Interactive Studios patrí medzi uznávané vývojárske štúdiá, ktoré dokážu získať na svoju stranu dostatočne početnú komunitu ľudí. Českému tímu sa to podarilo svojim prvým na západe propagovaným titulom - Operation: Flashpoint. Úspech simulácie vojny sa síce v našich končinách dal čakať. Keďže sa hra tvorila „za rohom“, nemali sme o nové informácie núdzu. Akčné pochody pripomínajúce americké filmy plné hrdinských zákrokov boli odstavené na vedľajšiu koľaj a opraty si do rúk vzala realita. Spočiatku ako radový vojak, neskôr postupom v hodnosti sa hráč vypracoval na vyššiu pozíciu s možnosťou komandovania vlastných jednotiek. Autenticitu bolo cítiť na každom kroku. Držanie sa vo formácii bolo nutnosťou, samostatne vedené akcie končili po pár sekundách, prípadne minútach, nechybným telom hráčovho virtuálneho ega. Kult však z Flashpointu spravila skutočne činná komunita hráčov – hra ako samotná obsahovala editor, komplexný a umožňujúci takmer všetko. Chýbal v hre nejaký ovládateľný stroj? Stačil fanúšik so srdcom na správnom mieste a komunita sa mohla radovať. S obrovským nadšením pribúdali aj nové úrovne, ktoré dosahovali skutočne nevídaných kvalít, keďže sa vývoju venovali len tí vyvolení. Dlhé roky sa pracovalo na konverzii pre Xbox, dlhé roky sa vylaďoval Flashpoint. Pre Bohemia Interactive Studios to rozhodne nebolo obdobie kľudu a leňošenia v posteli do obeda s následnými raňajkami z rúk obnaženej brušnej tanečnice. Prieťahy okolo licencie Flashpointu napokon odlúčili Čechov od Codemasters a rozhodli sa pracovať na neoficiálnom pokračovaní ich hitu. Armed Assault je vonku. A sme vôbec radi?
Bez akéhokoľvek pretvarovania môžem povedať, že som na Flashpointe až tak neuletel. Realita sa mi zdala prehnaná, čo mohlo odradiť. Na druhú stranu treba povedať, že ak si americká armáda objedná špeciálnu modifikáciu Flashpointu, určenú na výcvik vlastných vojakov, asi na tom niečo bude. A na Flashpointe teda toho bolo. S privretými očami bola prehliadaná obrovská zabugovanosť alebo ak chcete chybovosť. Vytvoriť obrovský svet bez akýchkoľvek obmedzení, je čin hodný uznania, no na svojich pleciach nesie aj zodpovednosť v podobe vylaďovania. To je však nočná mora pre všetky voľné svety, RPG sériami Elder Scrolls alebo Gothic začínajúc, simuláciou vojny končiac. Treba však dodať, že hoci sa vývoj hry riadne preťahoval, napokon sa dlhoročné zaoberanie sa detailmi oplatilo. Dosť však už vážnych fotrovských rečí a chodenia okolo horúcej kaše – Armed Assault je tu a hoc sa predpredaj hry topil v objednávkach, výsledný dojem musí nejedného sklamať. Tak v prvom rade je nutné uviesť na pravú mieru vývojárske prehlásenia o plnohodnotnom NOVOM vojenskom simulátore, ktorý nebude žiadnou nadstavbou pre Operation Flashpoint. Klamať sa nemá, to nás predsa naučili už v škôlke a ja pevne verím, že české hlavičky v Bohemia Interactive Studios si teraz nevedia poradiť s obrovskými nosmi. Ale poporiadku, začneme príbehom.
Vojny neubližujú nikomu – okrem ľudí, ktorí v nej zomrú.
Salvador Dali
Zápletka z vojnového konfliktu, ktorý má byť vernou simuláciou reality, musí jednoducho vyznievať vierohodne. Netušíme, či je to strach z hrozby niektorých mocností, avšak tvorcovia neprekonali svoju fóbiu a umiestnili Armed Assault na imaginárny ostrov Sahrani, nápadne pripomínajúci kórejský konflikt. Sever proti Juhu. Americkí hrdinskí vojaci držia ochrannú ruku nad juhom ostrova, na ktorý si brúsia svoje ostré zúbky severania. Podľa spravodajstva televízie TV AAN sa každému zdá, že všetko prebieha v poriadku, holubice mieru zažívajú najlepšie obdobie pre párenie a vojakom tak hrdzavejú zbrane, neočakávajúc hrozbu odchádzajú domov. Lenže nečakané prepadnutie všetkých dostane do kolien, treba odhodiť opušťák a začať brániť cudziu zem. Konflikt začína kľudným výjazdom a hliadkovaním, ktoré sa zmení na nechcené peklo. Jedinou alternatívou je ústup z pozície, ale to si už vyskúšate na vlastnej koži ako hráči. Na začiatku v úlohe radového vojaka, neskôr vypracovaním sa na veliteľský post dostanete k dispozícii vlastné družstvo. Už nebudete iba pešiakom v poli, ale na vašich taktických pokynoch bude stáť a padať život podriadených druhov. Okrem kampane sú prístupné aj samostatné misie, medzi ktorými nechýba ani tutoriál. Výučba sa netýka len základných pohybov, veď ovládanie je rozložené takmer na celú klávesnicu a poctivý hráč má možnosť zoznámiť sa s ovládaním rekrutov, vyskúša si tank či helikoptéru.
Komplexnosť hry nespočíva len reálnom stvárnení zranenia, kedy sa po dvoch brokoch v zadku hráč zloží k zemi a nasleduje nechcený reštart. Každý dopravný prostriedok, každá zbraň, každý vojak – to všetko akoby skutočne existovalo a bez vzájomnej kooperácie sa v diaľke stráca úspešné splnenie misie. Popisovať však reálnosť stvárnenia je pre fanúšikov Flashpointu vecou zbytočnou. Ono sa však niet čomu čudovať. Arma Assault je takmer naklonovaným Flashpointom, bez akejkoľvek hanby vydávaný za nový produkt, novú značku. Eh, až mi pri zhodných fontoch zarazilo, či nepôjde len o obyčajnú nadstavbu. Neotáčam hneď palcom smerom nadol a signalizujúc popravu nezotnem nevinnej gameske hlavu – má svoje čaro. Svoje osobitné čaro, ktoré však žiaľ poznáme z Flashpointu a jeho milión plus jednej kvalitnej modifikácie. Načo potom Armed Assault? Prečo to nie je len prídavok? Zásadné otázky zostávajú nezodpovedané. Skôr, než sa presunieme do hodnotiacej časti, musím zasalutovať vojenskému počínaniu si a vydať rozkaz na okamžité prepustenie akčne založeným hráčom. Armed Assault je, rovnako ako Flashpoint, vskutku taktickým simulátorom, pričom práve slovíčko simulátor zohráva dôležitú úlohu. Žiadne „vbehnem do ulice a vystrieľam to tam“. Stihnete spraviť maximálne dva tri kroky a postavička si už leží na asfalte a zdá sa jej o nesmrteľných anjelikoch so sapíkmi na pleci. Práve preto treba pracovať ako tím, vzájomne sa podporovať, plniť príkazy veliteľa, inak nielenže nemáte krytý chrbát, ono sa ostatní na vás vykašlú osamotený geroj sa môže na bojisku čo najrýchlejšie picnúť, aby toľko netrpel. Určite nejedno militaristické srdiečko už puká od radosti, army fans vrtia chvostíkom a chvejú sa od vzrušenia, no oplatí sa zakúpiť si tento upadate?
GRAFIKA 7 / 10
Vo vojne nie je dôležité, kto má pravdu,
ale len to, kto ostane nažive.
Bertrand Russel
Grafické spracovanie je tak rozporuplné ako len môže byť. Na jednej strane tu máme úchvatné modely vojakov a vojenskej techniky, ktorých animácie pohybov pôsobia až neskutočne ladne. Na strane druhej tu máme niektoré „krabicoidné“ budovy, pripomínajúce škatuľu od topánok, potiahnutú jednoduchou textúrou. Povrch niekedy pripomína počiatky 3D grafiky, takže zem je len jedna roztečená placka. Občas vegetácia upúta, ale povrch mi pripadá až príliš jednoduchý, bez výraznejšej obmeny. Nemôžeme povedať, že by bol terén plackoidný, len by padlo vhod väčšie zameranie sa na bližšie detaily ako obrovskú rozľahlosť a dohľadnosť. Vývojári sa síce chvália územím s rozlohou 400 km2, no engine zo starého Flashpointu akosi tutlajú. Áno, 5-ročný engine slúži ako motor Armed Assault! Dobre, pridali nám HDR efekty, takže slnko presvitá cez listy (nie konáre, ono skutočne hádže svoje lúče cez jednotlivé listy), ale ani to nezlepší výsledný dojem príliš vysokej umelosti povrchu. V niektorých recenziách sa objavili hlasy, že grafické spracovanie je totálne vyblité. Pri nastavení malého množstva detailov to tak vyzerať môže, avšak stačí posunúť ukazovatele niektorých preferencií smerom doprava a všetko sa razom zmení. Tak dokonale vymodelované oblečenie vojakov som videl maximálne tak v traileroch na Brothers in Arms 3! Navyše vrhá všetko reálne tiene, čiže žiadne neadekvátne hranaté sivé fľaky, ale pekne meniaci si tieň v závislosti od toho, kde sa práve nachádza slnko alebo iný zdroj svetla.
Videá z hrania Znovu máme pre vás pripravených niekoľko ukážok z hrania. Armed Assault je komplexným vojenským simulátorom, no obsahuje veľké množstvo chýb a vtipných situácií, ktoré však v konečnom dôsledku vzbudzujú skôr rozpaky. Veď posúďte sami. DOWNLOAD VIDEO (10,3 MB) DOWNLOAD VIDEO (63,8 MB) DOWNLOAD VIDEO (30,7 MB) |
V tomto momente sa kontroverznosť začína prejavovať vo výraznej miere – všetko niečo stojí. A oku lahodiaca grafika si žiada riadne nadupanú mašinu. Silným strojom tentoraz nemám na mysli tú hučiacu bedňu, na ktorej môžete mať zapnutý Solitaire a Word naraz, pričom to len občas sekne. Nie, minimálne giga RAMky a 256 MB grafickú kartu! Bez potrebného vybavenia sa prostredie mení na šerednú nočnú moru, ktorá bude mať patričný lesk iba v očiach vojenských fanúšikov, ktorým trochu slabšia grafika nebude vadiť. Avšak to nádherné divadlo sa oplatí vidieť. Spomínať detaily ako reálne sa meniaca denná/nočná doba je zbytočné. Prebúdzanie nového dňa vyzerá romanticky, v noci je vidno len na pár metrov, pričom obloha plná hviezd je známou frajerinou už z minula. Len na to treba riadne delo. A počkať si na prvé patche. Správne, množné číslo v záplatách nebolo použité náhodne. S grafickými kartami značky Ati sú problémi – takže sa poteším z reálne vymodelovanej tváre vojaka, ale o pár centimetrov od jeho hlavy ma mátajú vypadnuté textúry interiérov. Niekedy sa celé prostredie ponorí do blikajúceho sveta neustále meniacich sa textúr a niekedy (dosť často na to, aby to človeka vytočilo) si Armed Assault pokojne spadne. Netuším, či je za tým ochrana Starforce alebo novinárska verzia hry, avšak podobné nechcené návraty do systému po hodinovom zakrádaní sa hustou trávou bez uloženia pozície, veľmi ľahko zmenia pokojného hráča v slintajúcu beštiu. Chybičiek krásy je mnoho, Armed Assault by si zaslúžilo ešte niekoľko mesačný betatest, lenže vianočný trh je vianočný trh. Už chápete tú kontroverznosť? Starý engine so zopár novinkami, ktorý je extrémne náročný na hardvér a obsahuje mnoho chýb, no tak detailné modely postáv a objektov vám momentálne ponúkne v rozsiahlom priestranstve máloktorý titul.
INTERFACE 9 / 10
Cieľom vojny nie je padnúť za svoju zem,
ale donútiť tých bastardov, aby padli za tú svoju.
Gen. G.C.Patton
Ovládacích kláves je neúrekom, no komplexnosť si žiada svoje obete. V možnostiach sa dajú nastaviť pomocníci, takže si môžete odstrániť všetky ukazovatele a na určený waypoint sa dostanete podľa mapy. Tá je mimochodom jedinou slabôstkou, pretože by si Armed Assault ako vojenská operácia rozhodne zaslúžila podrobnejší materiál. Každá klávesa niečo znamená, môžete i salutovať! Okrem pohybu, streľby, mierenia a vyvolávaní akcií je však nutné komunikovať s tímom či už v úlohe obyčajného vojaka alebo veliteľa. Všetko je však vysvetlené v tutorialoch, avšak ide jednoznačne o náročnú zaťažkávajúcu skúšku pre novicov. A buďte si istí, že všetky klávesy bude potrebné využívať, inak sa ďaleko nedostanete. V niektorých momentoch mi prišlo ovládanie trochu krkolomné, no treba uznať, že tak obrovské množstvo funkcií sa muselo niekam napchať.
HRATEĽNOSŤ 6 / 10
Nedá sa na rovinu povedať, že by bolo hranie Armed Assault únavné, nudné, bez štipky hrateľnosti. Do úvahy však treba vziať fakt, že sa rozhodne nezabaví každý. Nejeden hráč ostane zhrozený zo skúsenosti po pár minútach hrania. Nie, Armed Assault rozhodne nie je pre bábovky, ktoré sa môžu maximálne hrať na vojakov niekde pri pieskovisku. Zážitkov z hrania je mnoho, no drvivá väčšina z nich je ukončená nepríjemným bugom alebo nelogickou umelou inteligenciou. Správna vojenská atmosféra z hrania sála, hráč si skutočne pripadá akoby bol súčasťou niečoho veľkého a jednoducho sa nemôže hrať na záchrancu sveta. Hrdinovia sú totiž len tí, čo sú dávno mŕtvi, ale na túto skutočnosť prídete istotne aj sami. Realita je na škodu veci v momentoch, keď jednoducho padnete mŕtvi a ani zbla netušíte, odkiaľže to priletela strela od nepriateľa. Keby sa jednalo o vycvičeného snipera, nikto by nič nevravel, no protivníci sú v niektorých momentoch až zákerne presní, pričom ich kamaráti sa nedokážu často trafiť ani z pár metrov. Umelá inteligencia protivníkov i spolubojovníkov zavše zaškrípe a v týchto momentoch je tá pravá atmosféra ta-tam. Chyby na vás číhajú na každom kroku, v mnohých prípadoch ide o viditeľné problémy, takže to napokon vyzerá, akoby hra neprešla takmer žiadnym betatestom. Reálnosť stvárnenia konfliktu jednoducho stojí a padá práve na reakciách okolia na vami vyslané impulzy. Nestačí váš prepracovaný plán, vďaka ktorému sa pod rúškom tmy preplazíte až k nepriateľskému stanovisku, kde zlikvidujete zopár vojakov, odplížite sa ukryť, no zrazu vás jedna z posíl zbadá na niekoľko stovák metrov v hustej tráve a pic. Hráč leží hore bruchom.
Je dobré, že vojna je tak zlá, inak by sme si ju obľúbili.
Robert E. Lee
Niektoré momenty akoby boli až príliš zúfalo naskriptované, názorne hráčovi nahovárali, že toto nie je tá najlepšia cesta. V prípade húfnych obranných manévroch však atmosféra doslova bičuje pritiahnutého vojaka-amatéra k vrcholovým výkonom. Všade hučí streľba, postupujúce nepriateľské roty sa valia zo všetkých strán, veliteľ vydáva pokyny, kto má kam strieľať. Vskutku pôsobivé, pričom situácií je vskutku mnoho, každá vyžaduje plnú pripravenosť. Lenže po bravúrnom berserku príde šok. Umelá inteligencia. Pády. Nepríjemné bugy ako nemožnosť nastúpenia do vozidla, ak prídete neskôr ako postava X, pretože vám obsadila miesto. Možno to bol len náš prípad, ale zoznám opravu žiadajúcich vecí istotne nebude kratučkým dokumentom. Striedanie výborných momentov s deprimujúcim vytriezvením je vskutku ľadovou sprchou. V jeden moment sa pri pozičnom bránení ocitáme akoby na skutočnom bojisku, v ktorom bravúrne všetko funguje, tímoví kolegovia si vypomáhajú a v jednom momente si dokonca myslíme, že by bolo zábavné byť skutočným vojakom. Nasleduje nasadnutie do vozidla a sledovanie šoférovania spolubojovníka – ten si zrejme prihol, pretože na rovnej ceste si to napáli do domu, zbytočne brzdí a zastavuje. Oh, toto si žiada riadne množstvo záplat a potom bude mať cenu sa o niečom baviť. Akoby Armed Assault slepo dôveroval komunite, ktorá dá po Flashpointe všetko do poriadku a vytvorí nové príbehy. Ten v hre je síce kvalitným, dokonca aj pomerne dlhým, ale v niektorých momentoch frustrujúcim. Na obranu však musíme dodať, že s každou opravenou závažnou chybou dvíhajte hodnotenie hrateľnosti hore, pričom sa skúste zastaviť na desiatke a vyššie to už nežente...
MULTIPLAYER
Žiaľ, mutliplayerový kód nebol dostatočne vyladený a hoc sa tvorcovia chvália bojiskom, kde si to môže proti sebe rozdať aj stovka hráčov a zúrivé bitky sa pretiahnu na niekoľko hodín trvajúce taktické presúvanie, nemali sme možnosť ho v normálne podobe okoštovať. Padal ako jesenné lístie. Rozhodne však po niektorých opravách pôjde o sladké pokušenie.
ZVUKY 6 / 10
Najrýchlejší spôsob ako ukončiť vojnu je prehrať.
George Orwell
Ozvučenie by som mohol ohodnotiť ako pôsobivé, nebyť jedného zádrhelu, ktorý riadne nielenže zmätie, ale aj výrazne utlmí nadšenie. Zvukové efekty totiž znejú nezávisle od vzdialenosti zdroja – vrtuľník hučí pomerne rovnako či je vzdialený zopár desiatok metrov alebo je ukrytý kdesi v oblakoch. Pohyb tanku je počuteľný na stovky metrov, hoci si budete pripadať akoby vám mál pás tejto ozruty práve rozpučiť hlavu. Streľba znie hodnoverne, no prestrelky dvaja na dvoch v niektorých momentoch pripomínajú epické orgie – streľba vaša i protivníkovi znie takmer rovnako hlasno. Zrejme ďalšia chybička, ale tak závažná, až človek nechcene zaplače. K dispozícii sme mali českú verziu (dabing aj titulky}, pričom hovorené slovo vôbec netrhalo ušné bubienky, no pri voľných misiách znejú hlasy po anglicky... žeby ďalšia chyba? Otvorene sa priznáme, že zvukové efekty potrebujú výrazne doladiť, no autenticita im pri zavretí uší nad vyššie uvedenými problémami nechýba.
HUDBA 6 / 10
Hudobná zložka zaznie v menu, pri niektorých túrach prostredím, ale pri podobných simuláciách nejde o dôležitú zložku, ktorá by mohla výraznou mierou ovplyvniť celkové hodnotenie. Väčšinu času tak hudbu nebudete počuť, čo je plus a pri smrti si ironicky môžete vychutnať vcelku príjemné melódie, oslavujúce vašu hrdinskú (=amatérsku) smrť.
NÁROČNOSŤ & INTELIGENCIA 4 / 10
Nebojím sa zomrieť,
len nechcem byť pri tom, keď sa to stane.
Woody Allen
Niečo som už načrtol vyššie, hlavne hrateľnosť výrazne utrpela zníženou umelou inteligenciou, ktorá jednoducho prepadla. Dĺžku hrania sa hodnotiť nevyplatí. Dvadsaťosem úrovní, pričom niektoré sú nepovinné, nemusíte ihneď považovať za malé sústo, veď v niektorých prípadoch sa môžete s úlohou moriť nie desiatky minút, ale i hodiny! Reálne ubiehajúci čas vám dovoľuje čakať koľko len chcete. Zrýchlenie času je možné síce len štvornásobne, no pokojne si môžete vychutnať REÁLNE stvárnený východ slnka so všetkými kladmi i zápormi. Romantika ako prasa, hoci s M240 na pleci to zrejme nebude to pravé orechové. Navyše sa okolo Armed Assault istotne rozhýbu vozy plné úprav fanúšikov, ktoré vrchovate zabezpečia dni (týždne, mesiace, roky...) plnohodnotnej zábavy. Vstavaný editor síce nedovoľuje vytvoriť custom misiu behom minútky, dvoch, avšak pod rukami skúseného a šikovného užívateľa umožní vytvárať prepracované kúsky. Komunita spraví svoje.
Lenže na to, aby sa do úprav fans vôbec pustili, musia tvorcovia výraznou mierou zapracovať na záplatách umelej inteligencie, ktorá by sa dala premenovať skôr na umelú demenciu. Je pekné, že v noci nevidia hráča rovno pod ich nohami, avšak zhliadnu ho v hustej tráve na 150 metrov. Pohodlne si nabiehajú pod zameriavač nevnímajúc okolie a nechávajú sa zostreliť. Nereagujú na smrť kamaráta, idúceho pred ním pár metrov a pokojne si vykračujú po zadanej trase ďalej. Pri nepresnej muške dokonca ani obeť nejaví záujem a svoje zmysly zbystrí až po ďalšom nepodarenom pokuse. Aby to nebolo všetko, hneď druhá sniperská misia predstavuje zábavu na približne 5-10 minút. Dostať sa na vodojem, vybrať svoju milovanú sniperku a picať protivníkov, chaoticky sa otáčajúcich, líhajúcich a vstávajúcich, bez výraznejšej snahy spakovať si svoj vercajk a HOCIKAM sa ukryť alebo nájsť hráča. V prvom rade sa však ukryť, pretože na voľnom priestranstve predstavujú príliš ľahký terč. Nie je síce jednoduché mieriť, pretože systém nie je zautomatizovaný, takže nestačí držať spúšť. Protivníci padať nebudú, spätný náraz je nepríjemným, k presnému zamiereniu treba na chvíľu zadržať dych, pohľad cez mieridlá príliš situáciu nesprehľadní, pri pohybe netrafíte ani stodolu... jednoducho príprava na streľbu je sama o sebe náročnejšia, než streľba samotná. A debilní protivníci tak výraznou mierou degradujú v niektorých momentoch autentický konflikt do podoby zostreľovania ružičiek so vzduchovkami na kolotočoch. Aká to škoda, nepriatelia svojim ignorovaním vháňajú slzy do očí, oni nereagujú, alebo sú spomalení. Druhou alternatívou je ich strojová presnosť. Nič medzi tým. Práve pre tento fakt je hrateľnosť naštrbená a zostáva len na samotnom hráčovi či tento fakt bude akceptovať. Navyše sa mi nepodarilo dostať do žiadneho protivníkovho vozidla, pozerať na kúsky priateľských „vodičov“ (úsmevná príhoda so zatáčaním, keď vodič strnulo sedí vo svojej statickej polohe s kamennými rukami na volante, ktorý sa sám otáča, je historka známa, no neskutočne vtipná, takže ju musíme spomenúť) je iritujúce. Armed Assault v niektorých momentoch dovoľuje likvidovať nabiehajúcich vojačikov, ktorí netrafia ani kopec, na ktorom hráč sídli. Ako náhle však zodvihne hráč svoj urodzený zadok, otočí sa chrbtom a rozhodne sa vykročiť rezkým krokom na ďalšie stanovisko, ihneď protivník spozornie a všetko olovo mieri na hráča. A úspešne ho triafa. Niektoré veci sú jednoducho záhadné. Armed Assault síce umožňuje ukladanie pozície v priebehu misie, avšak možno som už príliš prieberčivý, ale mne by nevadilo, keby som si mohol pozíciu uložiť do viacerých slotov (malé S, do žiadnych tankoch na Budapešť nepôjdeme), pretože save po nesprávnom taktickom presune znamená reštart úrovne. Svoj omyl samozrejme zistíte až o niekoľko desiatok minút úporného snaženia sa, takže viac pozícii by hre pomohlo, hoc nás niekto môže ohodnotiť ako lamy.
ZÁVEREČNÝ VERDIKT 6,7 / 10
A nakoniec je tu najstaršia túžba zo všetkých.
Túžba po veľkom úniku – úniku pred smrťou.
J.R.R.Tolkien
Armed Assault rozhodne nie je titulom zlým, avšak sklamal na celej čiare. Mal ešte pekne prespať celú zimu v brlohu vývojárov, ktorí by ho pekne upravili, umyli, dali nezapáchajúci šat, vyčistili zuby a všetci by sme híkali radosťou. Takto peniac a udierajúc do klávesnice nadávame nad sto plus jednou chybou. Simulácia bojiska nedopadla podľa predstáv. Fanúšikovia Operation Flashpoint môžu zaťať zuby a užiť si, no rovnako môžu pokojne ostať pri svojom milovanom Flashpointe. Odpoveď na otázku či do toho ísť alebo na Armed Assault hodiť bobek je jasná. Ak dokážete pri strieľaní aj rozmýšľať, nebojíte sa reálneho stvárnenia a máte silný stroj, počkajte si pár mesiacov, kým sa objaví dostatočné množstvo záplat a k hodnoteniu si potom pridajte dva body. Striktní doom-maniaci si odrátajú štyri body a oddaná komunita už Armed Assault dávno má, takže tá si pridá ľubovoľné množstvo bodov medzi tromi až štyrmi tisíckami. A bežný priemerný hráč? Výsledné hodnotenie je adekvátne, pôrod Armed Assault bol predčasný a dietko ešte musí zostať na infúziách.