Podľa výsledkov sondáže, ktorá sa uskutočnila v prvom polroku, však len 11 percent Slovákov starších ako 16 rokov nakúpilo počas predchádzajúcich 12 mesiacov tovar alebo službu cez internet.
Z respondentov, ktorí nemajú prístup na internet doma, ho až 40,4 percenta nepotrebuje. Pre oslovených využívajúcich internet mimo vlastnej domácnosti je jeho používanie drahé (32,6 percenta respondentov) alebo sú náklady na jeho zriadenie vysoké (31,8 percenta).
Takmer deväť z desiatich domácností, ktoré majú prístup na internet, sa do celosvetovej počítačovej siete pripája cez osobný počítač. Najčastejšie používaným typom internetového pripojenia je modem (43,8 percenta) a širokopásmové pripojenie (43 percent z 4500 oslovených domácností).
Cez internet nakupujú hlavne mladší a vysokoškolsky vzdelaní ľudia a viac mužov ako žien. Najväčší záujem bol o knihy, časopisy a odevy. Z prieskumu ďalej vyplýva, že takmer všetky domácnosti (99,3 percenta) majú televízor a 85,4 percenta mobilný telefón.
Až na výnimky mali v januári zhruba všetky (97,5 percenta) podniky počítače a 93,5 percenta prístup na internet. Takmer dve tretiny z 4564 oslovených firiem využívalo rýchly internet.