Dôvodom je krach nemeckej pobočky výrobcu, ktorá prostredníctvom svojej dcérskej servisnej spoločnosti Inservio prestala preplácať servisné úkony. Servis Inoteska prestal od utorka vykonávať bezplatné záručné opravy pre operátora T-Mobile a predajne mobilných telefónov. Zákazníkov Orange sa obmedzenia netýkali. Rovnako postupoval aj druhý servis PPI-ETC.
Obchodníci musia mobil v záruke prevziať a opraviť
Podľa hovorkyne Slovenskej obchodnej inšpekcie (SOI) Danuše Krkošovej si musí poškodený zákazník uplatniť záručnú opravu v predajni, kde mobilný telefón zakúpil. Problém v servisnej sieti sa tak prenesie na predajne, pretože zodpovedajú za to, že pokazený mobil prijmú a v zákonnej lehote opravia. Prípadné škody, ktoré vzniknú platbou za záručnú opravu si môžu neskôr uplatniť súdnou cestou. Orange i T-Mobile potvrdili, že pokazené telefóny v záručnej lehote preberajú a opravujú. V prípade, že záručnú opravu odmietne prijať bežná predajňa, zákazník sa môže obrátiť priamo na SOI.
Servisy budú od pondelka opravovať opäť bezplatne
Spoločnosť ComD, ktorá na Slovensku pre BenQ-Siemens zastrešuje predaj a servis mobilných telefónov podľa vyjadrenia jej riaditeľa Miloša Krála intenzívne pracuje na tom, aby problémy so servisnou sieťou vyriešila. Priznáva, že ťažkosti nastali v dostupnosti náhradných dielov, ale aj pri preplácaní samotných servisných výkonov. Koncom októbra sa podarilo nájsť model, ako od spoločnosti Inservio nakupovať náhradné diely. Včera spoločnosť spolu s operátormi a distributérmi našla riešenie, aby zákazníci nepocítili problémy výrobcu. Záručný servis mobilov bude od pondelka bezplatne vykonávať spoločnosť Inoteska. Vzťahovať sa však bude len na telefóny predané prostredníctvom oficiálnych distributérov a mobilných operátorov na Slovensku.