SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Slovak Telekom podá žalobu voči pokute vo výške 80 mil. Sk

Slovak Telekom, a.s. (ST) podá v zákonom stanovenej lehote žalobu na Krajskom súde v Bratislave z dôvodu protizákonnosti rozhodnutia Rady Protimonopolného úradu SR (PMÚ), v ktorom uložila firme pokutu vo výške 80 mil. Sk.

foto - afp photo john macdougall

Rozhodnutie úradu zo 14. decembra minulého roka sa týkalo zneužívania dominantného postavenia spoločnosťou ST, ktorého sa mala spoločnosť dopustiť pri predložení cenovej ponuky v rámci výberového konania na riešenie integrovanej komunikačnej platformy pre Ľudovú banku uskutočneného od júna do septembra 2004.

"Rozhodnutie porovnávalo služby, ktoré sa technickým riešením líšia. Sme presvedčení o protizákonnosti rozhodnutia PMÚ a z toho dôvodu podáme v žalobu," uviedol výkonný viceprezident pre stratégiu a regulačné záležitosti ST Pavol Kukura. Podľa neho protizákonnosť rozhodnutia spôsobuje predovšetkým to, že PMÚ porušil základnú podmienku pre overovanie možného zneužitia dominantného postavenia formou stláčania marže, tzv. margin squeeze.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa PMÚ sa mal ST totiž zneužitia svojho dominantného postavenia dopustiť nedovoleným stláčaním marže. "Voči konkurentovi pri výberovom konaní na poskytnutie dátovej VPN pre Ľudovú banku, a.s. uplatňoval veľkoobchodné ceny za prenájom okruhov, s ktorými tento konkurent nemohol ponúknuť Ľudovej banke porovnateľný produkt za konkurenčnú cenu," konštatoval úrad. Použitie price-squeeze testu, ktorý použil úrad, je v takejto situácii podľa Kukuru neprípustné, pretože v konečnom dôsledku podporuje neefektívnu súťaž a diskriminuje efektívnych poskytovateľov služieb. Logika price-squeeze testu vedie podľa neho k umelému zvyšovaniu cien pre koncových používateľov a k podporovaniu neefektívnosti na strane operátorov. Ako uviedol PMÚ, rozdiel medzi maloobchodnou cenou pre klienta a veľkoobchodnou cenou pri prenájme okruhov pre konkurentov spoločnosti Slovak Telekom bol v uvedenom prípade síce kladný, avšak nebol dostatočný nato, aby pokryl náklady špecifické na produkt. "V prípade, ak by ST musel interne platiť veľkoobchodnú cenu, ktorá tvorila jeho náklad, jeho celkové náklady by boli vyššie ako cena, za ktorú poskytuje služby, čo by viedlo k strate," skonštatoval PMÚ.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa ST je však základnou podmienkou, že veľkoobchodné a súvisiace maloobchodné služby poskytované dominantným subjektom na veľkoobchodnom a súvisiacom maloobchodnom trhu musia byť technickým riešením a výškou nákladov porovnateľné, teda musí ísť o tie isté služby. "PMÚ však porovnával služby, ktoré sa technickým riešením aj výškou nákladov podstatne odlišovali. Po stránke technického riešenia bolo porovnávané technické riešenie maloobchodnej služby ST oveľa jednoduchšie a po stránke nákladov viac ako dvojnásobne lacnejšie v porovnaní s riešením jeho konkurenta," dodal Kukura. Podľa neho PMÚ navyše za veľkoobchodnú službu považoval maloobchodnú verejnú službu prenájmu okruhov, ktorá jednoznačne neumožňuje vybudovať to isté technické riešenie, aké Ľudovej banke ponúkol Slovak Telekom.

Skryť Vypnúť reklamu

"PMÚ postupoval pri overovaní stláčania marže krajne zmätočne, keďže za veľkoobchodné ceny považoval ceny Slovak Telekomu uplatňované pri poskytovaní maloobchodnej verejnej služby prenájmu okruhov. Žiadny konkurent, teda ani subjekt na koho podnet PMÚ konalo, pred a ani počas výberového konania nepožiadal ST o veľkoobchodnú službu, ktorá by technickým riešením a výškou nákladov zodpovedala maloobchodnej službe Slovak Telekomu ponúknutej Ľudovej banke. Protizákonnosť spôsobujú aj ďalšie skutočnosti, ako napr. nedostatočné zistenie skutkového stavu veci, účelová definícia relevantného trhu a ďalšie, podľa ST teda firma zákon neporušila.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

18 h

Prvá vlna ich minula, druhá udrela horšie.

8 h

Nemocnica nikdy nezažila toľko úmrtí.

22. jan

Neprehliadnite tiež

Podcast Klik.

Komentovaný prehľad technologických správ.

23. jan

O biobezpečnosti a spôsoboch, akými bioinžinieri geneticky upravené bunky robia bezpečnými.

22. jan

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 40 886
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 438
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 129
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 356
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 910
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 841
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 293
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 180
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 040
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 918