Iniciatívu RED vytvorili spevák skupiny U2 Bono a Bobby Shriver s cieľom zaangažovať kultové značky do boja proti AIDS v Afrike formou výroby špeciálnych produktov. Časť zisku venujú firmy Globálnemu fondu na podporu žien a detí postihnutých HIV/AIDS na africkom kontinente.
iPod nano RED má nádherný červený hliníkový obal, batériu s výdržou 24 hodín, inovatívne ovládanie Click Wheel a je neuveriteľne tenký a ľahký. Apple venuje 10 amerických dolárov z každého predaného kusu Globálnemu fondu na boj proti AIDS. Na trhu sa budúci mesiac takisto objaví darčeková RED karta s kreditom 25 dolárov na nákup v hudobnom obchode iTunes.
Globálny fond na boj proti AIDS, tuberkulóze a malárii vznikol v roku 2002 s podporou svetových politických lídrov a generálneho tajomníka OSN Kofiho Annana so zámerom výrazne zvýšiť finančné zdroje na boj proti trom najnebezpečnejším ochoreniam. Dodnes Fond venoval 5,2 miliardy dolárov (asi 150 miliárd slovenských korún) pre 363 programov v 131 krajinách sveta.
Autor: apple, mag