Mio DigiWalker C710+ - prenosná navigácia s mapami 30 krajín

Čo očakávate od GPS navigátora? Pravdepodobne by nemal byť jednoúčelovým zariadením zabudovaným do auta. Mio C710+ komunikuje s vašim mobilom, prijíma RDS dopravné spravodajstvo, zobrazuje fotografie, prehráva MP3 súbory, vo výbave ponúka nielen montážnu

+ rýchle vykresľovanie a výpočet
+ inteligentnosť pri navigovaní
+ podpora multimédií
- obmedzená ponuka doplnkových aplikácií

sadu do auta, na bicykel a opasok, ale i mapy 30 krajín.

Kompaktné vyhotovenie je základom pre jednoduchú prenositeľnosť a pohodlnú montáž. Telo je dostatočne robustné na to, aby nešlo o žiadnu citlivku, tvrdené ABS plasty po boku ergonomického tvarovania zaisťujú, aby životnosť nebola kratšia, ako očakávate. Navigátor pohodlne vpadne do rúk, ale i do montážnych prvkov, ktoré nájdete v dodávke.

FOTO - MILAN GIGEL

Stylus vo výbave nehľadajte. Softvérové vybavenie je upravené tak, aby ste mohli všetky funkcie ovládať prstami. Zobrazenie je fixne viazané na šírku, pogumovaná štvorica tlačidiel v pravej časti dopĺňa dotykový LCD panel. Dvojica indikačných LEDiek vám prezradí ako ste na tom s napájaním a prebiehajúcou komunikáciou, slot na SD karty na vrchnom paneli umožní pracovať s multimédiami.

Nechýba ani konektor pre pripojenie externej GPS antény, USB port pre nabíjanie a komunikáciu s PC, či kombinovaný konektor pre audiovýstup a anténu TMC signálu. Z celkového vyhotovenia má používateľ dobrý pocit a tak je zrejmé, že sa výrobca vyhol akýmkoľvek kompromisom pri konštrukcii.

FOTO - MILAN GIGEL

Zobrazovací LCD panel má rozlíšenie 320x240 bodov a zobrazí 65 tisíc farieb. Podsvietenie je regulovateľné, uhlopriečka je pri 3.5" dostatočná na to, aby ste zobrazili prehľadnú mapu i textové informácie. Displej je zreteľne čitateľný i z bočných uhlov, denné svetlo jeho čitateľnosť vďaka podsvieteniu nedegraduje. Nie je problémom vytiahnuť navigátor zo stojana v automobile a použiť ho na zvyšok trasy ako chodec.

Aby bolo zobrazovanie rýchle a výpočty trás netrvali "večnosť", osadil výrobca zariadenie 400 megahertzovým procesorom S3C2440 z dielní Samsungu, ku ktorému doplnil 64 megabajtov operačnej pamäte a 2 gigabajtové úložisko typu NAND Flash. Operačným systémom je Windows CE .NET 4.2 Core, skonfigurovaný je však tak, aby zariadenie nebolo možné používať ako PDA. Obslužný softvér sa štartuje okamžite po boote, komunikácia s PC cez USB port vyžaduje špeciálny obslužný softvér pre synchronizáciu.

FOTO - MILAN GIGEL

Pomocou neho načítate kontakty zo svojho Outlooku, z internetu si stiahnete aktuálnu databázu radarov a v prípade potreby môžete aktualizovať softvér. Doplnkové mapy je však nutné do navigátora vkladať na SD karte.

Komunikáciu s okolím zabezpečuje BlueTooth modul, takže navigátor poslúži ako inteligentné handsfree k telefónu, spárovať sa však môžete i s notebookom či iným zariadením, aby ste využili hlasový výstup. Zabudovaný tuner dokáže spracovať RDS TMS signál, takže informácie o obchádzkach, obmedzenej priechodnosti či výlukách zoberie navigátor na vedomie a upraví podľa nich trasy. Predídete tak nemilým prekvapeniam. Poloha je vyhodnocovaná prostredníctvom 20 kanálového GSP prijímača SiRFstarIII, ktorý vás prekvapí vysokou citlivosťou. Tam kde PDA navigátory strácajú polohu, Mio vie kde je a pri voľnej viditeľnosti na oblohu dosahuje presnosť určenia polohy rozptyl jedného metra.

FOTO - MILAN GIGEL

Používateľské prostredie vám bude známe z mapového navigačného softvéru iGo 2006. Komunikácia s používateľom prebieha kompletne v češtine, nechýba ani hlasové rozhranie, ktoré vám umožňuje sústrediť sa na cestu. Predinštalovaný balík máp pokrýva západnú a strednú Európu, takže plne pokryté sú štáty Andorra, Belgicko, Bosna a Hercegovina, Chorvátsko, Česká republika, Dánsko, Fínsko, Francúzsko, Gibraltár, Írsko, Taliansko, Lichtenštajnsko, Luxembursko, Maďarsko, Monako, Holandsko, Nórsko, Nemecko, Poľsko, Portugalsko, Rakúsko, Rumunsko, San Marino, Slovensko, Slovinsko, Veľká Británia, Španielsko, Švédsko, Švajčiarsko a Vatikán. Ak sa pohybujete iba v týchto oblastiach, nemusíte počítať so žiadnymi doplnkovými investíciami.

FOTO - MILAN GIGEL

Používateľské prostredie modulu MioMap je prehľadné a intuitívne. Mapy je možné zobrazovať v 2D a 3D režime, takže cestu je možné na displeji vnímať z pohľadu vodiča. Pohodlne sa pracuje s plánovačom trás, pohyb sa zaznamenáva do žurnálu, nechýba ani bohatá databáza POI bodov.

V prípade že inštrukcie navigačného softvéru ignorujete a odbočíte tam kde ste nemali, trasa sa automaticky prepočíta a hlasový modul vás bude navádzať na vopred vytýčený cieľ novou upravenou trasou. Preddefinovať si môžete niekoľko štartovacích a cieľových bodov pre rýchlu navigáciu, ak vás zaujímajú ďalšie detaily, môžete si prečítať našu recenziu, ktorú sme predchádzajúcej verzii softvéru venovali v minulosti.

FOTO - MILAN GIGEL

Navigátor Mio 710+ nad vami drží patronát a snaží sa vaše návyky upraviť tak, aby ste čo najmenej riskovali. Sleduje vašu rýchlosť a pri prekročení povolených limitov vás akusticky upozorní. S aktualizovanou databázou radarov vám vždy prezradí, kde je potrebné dať si pozor.

Pri registrácii na webe získate zadarmo jednoročné predplatné, údaje však zbierajú samotní používatelia navigátorov MIO. V databáze sa zaznamenávajú polohy radarov a ich nasmerovanie. Bez ohľadu na to akou rýchlosťou si to šviháte po diaľnici vás Mio s dostatočným predstihom upozorní na "nebezpečné" zóny.

FOTO - MILAN GIGEL

RDS TMC modul je ideálnym pomocníkom ak sa ponáhľate, alebo ak chcete jazdiť ekonomicky a bez nervov. Pomocou pripojenej externej anténky bude navigátor zbierať dopravné informácie, aby ich vyhodnotil vo vzťahu k vašej trase. Do úvahy zoberie dopravné zápchy, obchádzky i obmedzenú prejazdnosť konkrétnych úsekov ciest. Ak sa v prostredí nevyznáte, nebudete musieť prácne so softvérom zápasiť, aby ste mu vysvetlili že cesta vpred je nemožná.

Softvér je plný podobných vychytávok, takže rozhodne nejde o lacné nepoužiteľné riešenie. Firmvér vám však ponúka viac. Okrem toho že získate prístup ku svojim kontaktom ktoré ste si naimportovali z Outlooku, z pamäťových kariet môžete prehrávať MP3 skladby, alebo môžete navigátor použiť ako fotobanku. Ide o samostatné funkcie ktoré s navigátorom nie sú previazané. Nechýba ani kalkulačka, ktorá sa zaručene ovláda pohodlnejšie ako tá, ktorú máte v mobile.

FOTO - MILAN GIGEL

K bezpečnosti jazdy prospieva i to, že navigátor zastúpi handsfree súpravu. Pomocou bluetooth modulu sa prepojí po spárovaní s mobilom, aby na ňom mohol vytáčať čísla (či už priamou voľbou alebo prostredníctvom kontaktov) a umožnil príjem hovorov s CLIP identifikáciou. Kvalita hlasového prenosu je na špičkovej úrovni, firmvér eliminuje možné echá a potlačí ruch idúceho automobilu. Ak by ste pri párovaní narazili na problémy, nezaškodí nahliadnuť do dokumentácie mobilu a navigátora. Všetko je však riešiteľné.

K všestrannému navigátoru patrí i bohaté príslušenstvo. Pre montáž v automobile pribalil výrobca držiak, ktorý pomocou prísavky upevníte na sklo, rám pre upevnenie navigátora a CL adaptér pre napájanie. Aby ste mohli prijímať TMC signál, nájdete v balení i anténku, ktorú prísavkami ukotvíte na čelné sklo automobilu. Pri každom zasúvaní a vysúvaní do stojana však musíte vždy odpájať oba pripojené kábliky. Pozor je však potrebné dať na prevádzkové podmienky. Teplota by sa mala pohybovať v rozsahu od 0 do 40°C, takže výrobca počíta s tým, že si navigátor zoberiete pri odchode z automobilu so sebou.

Ak sa rozhodnete použiť Mio pri jazde bicyklom, poteší vás jednoduchá montážna sada na riadítka. I keď pri páde môže človek trochu riskovať, pri dlhých trasách je vždy dobre mať mapu na očiach. Akumulátor poskytne energiu na 4,5 hodiny prevádzky, ak vypnete podsvietenie získate hodinu navrch.

Bez doplnkov nezostanú ani tí, čo chcú používať navigátor v roli chodcov. Priložené je praktické puzdro na opasok, zápästná šnúra a skoba. Kábel pre komunikáciu s PC, napájací adaptér a slúchadlá pre posluch MP3 skladieb sú samozrejmosťou. Jedinou nevýhodou je, že TMC anténu a slúchadlá bez špeciálnej redukcie súčasne nepripojíte.

Technické parametre: GPS Modul: 20 kanálový SiRFstar III * RDS-TMC modul: GNS-FM4 * Procesor Samsung 400 MHz * RAM: 64 MB * NAND FLASH: 2GB * OS: Microsoft Windows CE .NET 4.2 Core version * LCD: 3.5" QVGA, 65K * Rozhrania: BlueTooth 1.2, USB, audio out, RDS in, Anténny vstup, SD/MMC * Napájanie: zabudovaná Li-Ion 1200 mAh * Rozmery: 110x70x20mm * Hmotnosť 170g

Dostupnost: www.itonline.sk
Orientacná cena: 15990 Sk s DPH

Mio DigiWalker C710+ je všestranný mapový navigátor, ktorý kombinuje funkcie ručného a automobilového zariadenia. Výrobca ho na trh dodáva so širokou škálou máp a bohatým príslušenstvom, pričom používa moderné technológie akými je bluetooth brána či TMC RDS prijímač, nad ktorými stoja webové služby, akou je napríklad databáza radarov. Ideálny je nielen pre tých, ktorých pracoviskom je automobil, ale i pre ľudí, čo mnoho cestujú pre relax a zábavu. Keďže ponúka i doplnkové multimediálne funkcie, zastúpi i vreckový prehrávač a fotobanku.

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 563
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 856
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 488
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 115
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 003
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 977
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 772
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 509
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 297
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 889

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

DETSKÁ RUBRIKA

Lelek lesný vidí aj za seba, nemusí ani pohnúť hlavou

Prezývali ho kozodoj, hoci kozy nikdy nedojil.

OBJEKTÍV

Skutočný Iron Man: Vynálezca s oblekom stanovil nový rýchlostný rekord

Oblek poháňa šesť malých prúdových motorov.

Vesmírne kráľovstvo Asgardia vypustilo do vesmíru svoj prvý satelit

Má vlajku a dokonca aj hymnu. Zatiaľ ho však žiadna pozemská krajina či národ neuznáva.

Je lepší vinyl alebo cédečko? Čo o kvalite zvuku hovorí matematika

Fanúšikovia na platne nedajú dopustiť, argumentujú vernosťou zvuku.