SME

Hodinky sú už len na okrasu

Spýtajte sa mladého človeka na ulici, koľko je hodín, a máte veľkú šancu, že namiesto pohľadu na zápästie siahne do vrecka po mobil.

Výrobcovia hodiniek našli proti invázii mobilov zatiaľ jedinú obranu: poriadne ich predražiť, aby si ich začali kupovať muži túžiaci ukázať, že na ne stále majú. Na snímke šéf Swatch Nicolas G. Hayek.

ILUSTRAČNÉ FOTO – ČTK/AP

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spýtajte sa mladého človeka na ulici, koľko je hodín, a máte veľkú šancu, že namiesto pohľadu na zápästie siahne do vrecka po mobil.

Všadeprítomné mobily so stále narastajúcim zoznamom nových funkcií majú zdrvujúci efekt na výrobcov hodiniek; tradičné hodinky posúva z úlohy ukazovateľa času výhradne do pozície módneho doplnku. Vyplýva to zo štúdie „Hodinky a hodiny“, ktorú zverejnila spoločnosť Packaged Facts.

Trend už naplno zasiahol aj Spojené štáty, kde sa mobily presadzujú pomalšie než v Európe. Aj tu za posledný rok predaj náramkových hodiniek poklesol o päť percent.

SkryťVypnúť reklamu

„Presný čas je v mobile,“ hovorí tridsaťsedemročný grafik Parker Weintz, jeden z ľudí, ktorí sa nedávno s hodinkami na ruke definitívne rozlúčili. „A v digitálnom veku je aj všade okolo nás na ulici. Navyše, ak vidím na ulici kočku, môžem sa jej spýtať na čas (keď na ruke nemám hodinky),“ dodáva.

Náramkových hodiniek sa vďaka príchodu mobilov a vreckových počítačov zbavujú najmä muži, uviedol autor štúdie Tim Dowd. Ženy sú k výrobcom hodiniek zatiaľ lojálnejšie, pravdepodobne preto, že vo všeobecnosti nosia viac módnych doplnkov. „Od žien sa totiž očakáva, že budú nosiť viac ozdôb,“ povedal Dowd. Ženy tak dnes tvoria asi 58 percent majiteľov všetkých hodiniek.

Podľa Tima Dowda sa výrobcovia hodiniek snažia s úbytkom zákazníkov bojovať angažovaním rockových hviezd či známych športovcov, aby ľudí presvedčili, že nosenie hodiniek je stále cool.

SkryťVypnúť reklamu

Výrobca Swatch, ktorý predáva aj značky Omega a Tissot, sa pod vplyvom „nekalej konkurencie“ zo strany mobilov preorientoval najmä na predaj luxusných hodiniek. To je totiž posledná oblasť, kde sú muži ešte stále ochotní rozhadzovať: pri najdrahších modeloch tvoria až 70 percent zákazníkov.

Weintzov obchodný partner Chris Kelly, majiteľ grafického štúdia ignition13, hovorí, že naďalej na ruke nosí hodinky Omega, ktoré ho stáli asi 100-tisíc korún. Nemá ich však kvôli presnému času, ale len na zdôraznenie svojho spoločenského statusu.

Hodinkám už teda podľa všetkého zostala jedna dôležitá funkcia, demonštrácia našej predstavy o sebe samom, hovorí šéfredaktor blogu o dizajne nových technológií Josh Rubin. „Či už máte hodinky s GPS a ukazujete nimi, ako idete s dobou, alebo digitálky v štýle 70. rokov na demonštráciu svojho digitálneho retro štýlu, vždy vám umožňujú povedať niečo o sebe.“

SkryťVypnúť reklamu

Autor: tb

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Mesiac.

Japonská ispace stratila kontakt so sondou stratila necelé dve minúty pred pristátím na Mesiaci.


TASR
Ľudia so závažnými a dlhotrvajúcimi ochoreniami, by mali mať zapísané informácie o svojom zdravotnom stave. Pomôcť im môže aj predinštalovaná funkcia v smartfóne.

Záchranári si zistia zdravotné údaje.


16
Vizualizácia zrážky Mliečnej cesty s galaxiou Andromeda.

Milkomeda nie je samozrejmosť.


10
Logá spoločností Instragram, Facebook, WhatsApp a Meta.

Spoločnosť nahradí štátne dotácie, ktoré udržiavali prevádzku elektrárne Clinton Clean Energy Center.


SITA
SkryťZatvoriť reklamu