
ohto roka na vzorke 675 užívateľov internetu.
Významným zdrojom pri sledovaní trhu práce sú pre respondentov aj inzertné rubriky či tematické prílohy tlačených médií, ktoré sledovalo 43 % z nich, cez personálne agentúry hľadalo prácu 28 %.
Ako ďalej vyplynulo z výsledkov štúdie, pri hľadaní práce zohrávajú dôležitú úlohu aj známosti, avšak prostredníctvom známych alebo príbuzných sa k informácii o pracovnom mieste dostalo iba 24,3 % respondentov. Úrad práce využíva pri hľadaní voľného pracovného miesta len 9,5 % užívateľov internetu a špecializované akcie zamerané na trh práce využilo 2,8 %.
Na slovenskom trhu pôsobí približne 20 portálov, na ktorých je možné sledovať ponuky práce a brigád, či praktické informácie z oblasti personalistiky a trhu práce. Najznámejším portálom je profesia.sk, ktorú uviedlo 69,6 % užívateľov internetu. Portál praca.sk spomenulo 32 % internetovej populácie. Výsledky výskumu ďalej ukázali, že 51 % užívateľov internetu si našlo zamestnanie alebo brigádu cez internet v oblasti informačných technológii, obchodu a ekonomiky, manažmentu, marketingu a práva. Ďalšie povolania zahŕňali prácu so zameraním na životné prostredie, učiteľstvo, geológiu, chémiu či aplikovanú biológiu.