
a internete najviac vyhľadávajú.
Podľa ich zistenia tvorili v roku 1997 spojenia týkajúce sa sexu 17 percent všetkých otázok na veľké vyhľadávače, o dva roky neskôr to bolo už len 7,5 % a v roku 2004 len necelé 4 percentá. V rovnakom období sa naopak zvýšil záujem ľudí o témy týkajúce sa obchodu, počítačov a iných ľudí.
Otázky týkajúce sa firiem a podnikania dnes podľa štúdie tvoria 30 % všetkých slov zadávaných do vyhľadávačov, nasleduje vyhľadávanie informácií o ľuďoch.
Na pokles podielu sexuálnych tém v celkovom množstve vyhľadávaní môže mať podľa vedcov viacero vysvetlení. V prvom rade na internete pribudli milióny nových užívateľov vyhľadávajúcich množstvo nových tém a služieb, ktoré pred rokmi ešte neexistovali. Zároveň si však tí skúsenejší surfisti už našli svoje obľúbené webstránky a chodia na ne priamo, bez toho, aby museli zadávať slová ako „sex“ vo vyhľadávačoch.
Autori sa zároveň domnievajú, že typické správanie sa ľudí na internete sa za posledné roky oveľa viac priblížilo správaniu v bežnom živote: surfisti už na webe oveľa častejšie vyhľadávajú zoznámenie so skutočnými ľuďmi a debatu s nimi namiesto prezerania erotických obrázkov.
Autor: tb